رئیس مركز سنجش و پایش كیفیت آموزشی:

نمره امتحان دیماه معیار سنجش دانش آموزان نیست

نمره امتحان دیماه معیار سنجش دانش آموزان نیست

به گزارش مدیریت آموزش رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار داشت: امتحان پایانی دیماه مبنای اصلی نمره دانش آموز نیست، بلکه بیشتر ارزشیابی تکمیلی معلم از حضور و فعالیت دانش آموز مدنظر است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، خسرو ساکی با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در رادیو گفتگو با مبحث مشکلات امتحان مجازی، اظهار نمود: برنامه ریزی در آموزش و پرورش بر مبنای مصوباتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری حضوری یا غیر حضوری امتحانات و کلاس ها تصویب شده است، انجام می شود. وی ضمن اشاره به برنامه امتحانات دی ماه، اظهار داشت: طبق آئین نامه های آموزشی برنامه ریزی و تصمیم گیری از یکم تا آخر دیماه در اختیار مدارس است، اما سال جاری با عنایت به شرایطی که در آن قرار داریم شیوه نامه ای صادر شد تا وحدت رویه و هماهنگی در سطح کشور برای برگزاری امتحانات دیماه داشته باشیم. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اضافه کرد: امتحان دیماه برای پایه های داخلی یا آزمون های غیرنهایی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار نمی گردد و حتی امتحان پایانی این نوبت مبنای اصلی نمره نیست، بلکه بیشتر ارزشیابی تکمیلی که معلم از شروع دوره تحصیلی تا دیماه بر مبنای حضور و فعالیت دانش آموز انجام داده است، معیار سنجش قرار می گیرد. در واقع نمره پایانی هر فرد یک ترکیب از نمره کلاسی و امتحان دیماه است. ساکی در واکنش به انتقادی درباره نامناسب بودن نحوه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و سردرگم شدن دانش آموزان اظهار داشت: به علت متنوع بودن وضعیت شیوع کووید ۱۹ در شهرستان های مختلف کشور، مبنای خانواده ها باید رسانه های محلی و بومی باشند، چونکه آنها در زمان مناسب، اطلاعات کافی را به هم استانی های خود رسانده اند. وی به خصوصیت های نرم افزار شاد برای برگزاری امتحانات اشاره نمود و اظهار داشت: برای دانش آموزان «ربات آزمون ساز» هم پیشبینی شده است که معلم به آن وارد می شود و آزمون های تستی و تشریحی را بارگذاری می کند و دانش آموزان همانگونه که در کلاس های غیرحضوری شرکت می کنند، به سوالات امتحان پاسخ می دهند. وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که راهکار آموزش و پرورش برای پیشگیری از قطع شدن ارتباط در سامانه شاد چیست، اظهار داشت: نرم افزار شاد یک ابزار است که از زیرساخت هایی مانند اینترنت بهره می برد پس قطع شدن این سامانه مشکل و در حیطه مدیریت آموزش و پرورش نیست. ساکی افزود: تدبیر آموزش و پرورش برای ضرر ناشی از این اختلالات که به دانش آموزان وارد می شود، تعریف اطلس آموزشی بر اساس وضعیت مناطق مختلف و دانش آموزان است. بر طبق این اطلس، مدیر مدرسه، دانش آموزان را دسته بندی می کند. وی شیوه طبقه بندی دانش آموزان را شرح داد و اظهار داشت: آن دسته از دانش آموزان که امکانات دسترسی به اینترنت دارند به صورت غیرحضوری آموزش می بینند و به تبع آن در آزمون آنلاین هم شرکت می کنند. مشکلاتی مانند قطعی یا کاهش سرعت اینترنت که در حین امتحان و کلاس غیرحضوری ایجاد می شود با گروه بندی تا حد زیادی مدیریت شده است. وی در خاتمه اظهار داشت: زیر ساخت های آموزش مجازی همچون شبکه شاد از اولین روزهای شیوع کرونا در آموزش و پرورش فراهم گردید و این سرعت عمل قابل تحسین است. شبکه شاد هر ماه در حال کامل شدن است و از روزهای اول بهره برداری پیشرفت های بسیار زیادی داشته است.


منبع:

1399/10/23
20:10:15
0.0 / 5
36
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین