مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح كرد:

اقدامات اصلاحی در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان

اقدامات اصلاحی در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش مدیریت آموزش مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از انجام اقدامات اصلاحی درساختار صندوق اطلاع داد وگفت: سعی كردیم تا زمینه های  انحراف صندوق را از بین ببریم وسعی می نماییم خطاهای گذشته درفرآیند مدیریتی تكرارنشود.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مهدی نیكدل در گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش و پرورش سراسر استان ها كه در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است اظهار نمود: نخستین مبلغی كه پس از بازنشستگی به دست فرهنگیان می رسد از صندوق ذخیره فرهنگیان است.
وی ادامه داد: تبیین وضعیت صندوق، تحقیق و تفحص نهادهای نظارتی، برنامه های آتی و سرمایه گذاری های جدید و افزایش سهم الشركه ماهیانه اعضا ازجمله موضوعاتی است كه امروز در گردهمایی مدیران كل موردبحث و بررسی قرار می گیرد.
نیكدل از انجام اقدامات اصلاحی در ساختار صندوق اطلاع داد و اظهار داشت: سعی كردیم تا زمینه های انحراف صندوق را از بین ببریم و تلاش می نماییم خطاهای گذشته در فرآیند مدیریتی تكرار نشود.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از محدود سازی فعالیت مشترك صندوق با سایر صندوق های خصوصی اطلاع داد و اظهار نمود: در جریان تحقیق و تفحص بیشتر از یكصد هزار صفحه از مدارك مربوط به صندوق به هیات مربوطه تحویل دادیم و همكاری خویش را با هیات تحقیق و تفحص به تمام و كمال رساندیم تا سوء تفاهمی پیش نیاید اما تعجب ما این است كه بعضی از دوستان تاكید دارند هر تخلفی كه صورت گرفته است، پس از سال ۹۲ بوده، در حالیكه چنین چیزی صحت ندارد و برخی نمایندگان تلاش كرده اند اطلاعات پیش از سال ۹۲ را بردارند و وارد تحقیق و تفحص مربوط به آن سال ها نشوند.
وی ادامه داد: افزایش منابع ورودی صندوق برای ادامه حیات ضروری است ازاین رو با مساعدت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی بخشنامه ای با مبحث افزایش حق السهم اعضا صادر گردیده است.
نیكدل با عرضه آمار و ارقامی از داشته های صندوق ذخیره عنوان كرد: باوجود اینكه سود حاصله از درآمدهای صندوق به فرهنگیان می رسد، سهم درآمدی صندوق از فروش مواد آموزشی به مدارس تنها یك درصد است و ضروری است آموزش و پرورش بیش از پیش مواد آموزشی مورد نیازش را از شركت های زیرمجموعه صندوق تامین كند.
عضو هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه كرد: وزیر آموزش و پرورش تاكید ویژه ای بر چابك سازی شركت های وابسته به صندوق دارند و هم اكنون ۲۵ درصد دارایی هایمان در پترو فرهنگ هست كه با عنایت به اینكه این شركت وارد بورس خواهد شد، پیش بینی ما این است كه ارزش ۹۰۰ میلیاردی این شركت در بورس به ۳۵۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی ادامه داد: بانك سرمایه تحت نظارت بانك مركزی كار می كند و سیستم های نظارتی اجازه هماهنگی بیشتر بانك سرمایه با صندوق را نمی دهد ازاین رو آن گونه كه رسانه ها می گویند آنچه در بانك سرمایه اتفاق افتاده به صندوق مربوط نمی شود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار نمود: همه آن مبالغی كه در بانك سرمایه از آن با عنوان اختلاس یاد می گردد مربوط به فرهنگیان نیست زیرا حدود ۴۷ درصد از سرمایه اولیه بانك سرمایه مربوط به شركت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است.
وی اضافه كرد: اختلاس صورت گرفته در بانك سرمایه است نه در صندوق اما متاسفانه رسانه ها دائما صندوق را مورد هجمه قرار می دهند.
نیكدل دخالت دادن سیاست در اقتصاد را سمی مهلك برشمرد وافزود: ركودی كه بر اقتصاد حاكم است سبب شده تا برخی شركت های زیرمجموعه صندوق نتوانند تعهدات خویش را به موقع انجام دهد.
وی تصریح كرد: اجرای سهم دولت در برنامه ششم توسعه، اصلاح اساسنامه، اصلاح چارت تشكیلاتی، استمرار عضویت، افزایش اعتماد اعضا با تاسیس شركت اقتصاد و رفاه، تاسیس نمایندگی استانی و.... همینطور سرمایه گذاری های جدید، بازنگری و تصویب آئین نامه ها، بررسی عملكرد و بودجه، استقرار حاكمیت شركتی و تحول نظام برنامه ریزی استراتژیك همچون اقدامات اخیر در صندوق فرهنگیان است.
 

1396/10/13
22:41:08
5.0 / 5
4588
تگهای خبر: آموزش و پرورش , توسعه , فرهنگیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین