بازخوانی كلیه دروس از اول دبستان تا آخر دبیرستان

بازخوانی كلیه دروس از اول دبستان تا آخر دبیرستان

مدیریت آموزش: وزیرآموزش وپرورش اظهار نمود: اجرایی كردن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش از الزامات و دغدغه های وزارت آموزش وپرورش و شخص بنده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در دیدار با سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به الزامات اجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، با تاكید بر این كه استقرار و اجرای مؤلفه های یك نظام بسیار پیچیده تر از طراحی آن است، اظهار داشت: با روند موجود و با عنایت به مشكلات فعلی برنامه ریزی بلندمدت و پایدار برای تعلیم و تربیت امكان پیگیری اندكی دارد.
وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: نخستین گام استقرار و پیاده سازی این سند قابلیت سازی و زمینه سازی برای اجرای برنامه های سند در وزارت آموزش وپرورش است.
حاجی میرزایی تصریح كرد: باید روی بروندادهای برنامه ها و مطالباتمان توافق نماییم و بعد ازآن مدارس تراز سند را بعنوان الگو معرفی نماییم.
وی بابیان اینكه پس از معرفی مدارس می توان برای بروندادها شاخص تعیین كرد، اظهار داشت: با عنایت به شرایط پیش رو و امكانات فعلی وزارت آموزش وپرورش پیش از هر چیز باید وضعیت فعلی و وضعیت مورد انتظار مشخص شده باشد تا بتوان برای رفع خلأهای موجود مبادرت به برنامه ریزی كرد.
در ادامه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجارب اجرایی سازی اهداف سند نقشه جامع علمی كشور و سند مهندسی فرهنگی كشور در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار نمود: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می خواهیم كه سازوكاری را در دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی فعال نماییم كه اجرائی سازی سند به صورت مستمر دنبال شود.
سعیدرضا عاملی تصریح كرد: مبحث علم و فناوری را باید در پیوستاری ببینیم كه از پیش دبستان تا دانشگاه و بعدازآن دوران اشتغال افراد را در برگیرد و از همین منظر مبحث تعلیم و تربیت هم صرفاً مربوط به آموزش وپرورش نبوده باید برای آن مسیر مدونی را ترسیم كرده سازوكاری عرضه داد.
وی بابیان اینكه گزارش اجرایی شدن و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در دستور كار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، اظهار داشت: آمادگی داریم تا روند اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را در چارچوب مصاحبه های مطبوعاتی در اختیار جامعه قرار دهیم.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان كرد: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش متوجه یكسری برنامه های عمومی و اختصاصی است و برخی برنامه های مدنظر آموزش وپرورش در چارچوب برنامه های عمومی بوده است كه ازلحاظ كیفی با سایر كشورهای جهان اشتراك دارد و تجارب موفق جهانی در زمینه های عمومی آموزش باید در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرارگرفته و در كشور اجرایی شود.
مهدی نوید ادهم با اشاره به روند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، اظهار نمود: برای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش سه گام در نظر گرفته ایم كه گام اول آن تدوین و تصویب سند، گام دوم زمینه سازی و گام سوم اجرا بوده است.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دارای ۱۳۱ راهكار است و در ۶ زیر نظام تقسیم شده و برای هر راهكار برنامه ای به تصویب رسید كه درمجموع۵۳۰ برنامه تدوین شده و سال اجرای آن مشخص شده و در شورایعالی آموزش وپرورش به تصویب رسیده است.
دبیركل شورایعالی آموزش وپرورش با اشاره به برنامه های زیرنظام ها اظهار داشت: در برنامه زیرنظام تجهیز فضا، تجهیزات و فناوری كه استانداردهای فضای مناسب آموزشی را در نظر دارد توسط سازمان مدیریت به تصویب رسیده و الان در حال اجرایی سازی در سطح كشور است.
نوید ادهم تصریح كرد: ایجاد دانشكده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان منطبق با ضوابط مربوط به آموزش وپرورش از دیگر مواردی است كه در دانشگاه فرهنگیان موردنظر داریم.
وی خاطرنشان كرد: در زیر نظام مربوط به برنامه درسی ملی هم كلیه دروس از اول دبستان تا آخر دبیرستان بازخوانی شد و همسوسازی كتب درسی با مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش وپرورش صورت گرفته است.
دبیركل شورایعالی آموزش وپرورش با اشاره به برنامه ۵ ساله وزارت آموزش وپرورش، اظهار نمود: برنامه ۵ ساله وزارت آموزش وپرورش منطبق با برنامه ششم توسعه تدوین شده و با محوریت گسترش فرهنگ تحول خواهی و تحول آفرینی دوره های مختلفی برای مدیران و معلمان آموزش وپرورش تدوین شده است.
رضا مددی در ادامه اظهار داشت: در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بیشتر از ۵۰۰ برنامه را ذیل ۱۳۱ راهكار و ۶ زیر نظام سند تحول را در شورایعالی آموزش وپرورش به تصویب رسانده ایم كه این زیر نظام ها تكلیف آموزش وپرورش را تا سال ۱۴۰۴ مشخص كرده است.
مددی اظهار داشت: برنامه های زیر نظام ها ذیل برنامه ششم توسعه تدوین شد و برش استانی زیر نظام ها در طول برنامه ششم توسعه مشخص شده كه درنتیجه برنامه های ۷۲۴ منطقه آموزشی آموزش وپرورش تدوین و ترسیم شده آماده اجرایی و عملیاتی شدن در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تصریح كرد: همه فعالیت های مدارس در سال تحصیلی جاری حول اهداف برنامه های تصویب شده صورت خواهد گرفت و ارزیابی ما بر این است كه به صورت متوسط در حدود ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تحقق یافته است.




منبع:

1398/09/04
11:49:02
5.0 / 5
3414
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین