در گزیده اخبار اجتماعی امروز بخوانید

از شایعات كشف جنازه مومیایی در ری تا كاهش ۱۱ درصدی ازدواج

از شایعات كشف جنازه مومیایی در ری تا كاهش ۱۱ درصدی ازدواج

مدیریت آموزش از شایعات كشف جنازه مومیایی در ری تا كاهش ۱۱ درصدی ازدواج


اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در روز سه شنبه بیش از ۵۰ خبر در سرویس های شش گانه خود منتشر نموده كه بعضی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

كشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه عبدالعظیم/احتمال دارد جنازه متعلق به پهلوی اول باشد
به دنبال كشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه عبدالعظیم، رئیس كمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، نسبت به این مورد واكنش نشان داد و از توقف عملیات حفاری در اطراف حرم برای بررسی دقیق تر جنازه اطلاع داد.
خلیل آبادی در مورد این جنازه كه گفته می گردد متعلق به پهلوی اول است، گفته به علت مومیایی شدن این جنازه متعلق به هر كسی كه باشد جنبه میراثی دارد و باید حفظ شود.
این خبر در حالی اعلام گردید كه روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم، خبر كشف جسدی مومیایی در این آستانه در شهرری كه آن را به رضا شاه پهلوی نسبت می دهند را یك شایعه اعلام نمود.


آخرین مهلت برای ثبت نام متقاضیان طرح ترافیك اعلام شد
خبر دیگری كه در سرویس جامعه، شهری به آن پرداخته شده مربوط به مهلت ثبت نام طرح ترافیك در تهران است. در اطلاعیه شماره شش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران عنوان شده "شهرداری تهران با عنایت به آمادگی كامل برای اجرای طرح ترافیك جدید، برنامه ای برای تمدید مهلت اعلام شده ندارد و طرح ترافیك سال جاری را طبق ضوابطی كه از قبل تعیین و اطلاع رسانی شده است، از روز پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد نمود."


دولت به دنبال ساماندهی فعالیت كوله بری در استانهای مرزی/ رفع مشكل كوله بران ظرف یك هفته آینده
در خبر دیگری در سرویس جامعه، شهری صحبت های وزیر كشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه های مرزی كشور پوشش داده شده است. جلسه ای كه رحمانی فضلی در آن با اشاره به مشكلات پیش آمده برای فعالیت كوله بران در بعضی از استان های مرزی اظهار داشت: دولت با طرح جدیدی كه به تازگی به تصویب رسانده بدنبال ساماندهی فعالیت كوله بری در استانهای مرزی است.


محرومیت زدایی از "سلامت"/درمان شبكه ای "سرطان" در كشور

سرویس سلامت به مناسبت هفته سلامت گفت و گویی با قاسم باباجانی انجام داده و معاون درمان وزارت بهداشت در این گفت و گو اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و حفاظت مالی از آنها را شرح داد و توضیحاتی در مورد طرح های وزارت بهداشت در جهت محرومیت زدایی از سلامت و همینطور درمان شبكه ای سرطان در كشور عرضه كرده است.

واكنش رییس دانشگاه علوم پزشكی البرز به خبر "گروكشی نوزادی در بیمارستان كمالی"

خبر نگه داشتن نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان كمالی استان البرز به علت هزینه های زایمان، واكنش رئیس دانشگاه علوم پزشكی این استان را به همراه داشت. حمید درفشی در گفت و گو با ایسنا با رد این ادعا گفته زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی و وزارت بهداشت مجانی است و این نوزاد به علت زردی بالا همچنان تحت مراقبت است.

سازمان برنامه و بودجه به دستور رییس جمهور عمل كند/مسوول سلامت "تهران" مشخص شود
حسن هاشمی در اولین مجمع سلامت استان تهران امروز حضور پیدا كرد و با تاكید بر ضرورت آموزش خودمراقبتی به مردم برای پیشگیری از بروز بیماری ها، اظهار داشت: نمی توان با نوشتن كتاب یا توزیع چند بروشور، وضعیت سلامت مردم را ارتقا داد، البته این اقدامات خوب است اما باید آنها را به میان مردم ببریم و سلامت محله ها را در كشور توسعه دهیم.

كاهش ۱۱ درصدی ازدواج در كشور


سرویس خانواده خبرگزاری ایسنا، هم گزارشی از حضور حسن موسوی چلك در مراسم تجلیل از مددكاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد را منتشر نموده كه در این مراسم مدیر كل دفتر مدیریت عملكرد بهزیستی كشور ضمن بیان اینكه طلاق ۶.۶ درصد رشد مثبت و ازدواج ۱۱ درصد رشد منفی داشته است اظهار داشت: درصد تغییرات ازدواج در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد رشد منفی داشته است؛ به عبارت دیگر تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد كاهش یافته است.


كاهش خلوص موادمخدر برای كنترل بازار/ بهره مندی ۴۰۰۰ نفر از ارفاق حكم «اعدام قاچاقچیان»


موضوع دیگری كه در سرویس خانواده به آن پرداخته شده، مربوط به صحبت های پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
افشار نشست خبری گزارشی از عملكرد این نهاد در سال قبل عرضه كرد و همینطور برنامه های سال جدید برای مبارزه با مواد مخدر را شرح داد.
وی در این نشست از رشد ۱۴ درصدی كشف مواد مخدر در سال ۹۶، رشد ۱۳.۵ درصدی كشف حشیش، رشد ۱۰ درصدی كشفیات مواد مخدر توسط گمرك، رشد منفی ۱۲ درصدی متلاشی شدن باندهای مواد مخدر، كاهش نفوذ باندهای مافیایی به داخل كشور اطلاع داد.

ابلاغ بخشنامه جذب و ساماندهی «سرباز معلم» + جزییات
در سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری ایسنا هم خبری با عنوان "ابلاغ بخشنامه جذب و ساماندهی سرباز معلم" انتشار یافته و بر مبنای این خبر معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش بخشنامه جذب و ساماندهی سربازمعلم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ابلاغ كرده است.


۳میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح "آهن یاری"/ اختلالات ناشی از كمبود ویتامین D در زنان بیشتر است

در خبر دیگری، از قول مدیر كل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان شده كه هم اكنون سه میلیون دانش آموز دختر در مقاطع اول و دوم متوسطه تحت پوشش طرح" آهن یاری" قرار دارند و اگر در سال جدید بودجه بیشتری از جانب وزارت بهداشت تخصیص یابد این طرح گسترش خواهد یافت.

جمعیت نیمی از مدارس زیر ۴۵ نفراست/احداث «مدارس سبز» برای نخستین بار در۳ استان
رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، اظهار داشت: فرهنگ سازی حفظ محیط زیست باید از مدارس آغاز شود.
مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه اكنون مبحث مدارس سبز به صورت جدی در دستور كار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، بیان كرد: مسئولیت و مدیریت مدارس سبز در وزارت آموزش و پرورش به نوسازی مدارس واگذار شده است.

بارش های اخیر ایران را از خشكسالی نجات نمی دهد

سرویس محیط زیست مبحث بارش های اخیر در استان های مختلف كشور و تاثیر آنها بر خشكسالی را مورد بحث قرار داده و در گفت و گویی صادق رضائیان، رئیس مركز ملی خشكسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در این رابطه گفته كه "این بارش ها به هیچ وجه نمی تواند نجات بخش كشور از خشكسالی شدید باشد چون افزایش دما سبب ذوب شدن ذخایر برفی در ارتفاعات شده است."

ادامه كار دانشكده محیط زیست در قالبی جدید
چندماهی است كه حرف و حدیث هایی در مورد تغییر وضعیت دانشكده محیط زیست و به عبارت دقیق تر تبدیل آن به دانشكده محیط بانی بر سر زبان ها است. به قول سرپرست دانشكده محیط زیست بر مبنای صلاحدید هیات امنای دانشكده، مقرر شد تا دانشكده به سمت انجام ماموریت های آموزشی تخصصی در حوزه محیط زیست ویژه كاركنان و محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست سوق داده شود.

قربانی اسیدپاشی: فروش اسید هم مانند ارز با محدودیت و نظارت انجام شود
سرویس حوادث خبرگزاری ایسنا، در ادامه پیگیری سوژه ای با عنوان "ضرورت تولید محدودیت برای دسترسی ساده به اسید، گفت و گویی با مرضیه ابراهیمی یكی از قربانیان اسید پاشی در اصفهان انجام داده است.
ابراهیمی در این گفت و گو پیشنهاد كرد "همانطور كه برای فروش دلار و ارز محدودیت اعمال شده، برای فروش اسید هم چنین محدودیتی اعمال شود."

۵ خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایسنا را در ادامه می خوانید:
كشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه عبدالعظیم/احتمال دارد جنازه متعلق به پهلوی اول باشد
بساط رواج دروغ از تریبون ها جمع شود/قوه قضاییه پرونده های تهمت ضد مسئولان را پیگیری كند
بارش های اخیر ایران را از خشكسالی نجات نمی دهد
كاهش ۱۱ درصدی ازدواج در كشور
كاهش خلوص موادمخدر برای كنترل بازار/ بهره مندی ۴۰۰۰ نفر از ارفاق حكم «اعدام قاچاقچیان»




1397/02/04
16:15:38
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین