اسكاتلند در كوشش برای حل معضل گرسنگی دانش آموزان كم بضاعت

اسكاتلند در كوشش برای حل معضل گرسنگی دانش آموزان كم بضاعت

مدیریت آموزش: مقامات محلی اسكاتلند در حال برنامه ریزی برای تامین غذای مجانی برای كودكان خانواده های كم درآمد در تمام ۳۶۵ روز سال شامل روزهای تعطیلی مدارس است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، شورای "لاناركشر شمالی​" در همین رابطه یك طرح پیشنهادی برای مقابله با گرسنگی دانش آموزان در ایام تعطیل و ۱۷۵ روزی كه غذاخوری های مدارس تعطیل هستند عرضه كرده است.
در صورت تصویب طرح جدید، این شورا یك برنامه پایلوت را در تعطیلات بهاره اجرا و سپس در صورت موفقیت اجرا این طرح به تعطیلات تابستانی هم توسعه پیدا می كند.
برخی گروه ها در تلاشند تا از عهده تقاضاهای والدین بربیایند. تحقیقات نشان داده است كه در طول تعطیلات فشار بر بانك های غذایی دو برابر می گردد.
شورای لاناركشر شمالی با اشاره به تحقیقات ملی اعلام نموده كه حدودا یك سوم از والدین با درآمد كمتر از ۲۵ هزار پوند برای تامین غذای فرزندانشان، خود از خوردن غذا محروم می مانند و حدودا دو سوم آنها به صورت كل قادر به تامین غذا برای فرزندانشان در ایام تعطیلات نیستند. همینطور این آمارها برای والدین با درآمد كمتر از ۱۵ هزار پوند به ترتیب به نصف و سه چهارم والدین افزایش می یابد.
در یك نظرسنجی از جانب اتحادیه ملی معلمان در انگلستان، ۸۰ درصد از معلمان از افزایش سوءتغذیه و شرایط نامناسب تغذیه دانش آموزان پس از تعطیلات و بازگشت به مدرسه اطلاع داده و سه چهارم آنها اعلام نموده اند كه این وضعیت تاثیر بسیار منفی بر آموزش كودكان دارد.
"جان دیكی" از فعالان گروه مبارزه با فقر كودكان با استقبال از این طرح اظهار داشت: این برنامه ها برای تقویت تغذیه سالم و رسیدگی به بعضی از نشانه های فقر در كودكانی كه بیشترین نیازمندی را دارند، بسیار مفید خواهد بود. اما باید اطمینان حاصل كرد كه این طرح به گونه ای اجرا شود كه سبب تحقیر دانش آموزان و خانواده هایشان و احساس شرمساری در آنها نشود.
به گزارش بی بی سی، اگر طرح آزمایشی با موفقیت پیش برود، این برنامه در ۲۳ ناحیه در سراسر منطقه به صورت تسهیلات اجتماعی اجرا خواهد شد. پیشنهادات در تاریخ ۲۰ فوریه در جلسه كمیته آموزش و پرورش توسط شورا مورد بحث قرار می گیرد.



1396/12/05
19:54:54
5.0 / 5
5576
تگهای خبر: دانش آموز , دانش آموزان , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین