سید جواد حسینی خبر داد
انعقاد تفاهم نامه برای توسعه ورزش در بین دانش آموزان ناشنوا
به گزارش مدیریت آموزش معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین با رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان كشور اطلاع داد.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سیدجواد حسینی اظهار داشت: جوهره اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یكی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت بدنی و سلامت است كه از اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برخوردار می باشد. ایشان در ادامه اشاره كرد: تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینكه یكی از ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحت های تعلیم و تربیت بر دیگر ساحت ها هم به حساب می آید. حسینی اضافه كرد: برای دانش آموزان با نیازهای ویژه سه مبحث است كه نسبت به دانش آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و آن ورزش، هنر و رویكرد مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است. وی با اشاره به منعقد كردن تفاهم نامه ای میان فدراسیون ناشنوایان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان نمود: ما باید بتوانیم در همه زمینه های ورزشی همكاریهای گسترده ای داشته باشیم و باید فراتر از این تفاهم نامه در صحنه عمل این فعالیتهای مشترك را با كمك فدراسیون، به منظور ارتقاء تعلیم و تربیت و سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه، داشته باشیم. وی با اشاره به اینكه خوشبختانه در مشاركت های كلان در آموزش و پرورش استثنایی به خوبی پیش رفته ایم، اضافه كرد: در جلساتی كه با خیرین مدرسه ساز كشور داشته ایم قول ساخت ۲۱۰ مدرسه را داده اند كه با نام آغازی برای یك آخر نام گذاری شده است و در مشاركت های خرد هم همكاریهای لازم در زمینه های مدرسه یاری، هنریاری، فن یاری، دانش یاری و ورزش یاری را هم داشته باشیم. حسینی در ادامه در تبیین این مورد افزود: مدرسه باید هنریار داشته باشد یعنی هنرمندی كه می تواند به نظام مدرسه كمك نماید و یا استاد دانشگاه می تواند در زمینه دانش یاری كمك نماید و ما باید در این راستا بتوانیم در محیط مدرسه ورزش یاری را هم از ناحیه فدراسیون ها و انجمن های ورزشی و یا اولیاء علاقمند به ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گسترش دهیم.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب