مهر گزارش می دهد،

دقایق ۹۰ سال ۹۶ پرداخت معوقات فرهنگیان در ابهام

دقایق ۹۰ سال ۹۶ پرداخت معوقات فرهنگیان در ابهام

مدیریت آموزش: در دقایق نود سال ۹۶، همچنان بخشی از فرهنگیان منتظر مطالبات ۹ ماهه و ۶ ماهه خود از آموزش و پرورش هستند.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، به نظر می رسد با روندی كه پیش می رود باید به جای «حقوق فرهنگیان» نام «پس انداز فرهنگیان» به دریافتی آنها بگوییم و اینگونه كه فرهنگیان با پرداخت حقوق خود رو به رو هستند باید این شغل را بعنوان شغل دوم خود در نظر بگیرند چون كه وقتی یك معلم بعد از ۹ ماه حقوق خویش را طلبكار باشد، دیگر نمی توان آن را حقوق معوقه به حساب آورد. حقوق مبلغی است كه باید بتواند امورات جاری یك فرد را برآورده كند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از كسری ها و بدهی های آموزش و پرورش گفته است كه هنوز پول مهدكودك فرزندان فرهنگیان، لباس خدمتگزاران، فوق العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تكمیلی كاركنان، بخشی از خرید خدمات و برون سپاری هنرستان ها و...پرداخت نشده است و از همه مهمتر پرداخت ۹ ماه حق التدریس رسمی و ۶ ماه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی در هاله ای ابهام است.
برای پرداخت پاداش آخر خدمت بازنشسته ها هم دولت به آموزش و پرورش پول از خزانه قرض داده است.
خیلی از فرهنگیان می گویند باز جای شكرش باقی است در این دقایق نود عیدی و حقوق كاركنان قراردادی و حق التدریس آزاد پرداخت شده است.
این روزها گلایه های دیگری هم از جانب فرهنگیان زن مجرد مطرح شده است كه حق عائله مندی كه در فیش حقوقی آنها پیش از این وجود داشت از دی ماه كسر شده است. در واقع طبق تحقیق و رویت فیش های حقوقی بعضی از فرهنگیان زن مجرد توسط خبرنگار مهر، شاهد كاهش حقوق بیش از ۱۰۰ هزار تومان از دی ماه در این فیش های حقوقی هستیم كه البته این مبلغ در بعضی مواقع هر سه ماه دی، بهمن و اسفند از فیش حقوقی اسفندماه كسر شده است كه رقم قابل توجهی است.
هرچند طبق ابلاغیه معاونت پشتیابی آموزش و پرورش آن دسته از شاغلین زن كه همسر آنان معلول و یا از كارافتاده كلی باشد و یا زنان مجردی كه قبلاً همسر داشته اند و بعداً به هر علت فاقد همسر شده اند، كماكان مشمول برخورداری از كمك هزینه عائله مندی خواهند بود اما نكته این است كه این حق عائله مندی برای زنان مجرد چرا در حقوق آنها گنجانده شده و اگر دلایلی مانند اینكه حقوق آنها به یك حداقلی برسد داشته، چرا به یكباره این افراد از این دریافتی محروم شدند. آیا نمی شد برای جلوگیری از شوك این كم شدن حقوق، عنوان جایگزینی برای حق عائله مندی برای فرهنگیان زن مجرد قائل شد، یا مقرر است كسری بودجه آموزش و پرورش از همین روش ها جبران شود، خیلی از این فرهنگیان ممكن است مجرد باشند اما خانواده ای را اداره كنند و در هر صورت این كسری در فیش حقوقی به نارضایتی ها دامن می زند؛ حتی اگر قانونی باشد.
به نظر می رسد از هر طرف نگاه نماییم اسفند ماه، روزهای خوشی برای فرهنگیان نیست و معلمان در دقایق نود همچنان منتظر خبر واریز مطالبات خود هستند. این در شرایطی است كه آموزش و پرورش در اصل توسط همین فرهنگیان باید به اهداف مترقی خود برسد. وقتی وزیر آموزش و پرورش مدام از شادی و نشاط دانش آموزان سخن می گوید بطور قطع باید فكری برای آسایش خیال تربیت كنندگان فرزندانمان و كسانی كه مقرر است هدایتگر دانش آموزان به سمت شادی و نشاط باشند تولید كند.

1397/01/02
12:13:18
5.0 / 5
4659
تگهای خبر: آموزش و پرورش , خدمات , دانش آموز , فرهنگیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین