معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد

احیای قصه خوانی در دانش آموزان از برنامه های وزارت آموزش و پرورش

احیای قصه خوانی در دانش آموزان از برنامه های وزارت آموزش و پرورش

مدیریت آموزش: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در معاونت ابتدایی به اعجاز قصه ها باور داریم و یكی از برنامه های وزارت ترویج و احیای قصه خوانی و قصه گویی در كودكان و دانش آموزان است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، رضوان حكیم زاده در آئین پایانی جشنواره ملی آوسنه كه در تالار كاشفی شهرستان سبزوار برگزار شد، اظهار داشت: با قصه خوانی و قصه گویی بستری فراهم می گردد تا دوران كودكی به دانش آموزان برگردانده شود و همینطور به رشد فرهنگی و شخصیتی دانش آموزان كمك می گردد.
وی افزود: با روش قصه گویی و قصه خوانی مهارت های خواندن و شنیدن در كودكان و دانش آموزان تقویت و همینطور فن بیان، عواطف و هیجان دانش آموزان رشد می كند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دو طرح تكالیف مهارت پرور یا مشق زندگی و طرح برنامه ریزی در سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی كشور اجرا می گردد.
حكیم زاده خاطرنشان كرد: در طرح تكالیف مهارت پرور در سه پایه نخست دوره ابتدایی با هدف مهارت پروری در كلاس هایی كه تراكم بین ۱۶ تا ۲۵ دانش آموز و امكان آن به لحاظ شرایط فیزیكی وجود داشته باشد، اجرا می گردد كه دانش آموزان به جای آنكه كتاب های درسی به خانه ببرند و تكالیف روزانه كه رونویسی و حل تمرین است، آن را در مدرسه با كمك و نظارت معلمان انجام می دهند.
وی افزود: دانش آموزان به جای انجام تكالیف در منزل و فضای بیرون مدرسه، با همكاری معلمان و والدین آموزش های مهارت های لازم شامل نظم، مسئولیت پذیری، خرید و رعایت بهداشت فردی را فرا می گیرند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح برنامه ریزی مدرسه هم در سه پایه دوم دوره ابتدایی اجرا می شود؛ چنانكه دو ساعت از زمان آموزش در اختیار مدرسه قرار می گیرد تا با هدایت مدیر مدرسه و تصمیم گیری شورای مدرسه و مشاركت معلمان بخشی از برنامه هفتگی به برنامه ریزی مدرسه اختصاص می یابد.
وی افزود: حذف آزمون در دوره ابتدایی هم از سایر برنامه ها است كه مانع جدی آن اولیای دانش آموزان هستند.
در ادامه، مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه، یك سوم مدارس خراسان رضوی نیاز به نوسازی دارند.
قاسمعلی خدابنده اظهار نمود: مدارس فرسوده با مشاركت اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس و خیران نوسازی و بهسازی می شوند.
وی افزود: هم اكنون حدود ۴۰۰۰ كلاس فرسوده نیازمند نوسازی است كه نوسازی این كلاس ها ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: همینطور یكی از اشكالات آموزش و پرورش استان تراكم بالای دانش آموزان در مدارس مناطق حاشیه شهرهای بزرگ است كه عامل آن مهاجرت خانواده ها از روستا به حاشیه شهرها است.
خدابنده افزود: مشكل كمی معلم و نیروی انسانی با تدابیر لازم رفع شده و برای شروع سال تحصیلی كلاس درسی بدون معلم در خراسان رضوی وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی جدید ۱۴۲ مدرسه در قالب ۷۴۰ كلاس درس به همت اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس و خیران در خراسان رضوی افتتاح می گردد و یك میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز و ۹۰ هزار همكار فرهنگی در ۱۱ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه خراسان رضوی فعالیت خویش را آغاز می كنند.
خدابنده خاطرنشان كرد: سیستم متمركز سرمایشی و گرمایشی در مدارس نصب شده و با تجهیز مدارس از جانب اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس، مدارس به لحاظ ایمنی مشكلی ندارند.
در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش سبزوار هم طی سخنانی عنوان كرد: ۷۰ اثر به جشنواره ملی آوسنه ارسال شد كه ۱۴۰ اثر به مرحله دوم راه پیدا كرد و بعد از گزینش داوران ۴۱ اثر انتخاب|شد و در مرحله سوم گزینش ۱۶ اثر دانش آموزی و سه اثر فرهنگی بعنوان آثار برگزیده انتخاب گردید.
حسن محرابی اضافه كرد: ظرفیت تولید دبیرخانه دائمی جشنواره ملی آوسنه با عنایت به خاستگاه تاریخی و مشاهیر بزرگ در شهرستان سبزوار وجود دارد.



1397/06/16
01:19:00
5.0 / 5
5342
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین