نوری مطرح كرد؛

رتبه بندی معلمان 10 سال معطل مانده بود

رتبه بندی معلمان 10 سال معطل مانده بود

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: رتبه بندی معلمان به مدت 10 سال معطل مانده بود و مجلس انقلابی کمک کرد تا لایحه معطل مانده تصویب شود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، یوسف نوری، در آئین بزرگداشت مقام معلم در مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و معلمان منتخب کشوری در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر ضرورت همراهی مجلس با آموزش و پرورش برای تصویب قوانین لازم و تامین زیرساخت های لازم برای تسهیل در اجرای سند تحول بنیادین تاکید نمود. ن وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز خصوصاً علامه شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک هفته سلامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، خصوصاً شهدای کادر درمان که با تلاش و کوشش های خود در دوران کرونا نجات بخش جان و مدافع سلامت مردم بودند، اظهار نمود: تکریم مقام معلم، تعظیم مقام خداوند تبارک و تعالی است و خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا وظیفه پیامبری خودرا در قالب معلمی انجام دهند و تکریم مقام معلم تکریم مقام قدسی خداوند متعال و پیامبران گرامی است. نوری با اشاره به معلمان افتخار آفرینی که هر کدامشان سرمشقی برای جامعه معلمان هستند، اظهار داشت: شهید سعید کاظمی آشتیانی یکی از معلمانی است که مرکز رویان توسط وی تأسیس شد و در سال تولید دانش بنیان می تواند الگویی برای معلمان در توسعه تکنولوژیهای جدید و دانش بنیان در کشور باشد. وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار نمود: شهید حسن طهرانی مقدم که پدر علم موشکی ایران است، یکی از معلمان پر افتخار دیگری است که در به کارگیری علوم و فنون روز دنیا می تواند الگویی برای معلمان باشد. همین طور شهید ابراهیم همت نیز معلمی بود که باتوجه به شرایط کشور به جبهه های جنگ رفت و در آنجا افتخار آفرینی های بسیار انجام داد. وی با اعلان اینکه باید از راه و سیره شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی الگو گرفت، اظهار نمود: سردار سلیمانی در دفاع از حرم و با تأسیس گردان های مدافع حرم مانند زینبیون و فاطمیون، توانست تا افراد با افکار متفاوت را در یک مکان و برای یک هدف مشترک بسیج نماید و این کار الگویی برای معلمان است که آنها می توانند از روش های مختلفی برای رسیدن به هدف استفاده نمایند و شیوه های نوین در روش های تدریس به کار گیرند. وزیر آموزش و پرورش با تشکر از نمایندگان مجلس به علت حضور مؤثری که در تهیه و تنظیم و تدوین قوانین کشور دارند، اظهار نمود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه بندی معلمان مساعدت و همراهی خیلی زیادی داشتند که این قانون به مدت ده سال معطل مانده بود و مجلس انقلابی کمک کرد تا لایحه معطل مانده تصویب شود. نوری اضافه کرد: آموزش و پرورش قوانین دیگری نیز مانند ساماندهی کنکور و… را دارد که تصویب این قوانین زیرساخت های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم می آورد، پس همکاری مجلس با آموزش و پرورش در تصویب قوانینی که اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تسهیل کند، ضرورت دارد. در ادامه این جلسه دو تن از معلمان زن و دو معلم مرد از استان های: قم، کرمانشاه، ایلام و البرز به نمایندگی از جمع معلمان منتخب کشوری به طرح تعدادی از مسائل معلمان بدین شرح پرداختند: معلمان در دوران کرونا کوشش های زیادی انجام دادند و با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد و در این ایام از امکانات شخصی خود همچون موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و اینترنت استفاده کردند؛ کار معلمان در دوران کرونا برای تولید محتوا، ارزشیابی و رسیدگی به مشکلات دانش آموزان بسیار زیاد شد؛ کوشش های زیاد معلمان ضرورت توجه به دغدغه های معیشتی معلمان را دو چندان می کند؛ اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری؛ ارتقای جایگاه و شأن و مقام منزلت معلمان در جامعه؛ ارتقای سطح بیمه فرهنگیان؛ برچیده شدن مدارس چادری و کانکسی در مناطق محروم؛ ارائه تسهیلات رفاهی مناسب و افزایش خانه ها و مهمانسراهای معلم؛ رفع محدودیت ادامه تحصیل و اعمال مدرک معلمان؛ از مواردی بود که از طرف نمایندگان معلمان عنوان شد.


منبع:

1401/02/23
23:34:42
0.0 / 5
199
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین