تشكیل كمیته ملی كاهش صدمه های اجتماعی دانش آموزی

تشكیل كمیته ملی كاهش صدمه های اجتماعی دانش آموزی

مدیریت آموزش: كمیته ملی پیشگیری، كنترل و كاهش صدمه های اجتماعی دانش آموزان تشكیل می گردد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی كشور عصر روز سه شنبه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور و با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت كشور برگزار گردید كه در این جلسه مقرر شد، دستگاه های عضو شورای اجتماعی مطابق تاكیدات رهبر معظم انقلاب در تمامی فعالیت های خود پیشگیری از صدمه های اجتماعی در میان كودكان و نوجوانان را اولویت داده و برای این منظور با تمركز فعالیت های خود در وزارت آموزش و پرورش مدرسه را كانون سرمایه گذاری ها برای پیشگیری از صدمه های اجتماعی قرار دهند.
همچنین تصمیم گیری شد در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در خصوص تمركز فعالیت های پیشگیری از صدمه های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش « كمیته ملی پیشگیری، كنترل و كاهش صدمه های اجتماعی دانش آموزان» عنوان یكی از كمیته های تخصصی شورای اجتماعی كشور با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش تشكیل گردد.
همچنین شورای اجتماعی كشور با هدف پشتیبانی از استمرار و گسترش طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) ضمن تشكر و قدردانی از تمامی دستگاه های عضو ائتلاف «نماد»، به منظور استمرار طرح با تصمیمات زیر موافقت كرد:
-از سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ طرح «نماد» با تمامی ابعاد فنی و اجرایی در تمامی مدارس كشور اجرا شود.
-شورای اجتماعی كشور حمایت همه جانبه خویش را از اجرا و گسترش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) اعلام نموده و مقرر می كند استانداران و فرمانداران سراسر كشور طرح مذكور را در اولویت برنامه های خود برای پیشگیری كنترل و كاهش های اجتماعی قرار دهند.
- نظر به اینكه استقرار كامل فنی و اجرایی طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در مدارس سراسر كشور تا آخر برنامه ششم توسعه طول خواهد كشید به منظور اقدام فوق العاده برای كنترل و كاهش صدمه های اجتماعی در میان دانش آموزان مقرر می گردد كه بخش «تاب آوری» از بسته آموزش های ارتقایی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در كلیه مدارس سراسر كشور به اجرا درآید و شورای اجتماعی كشور اعتبار لازم برای این منظور تامین و تخصیص دهد.
- با عنایت به اهمیت انتقال مهارت های اجتماعی پایه برای تربیت نسل خود كنترل در سنین طلایی پیشگیری (سنین پیش دبستانی) با اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان با تمركز بر آموزش های ارتقایی در دوره پیش دبستانی موافقت و حمایت می گردد.
-با هدف توانمندسازی و آموزش كاركنان وزارت آموزش و پرورش بخصوص كاركنان مدارس سراسر كشور و هم والدین دانش آموزان، نهضت ملی آموزش سراسری والدین و كاركنان آموزش و پرورش با هدف استفاده از بسته های آموزشی طرح «نماد» با حمایت مالی شورای اجتماعی كشور اجرا شود.
-به منظور ظرفیت سازی برای مشاركت كلیه معلمان در آموزش های پیشگیری از اعتیاد و صدمه های اجتماعی مقرر شد حمایت لازم در خصوص انتشار درس نامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس سراسر كشور و هم توانمندسازی تمامی معلمان برای آموزش و پیاده سازی درس نامه ها در كلاس درس صورت گیرد.
- شورای اجتماعی كشور با تاكید بر ظرفیت ارزشمند شبكه تعاملی وزارت آموزش و پرورش برای عرضه گسترده آموزش های پیشگیری از صدمه های اجتماعی برای گروه هدف دانش آموزان، والدین و كاركنان وزارت آموزش و پرورش حمایت خویش را از گسترش تولیدات و خدمات این شبكه در زمینه پیشگیری از صدمه های اجتماعی اعلام می كند.
-شورای اجتماعی كشور با تاكید بر پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه ها و فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از صدمه های اجتماعی حمایت خویش را از گسترش نرخ پوشش برنامه ها و فعالیت های اعلام می كند.
همچنین تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی كشور، معصومه ابتكار معاون امور زنان ریاست جمهوری، سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی كشور، علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر اعضای شورای اجتماعی كشور به بیان نقطه نظرات خود در مبحث مورد بحث پرداختند.
شورای اجتماعی كشور مقرر است هر ۶ ماه یكبار در محضر رهبر معظم انقلاب تشكیل جلسه داده و گزارشات و اقدامات انجام شده و در دست انجام و همینطور مشكلات موجود در جامعه را به ایشان ارائه كند.

1396/11/03
13:54:09
5.0 / 5
4524
تگهای خبر: آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین