وزیر آموزش و پرورش مطرح كرد:

غفلت از مدرسه محوری در مسیر تحول ما را به شكست می رساند

غفلت از مدرسه محوری در مسیر تحول ما را به شكست می رساند

مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: شاید دلیل شكست خیلی از تلاش ها برای تحول از دهه ۶۰ تا كنون این بوده كه مدرسه را محور تحول قرار نداده ایم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران اظهار داشت: امروز یكی دیگر از قطعات مهم پازل سند تحول در جای خود قرار می گیرد. با همت اداره كل منابع انسانی و با استفاده از تجربیات گذشته امروز شاهد رونمایی از طرحی هستیم كه یكی از موثرترین اقدامات برای تحول در نظام آموزش و پرورش است.بطحایی افزود: تا مدرسه به سطح قابل قبولی از كیفیت نرسد و نتواند به سطحی از انتظار كه از آن توقع می رود برسد حتما تلاش های دیگر در حوزه تحول به شكست می رسد.وی بیان كرد: شاید تلاش هایی كه تا پیش از این از دهه ۶۰ در حوزه تحول در آموزش و پرورش شده زیاد بود اما با شكست روبه رو شد چون از مدرسه غفلت كردیم و تا زمانی كه نتوانیم به این گزاره جامعه عمل بپوشانیم موفق نمی شویم.وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: نباید مدرسه ای داشته باشیم كه هم مدیر هم معلم و هم دانش آموز با زور داخل آن شوند. از این مدرسه حیات طیبه ای به دست نمی آید. مدرسه باید سرش را از زیر خاكستر تمركز اداری بیرون بیاورد. این خاكسترها باید كنار برود تا مدرسه سرش را بیرون بیاورد.
بطحایی اظهار نمود: ماه ها كوشش برای این نظام نامه شده است و جهاد دانشگاهی كمك بسیار خوبی بود. مقرر است این طرح در ۲ هزار مدرسه در سه استان كشور اجرا شود اما چالشی كه نگرانش هستیم مقاومت اداری آموزش و پرورش است كه امیدوارم این نگرانی بی جهت باشد. حركت ما باید به سمتی برود كه كسی سمت اداره نیاید و همه خواستار حضور در مدرسه باشند. مدیر مدرسه اینجا اهمیت می یابد چون نقش اجرای برنامه ها و تحقق سند تحول بنیادین را به عهده دارد. البته مدیری كه شایستگی داشته باشد.وی اظهار نمود: امیدوارم برای مهر ۹۷ شرایط را به سمتی ببریم كه خود مناطق خواهان این طرح باشند. ما تعالی در مدارس را از مدیریت مدارس شروع كردیم. البته در حوزه منابع انسانی متعهدترین و متخصص ترین ها، مدیران مدارس هستند و این مورد كار ما را راحت كرده است.

1397/03/02
20:47:28
5.0 / 5
4802
تگهای خبر: آموزش و پرورش , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین