پرونده باز ثبت نام اتباع در مدارس

پرونده باز ثبت نام اتباع در مدارس

مدیریت آموزش: رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۳۰ هزار نفری ثبت نام اتباع در سال تحصیلی جاری آگاهی داد و اظهار داشت: پرونده ثبت نام برای اتباع در مدارس تا آذر و دی ماه باز است و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.



غلامرضا كریمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه آیا پرونده ثبت نام اتباع در مدارس بسته شده است؟ اظهار نمود: حالا هم هر شخصی بازگشت كند و شرایط لازم را داشته باشد می تواند ثبت نام خودرا انجام دهد.

وی اضافه كرد: معمولا برای اتباع، پرونده ثبت نام تا آذر و دی ماه باز است و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.

رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد ثبت نامی های سال تحصیلی جاری اظهار داشت: تعداد دانش آموزان ما در سال تحصیلی گذشته ۴۵۰ هزار نفر بود كه حالا به ۴۸۰ هزار نفر رسیده است و حدودا ۳۰ هزار مورد افزایش ثبت نام از ملیت های مختلف داشتیم كه عموما افغانستانی بودند.

كریمی درباره بازماندگی از تحصیل در اتباع باز اظهار نمود: در آمارهای جهانی از مجموع پناهندگان حدود ۶۰ درصد وارد مدارس می شوند، اما در ایران این آمار به ۸۰ درصد رسیده است و زمینه ورود به مدرسه فراهم است. با این وجود عده ای بیرون از مدرسه می مانند كه به وضعیت خانواده و ترس از حضور غیرقانونی و شناسایی شدن برمی گردد.



1397/08/25
19:02:17
5.0 / 5
4840
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین