شکست خودرو های لوکس خارجی از مدلهای ارزان تر چینی
مدیریت آموزش: کاهش فروش خودرو های لوکس در چین به علت کند شدن اقتصاد این کشور، به زیان خودروسازان اروپائی شده است.
تقاضای چینی ها برای خودرو های لوکس خارجی کم شده است چونکه مشتریان، مدلهای مقرون بصرفه تر برندهای چینی را ترجیح می دهند که اکثرا با تخفیف های بالا فروخته می شوند.
این خبر بدی برای خودروسازان اروپائی مانند پورشه، آستون مارتین، مرسدس بنز و بی ام دبلیو است که مدت هاست بر بخشهایی از بزرگترین بازار خودروی جهان، تسلط دارند.
رکود طولانی مدت املاک در چین سبب شده است که خیلی از مصرف کنندگان تمایل کمی برای خریدهای بزرگ داشته باشند.
پاول گونگ، رییس تحقیقات صنعت خودروی چین در موسسه «یوبی اس» اظهار داشت: خیلی از خریداران خودرو تحت الشعاع یارانه ۲۰ هزار یوانی (۲۸۳۰ دلار) دولت چین برای خرید خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی قرار گرفته اند.
کلر یوان، مدیر و تحلیلگر ارشد متمرکز بر صنعت خودروی چین در آژانس اعتبارسنجی اس اند پی گلوبال، اظهار داشت: «کند شدن رشد اقتصادی یکی از عوامل کلیدی کاهش تقاضا برای خودرو های لوکس است.»
اس اند پی اعلام نمود سهم بازار فروش خودرو های لوکس در چین که بطور معمول قیمتی بالای ۳۰۰ هزار یوان (۴۲۴۰۰ دلار) دارند، در فاصله سالیان ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ بیشتر از دو برابر شد و به حدود ۱۵ درصد از کل فروش رسید اما این روند، حالا درحال معکوس شدن است. سهم فروش خودرو های لوکس در سال ۲۰۲۴، به ۱۴ درصد و در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۵، به ۱۳ درصد کم شد.
تحلیلگران اظهار کردند: در حالی که فروش خودرو های لوکس کم شده است، تولیدکنندگان چینی، همچون تولیدکننده خودرو های برقی بی وای دی، مرتبا خودرو های برقی و هیبریدی جدید همچون خودرو های لوکس را با قیمت های ارزان تر، عرضه می کنند.
کلر یوان اظهار داشت: محصولات خودروسازان چینی، حتی در قسمت خودرو های لوکس نیز رقابتی تر و مقرون بصرفه تر هستند. بنابراین است که برندهای خارجی کم کم قدرت خودرا از دست می دهند.
بی وای دی در سالیان اخیر از فولکس واگن بعنوان بزرگترین فروشنده خودرو در چین پیشی گرفته است. بر اساس گزارش انجمن خودرو های سواری چین، بی وای دی از آغاز امسال تاکنون، پرفروش ترین برند خودرو در چین برای خودرو های انرژی جدید است که شامل خودرو های برقی و هیبریدی می شود. بی وای دی، قیمت مدلهای برقی و پلاگین هیبریدی خودرا تا ۳۴ درصد کاهش داده و به رقبایش مانند جیلی و لیپ موتور فشار وارد کرده است.
شرکت خودروسازی لوکس فراری ایتالیا، از کاهش ۱۳ درصدی فروش خودرو به هنگ کنگ و تایوان در فاصله ژانویه تا سپتامبر نسبت به زمان مشابه درسال گذشته آگاهی داد.
اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، در اواخر اکتبر به سرمایه گذاران اظهار داشت: «رقابت شدید در چین به این زودی ها از بین نمی رود.» این خودروساز اعلام نمود: «وضعیت بازار در قسمت خودرو های لوکس و گرانقیمت در چین، همچنان پرتنش است.»
خودروهای لوکس دست دوم ارزان تر می شوند و کاهش علاقه به خودرو های لوکس به شدت به نمایندگی های فروش ضربه می زند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یکی از فروشندگان خودرو های دست دوم که خودرا هائو معرفی نمود اما از جانب شرکتش مجاز به گفت و گو با رسانه ها نبود، اعلام نمود دو سال است که قیمتها درحال کاهش است.
به اجمال، تقاضای چینی ها برای خودروهای لوکس خارجی کم شده است چراکه مشتریان، مدل های مقرون به صرفه تر برندهای چینی را ترجیح می دهند که اکثرا با تخفیف های بالا فروخته می شوند.
این خبر بدی برای خودروسازان اروپائی مانند پورشه، آستون مارتین، مرسدس بنز و بی ام دبلیو است که مدت هاست بر بخشهایی از بزرگترین بازار خودروی جهان، تسلط دارند.
رکود طولانی مدت املاک در چین سبب گشته است که بسیاری از مصرف کنندگان تمایل کمی برای خریدهای بزرگ داشته باشند.
پاول گونگ، رئیس تحقیقات صنعت خودروی چین در موسسه یوبی اس عنوان کرد: بسیاری از خریداران خودرو تحت الشعاع یارانه ۲۰ هزار یوانی (۲۸۳۰ دلار) دولت چین برای خرید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی قرار گرفته اند.
کلر یوان، مدیر و تحلیلگر ارشد متمرکز بر صنعت خودروی چین در آژانس اعتبارسنجی اس اند پی گلوبال، عنوان کرد: کند شدن رشد اقتصادی یکی از عوامل اصلی کاهش تقاضا برای خودروهای لوکس است.
اس اند پی اظهار داشت سهم بازار فروش خودروهای لوکس در چین که به طور معمول قیمتی بالای ۳۰۰ هزار یوان (۴۲۴۰۰ دلار) دارند، در فاصله سالیان ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شد و به حدود ۱۵ درصد از کل فروش رسید اما این روند، حالا در حال معکوس شدن است.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب