آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

به گزارش مدیریت آموزش معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزییات برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: این اجلاس باید به سوالاتی که مخاطبین، مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش در محورهای مهمی دنبال خواهند کرد، پاسخ دهد همچون این که آموزش و پرورش در مهر 1400 چگونه خواهد بود؟


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که بامداد امروز در اردوگاه باهنر شروع به کار کرد اظهار داشت: دو سال متمادی است بلای عالم گیر کرونا توفیق زیارت حضوری مدیران و روسای آموزش و پرورش را بعنوان تلاشگران و سربازان دلسوز نظام تعلیم و تربیت کشور را از ما سلب کرده و امیدواریم با دفع این ویروس منحوس، اجلاس سی و ششم را در وضعیت طبیعی و بصورت کاملاً حضوری برگزار نماییم.
وی ادامه داد: سی و پنجمین اجلاس بصورت مجازی با حضور حدود ۵۰ تن از اعضای شورای معاونان و مدیران حوزه ستادی در محل برگزاری اجلاس و حدود ۱۳۰۰ نفر از مدیران کل، رؤسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین استانها بوسیله غیر حضوری در مراکز استانها و همین طور چند میلیون نفر از مدیران مدارس، معلمان، تعدادی از اولیاء و دانش آموزان در بستر شاد از امروز سه شنبه، پنجم مرداد ماه برگزار می گردد.
احمدی اضافه کرد: سال گذشته، اجلاس سی و چهارم بعد از چهار سال وقفه با تاکید وزیر، انجام شد و رضایت حدود ۹۷ درصدی مدیران و روسای آموزش و پرورش را به دنبال داشت. برگزاری اجلاس سی و پنجم نیز در دستور کار قرار گرفت، برای اینکه اعتقاد بر آنست که ارائه مهم ترین برنامه ها، سیاست ها و راهبردهای آموزش و پرورش در چنین فضایی، با انگیزه مضاعف و آموزش یکپارچه نگاه و فهم مشترک، موجبات تعالی آموزش و پرورش را فراهم می آورد.
وی با اعلان اینکه معتقدیم تغییر دولت ها می تواند به مثابه رشته ورزشی دوی امدادی که در آن هر کدام از اعضای تیم، قسمتی از مسیر را طی می کنند، باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش هدفمند، چاره ای جز ادامه مسیر با برنامه ای دقیق در امتداد سند تحول بنیادین نداشته و در تحول تعلیم و تربیت هیچ راه میانبری وجود ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که امروز دنیا به این نتیجه رسیده است تحول در نظام ملی آموزش و پرورش حداقل ۲۰ الی ۳۰ سال طول خواهد کشید، اظهار داشت: هیچ تقویم سیاسی قادر به حفظ چنین دوره زمانی نیست.
وی افزود: در امتداد دستور وزیر آموزش و پرورش در روز شانزدهم تیرماه در خصوص لزوم برگزاری اجلاس سی و پنجم، جلسات گوناگون در دبیرخانه دائمی برگزار و کمیته های هفتگانه؛ «علمی و محتوایی»، «پشتیبانی و تامین منابع»، «فناوری اطلاع رسانی، تشریفات»، «سلامت و بهداشت»، «حراست و امنیت» و «نظارت و ارزیابی» تشکیل و قرار شد این اجلاس طی دو روز در اردوگاه شهید باهنر تهران و مراکز استانها با شعار کلیدی نصیب برابر آموزشی - ارتقاء کیفیت یادگیری - تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اجرا شود.
وی اهداف و برنامه های این دوره از اجلاس را برشمرد و اظهار داشت: این اجلاس باید به سوالاتی که مخاطبین، مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش در محورهای مهمی دنبال خواهند کرد، پاسخ دهد همچون این که آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ سناریوهای بازگشایی مدارس کدامند؟استراتژی تامین منابع انسانی چگونه خواهد بود؟ برای کیفیت بخشی به امور آنان چه اقداماتی نیاز است؟چه تحولی در برنامه های درسی، محتوا و مواد آموزشی ایجاد خواهد شد؟
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: چگونه به تحول و برقراری عدالت در فرصت های یادگیری برخوردار از کیفیت دست خواهیم یافت؟ نحوه مراقبت از بزرگترین دستاورد دهه اخیر وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) چگونه خواهد بود؟ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون واکسیناسیون فرهنگیان پیش از شروع سال تحصیلی جدید برای ورود مجدد به آموزش حضوری، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونه عملیاتی خواهد شد؟ نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه تقدیمی دولت پیرامون نظام رتبه بندی معلمان را به چه صورت و چه زمانی به سرانجام خواهند رساند؟




منبع:

1400/05/05
23:07:21
0.0 / 5
156
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین