در حضور جمعی از سیاسیون، اهالی ورزش و هنر

ایران كالا رسمی گشت

ایران كالا رسمی گشت

مدیریت آموزش: شبكه ایران كالا شامگاه گذشته به منظور آنچه از جانب رییس صداوسیما «كمك به شركت­ ها و صنایع كوچك و متوسط» عنوان می شود، افتتاح رسمی گشت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، افتتاح رسمی شبكه ایران كالا كه حدود یك سال از پخش آزمایشی آن می گذرد، در استودیو ۱۲ اسفند با حضور مادر شهیدان هادی انجام شد كه جریان این افتتاح رسمی با استفاده از نمایشگرهای تعبیه شده در مركز​ همایش های بین المللی سازمان صداوسیما پخش گردید.
در این مراسم كه از ساعت ۲۰ با اجرای مرتضی حیدری برگزار شد، شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، بطحایی (وزیر آموزش و پرورش)، وحید حقانیان (معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری)، عبدالعلی علی عسكری (رییس سازمان صدا وسیما)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رییس جمهور)، مسعود كرباسیان (وزیر امور اقتصاد و دارایی)، محمود حجتی (وزیر جهاد كشاورزی)، علی ربیعی (وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی)، محمد گلریز (خواننده)، داریوش ارجمند، پوران درخشنده، حمید استیلی، عزت الله مهرآوران، زابلی زاده (مدیر شبكه ایران كالا)، كاتبی و حسن پور و پروانه مافی (از نمایندگان مجلس) و همینطور جمعی از كارآفرینان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
علی عسكری در مراسم افتتاحیه شبكه ایران كالا درباره ایده اصلی تاسیس این شبكه تلویزیونی اظهار نمود: در چند سال قبل مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و پیشروی اقتصاد مقاومتی را مطرح و در همین راستا هم امسال را سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال عنوان كردند كه در همین راستا ما در رسانه ملی هم سعی كردیم تا در همه برنامه­ های این مورد را دنبال نماییم، اما در عین حال به فكر یك كار جهادی، میان بر و اثرگذار هم بودیم.
او با اشاره به افزایش شركت­ های دانش بنیان، ادامه داد: با عنایت به اینكه گسترش حجم اشتغال و تولید به صورت توامان در كوچك و متوسط و دانش بنیان، تصمیم گرفتیم برای معرفی این شركت­ها و كالاهای ایرانی شبكه تلویزیونی ایران كالا را طراحی و راه­ اندازی نماییم. به هر حال شركت­ های بزرگ توانایی سیاست­ های بازرگانی و تبلیغات در رسانه ­های تصویری، صوتی و مكتوب را دارند، اما صنایع متوسط و دانش­بنیان این توان را ندارند و به همین خاطر هم تعامل آنها با بازار كم می­ شود و در آینده آسیب­ های جدی خواهند دید.
رییس سازمان صداوسیما اضافه كرد: با عنایت به كاركردهای رسانه ملی تصمیم گرفتیم تا به منظور كمك به شركت­ها و صنایع كوچك و متوسط كه به نسبت اشتغال­زا تر از صنایع بزرگ هستند و توان رقابت با صنایع جهانی را هم دارند، شبكه­ای تاسیس نماییم. البته ما در رسانه ملی به شركت­ های بزرگ هم كمك كرده ­ایم. سال قبل تصمیم گرفتیم به صنایعی كه تولید ایرانی دارند و از متخصصین و كارآفرینان ایرانی هم بهره می­ گیرند، به میزان شغلی كه تولید می­ كنند، آنتن مجانی برای تبلیغات در اختیار آنها قرار بدهیم كه این فرآیند همچنان در جریان است و چند هزار كارخانه در این طرح ثبت ­نام كرده­ اند. اما ما عنوان نمی­ نماییم كه كدام شركت­ ها و صنایع مجانی و كدام با هزینه در آنتن سانه ملی تبلیغات می­ كنند.
علی ­عسكری با اشاره به رشد روزافزون شركت ­های دانش­ بینان، تصریح كرد: با عنایت به افزایش این صنایع دیگر آنتن شبكه­ های مختلف گنجایش این حجم از تبلیغات را نداشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا شبكه ­ای جداگانه برای برای این مورد طراحی نماییم كه به صورت مستمر در طول شبانه­ روز برای شركت­ های كوچك و دانش­ بنیان كار تبلیغاتی انجام دهد.




او با تاكید بر اهمیت كارآفرینی و تاثیر آن بر اقتصاد كشور، اظهار داشت: كسانی كه در این كشور كار تولید می­ كنند، انسان­های گرانقدری هستند كه باید آنها را تكریم نماییم. اگر ملتی بازار خویش را در اختیار بیگانگان قرار دهد، در واقع بالاترین توان اقتصادی خویش را در اختیار آنها قرار داده است كه این مورد خلاف مصلحت است. ما باید بتوانیم بازارمان را خودمان سیراب كنیم؛ چون كه ملتی كه بازار خویش را در اختیار بیگانگان قرار دهد زیان خواهد نمود.
رییس سازمان صداوسیما خاطرنشان كرد: در زمان صدراسلام، حضرت محمد (ص) دست كارآفرین و كارگر را بوسید. آن زمان استعمار اقتصادی همانند امروز معنا نداشت و امروز اهمیت این مورد بسیار بیشتر است. ما باید دستان و بازوان كارآفرینان و تولیدكنندگان داخلی را ببوسیم و آنها را تكریم نماییم. ما در شبكه ایران كالا می­ خواهیم به تمام كارآفرینان و مدیرانی كه در این شرایط سخت فعالیت می ­كنند بپردازیم و به همه آنها سرویس مجانی بدهیم، كالاهای آنها را معرفی و در بازار فروش از آنها حمایت نماییم.
علی­ عسكری در ادامه سخنان خود خطاب به زابلی زاده، رییس شبكه ایران كالا اظهار نمود كه این شبكه نیاز به یك سایت كامل و پیشرفته دارد تا بتواند محصولات شركت ­های مختلف را معرفی نماید و در صورت چندزبانه بودند هم می­ تواند زمینه های صادرات را هم فراهم كند.
او همینطور از دولت خواست در این مسیر به سازمان صداوسیما كمك نماید تا مسیر پیشرفت صنایع و كارآفرینان داخلی هموارتر شود.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، زابلی زاده، مدیر شبكه ایران كالا در ادامه مراسم بیان كرد: لازم می دانم در آغاز سخن خود بعنوان سرباز فرهنگ و رسانه از دكتر علی عسكری به علت همت شان در اعتلای منویات مقام معظم رهبری و ثبات قدم در راه اقتصاد مقاومتی تبریك بگویم. رسانه ها نقش اساسی در توسعه همه جانبه جوامع دارند. جریان آزاد اطلاعات با استفاده از رسانه بر فكر و اندیشه مردم تاثیر می گذارد و آنها را به شكل آگاهانه برای فعالیت در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... توانمند می كند. به علت عرضه مفهوم اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر و تاكید بر پشتیبانی از تولیدات داخلی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه رسانه ها ایجاب می كند كه برای تحقق فرمایشات رهبری كه در این جهت كه ضامن بقا و حفظ استقلال و خودكفایی كشور بكوشند.
مدیر شبكه ایران كالا با اشاره به نقش رئیس صداوسیما در تاسیس این شبكه اظهار نمود: رئیس صداوسیما با تمام تنگناهای مالی و اجرایی برای دستیابی به اهداف تصمیم گرفتند كه شبكه ایران كالا با حمایت خدماتی و تولید داخلی تولید شود. ازاین رو به من ماموریت راه اندازی شبكه ایران كالا داده شد. پشتیبانی از بازار، تولید و سرمایه ایرانی، توسعه اشتغال، ارتقای كیفیت كالا و خدمات، تحقق عدالت با تاكید بر صنایع كوچك و متوسط ماموریت این شبكه است و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی از تولیدكنندگان و صادركنندگان، پشتیبانی از شركت های دانش بنیان، ترویج مصرف داخلی، كمك به ارتقاء سطح استاندارد كالا و كمك به توسعه اشتغال پایدار اهداف تبلیغات ایران كالا است.
او ادامه داد: این شبكه در چشم انداز خود تلاش می كند كه برترین حامی تولیدات و مورد اعتمادترین مرجع اطلاعات اقتصادی باشد. الگوسازی و خدمات داخلی بخصوص برای صنایع كوچك و متوسط، اصلاح بینش و نگرش در مصرف و تولیدات داخلی، ارتقا فرهنگ كار و بسترسازی ارتقای فرهنگی بهتر و روحیه امید به آینده همچون برنامه سازی های شبكه ایران كالا در تعامل با بخش های مختلف اقتصاد ملی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه نسبت به تولید است.
زابلی زاده به نقش شبكه های اجتماعی در این راستا اشاره نمود و اظهار داشت: بهره گیری از شبكه های اجتماعی در دامنه شبكه و تبدیل شركت كنندگان منفعل به فعال با استفاده از روش های متنوع از اولویت های رسانه ای شبكه ایران كالا است.
او گزارشی از عملكرد شبكه ایران كالا در سال قبل تا به امروز عرضه داد و اظهار نمود: ۵۰ هزار دقیقه برنامه در قالب های مختلف مانند تیزر، مستند و... تولید شده است. همینطور ۴۰۵۰ دقیقه برنامه زنده به منظور تبلیغ كالا و معرفی كالا و خدمات ایرانی و مطرح كردن مشكلات صاحبان كار داشتیم همینطور ۲۳۸۰ رویداد اقتصادی مانند نمایشگاه، همایش ها و كمیسیون های اقتصادی را معرفی كردیم. آنچه مورد انتظار ماست این است كه تولیدكنندگان این شبكه را متعلق به خود بدانند و از دولت، مجلس و دستگاه های سیاست گذار و اجرایی درخواست داریم در چارچوب پشتیبانی از تولیدات داخلی و خدمات این شبكه را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند.
محمد، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه این مراسم اظهار نمود: گاهی دلم می خواست كه این گفتمان و فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی كه در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است، پررنگ تر شود. آقای علی عسكری شما كار باارزشی كردید و قدم در راهی كه باید می گذاشتید، گذاشتید.
او در ادامه از صداوسیما تشكر كرد و اظهار داشت: صنعت ایران سیر صعودی و افول فراوانی در این مدت داشته است. ما در گذشته نه چندان دور رشد منفی ۱۰ درصد را داشتیم كه برای ما ناخوشایند بود. خوشحال هستیم كه با همت صنعتگران علی رغم فشارهای نظام سلطه توانستیم برخیزیم و همینطور روند رو به رشد صنعتی ما شروع شد. هرچند كه بر پیكره صنعت ما زخمی وجود دارد اما شكوفایی هم در این راستا است.
شریعتمداری اظهار نمود: ۴۷۰۰ واحد صنعتی در ۱۰ ماهه گذشته شروع به كار كرده اند و در عرصه تولید رویش ما بهتر بوده است. ما با اینكه مشكلاتی در حوزه پیرامونی داریم اما در حوزه صنعت شاهد واحدهای جدیدی بودیم كه رشد داشته و نشان داده است فعالان اقتصادی نسبت به آینده خود امیدوار هستند. ما سعی كردیم كه با همراهی مجلس و نمایندگانی مانند آقای كاتب و حسن پور قدم های خوبی را در راه بودجه ۹۷ برداریم.
او ادامه داد: مشكلات ما لزوم نوسازی صنعتی است كه برای حل آن تامین منابع مالی مهم است. ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای نوسازی پیش بینی شده است. مشكل دیگر ما تقاضا است كه در سال ۹۲ و در شروع دولت جدید قدرت خرید ما به سال ۸۲ بازگشته بود و در سال ۹۶ هم توانستیم مانند سال ۹۱ شویم كه باز هم عقب هستیم اما روند رو به رشد هم داشته ایم.
محمد شریعتمداری با اشاره به فضای مجازی بیان كرد: روند تبلیغات به صورت شتابنده ای به سمت فضای مجازی در حال حركت است و عرصه شبكه های اجتماعی، سایت ها و... گسترش یافته است. با وجود روزنامه های آنلاین، گوگل و... همچنان تلویزیون بعنوان مهمترین مركز تبلیغاتی جایگاه خویش را دارد. به علت اینكه تلویزیون می تواند با جذابیت های بصری، صوتی و چهره های مشهور باوری را برای مصرف كالاهای ایرانی میان مردم تولید كند. ما باید در شبكه ایران كالا فرهنگ مصرف و كالای ایرانی را بیشتر از تبلیغ یك برند خاص مورد توجه قرار دهیم. فرهنگ سازی از تولید یك برند خاص ایرانی بهتر است و امیدوارم اندیشه مسمومی كه معتقد می باشد كالای ایرانی بی كیفیت است را از بین ببریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما در عرصه تبلیغات ایرانی شبكه های گسترده ای را داریم و هم اكنون شورای حمایت برندسازی را در وزارتخانه ها بوجود آورده ایم. در آینده نزدیك استارتاپ ها در راس بالاترین ایجادكننده های درآمد و ثروت خواهند بود و سازمان صنایع كوچك در خدمت شبكه ایران كالا است تا بتوانیم این كار را توسعه دهیم.




محمود حجتی، وزیر جهاد كشاورزی هم دراین مراسم با تشكر از رئیس صداوسیما اظهار نمود: خوشبختانه كشور ما علی رغم همه محدودیت ها در منابع آب با همت تولیدكنندگان توانسته است بخش عمده ای از نیاز كشور را تامین كند و ۷۰ میلیارد دلار تولید محصولات غذایی ما است. با عنایت به كمبود آب توانسته ایم روز به روز وابستگی محصولات غذایی مان را به خارج از كشور كاهش دهیم. با عنایت به چگونگی تولیدات مان راهی نداریم و باید محصولات قابل عرضه تولید نماییم تا در زمان مناسب در بازارهای داخلی و جهانی آنها را عرضه دهیم. ازاین رو بحث برند و معرفی كالا مطرح می گردد و امیدواریم با كمك رسانه ملی بتوانیم به اهدافمان كه تولید بیشتر است، برسیم.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم با عرضه تاریخچه ای از دانشجویان كشور اظهار نمود: ما اول انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم كه ۱۰۰ هزار نفر از آنها در خارج از كشور كه بیشتر هم در كشور آمریكا تحصیل می كردند، حضور داشتند. همینطور هم اكنون ۴ میلیون و ۷ هزار دانشجو داریم كه ۴۸ هزار دانشجو در خارج از ایران تحصیل می كنند و بقیه آنها در داخل كشور حضور دارند. با عنایت به اینكه تعداد دانشجویان افزایش پیدا كرده است اما رشد اقتصادی ما و درآمد سرانه مان تغییری نداشته است و ما در اقتصاد دانش بنیان دنبال آن هستیم كه بفهمیم دانش چگونه می تواند تبدیل به ثروت بشود.
او ادامه داد: هم اكنون ۳۵۰۰ شركت دانش بنیان داریم و هزاران استارتاپ در كشور وجود دارد. این نسل جوان در حال وارد شدن به حوزه اقتصاد است و شركت هایی را در این راستا تاسیس می كند. ازاین رو شبكه ایران كالا می تواند فرهنگ كارآفرینی را تولید كند و این شبكه باید از این افراد الگویی بسازد و آنها را نشان دهد.
ستاری اظهار داشت: ما در سال قبل جشنواره ایران ساخت را داشتیم و سال آینده هم اگر شبكه به ما كمك نماید این جشنواره را برای بار دوم به خوبی برگزار خواهیم كرد. حركت جدید آقای علی عسكری برای ما مهم است و حدود یك سال با ایشان در شبكه ایران كالا همكاری نزدیك داشتیم و مدیون زحماتی هستیم كه ایشان در دوره خود داشته اند و امیدواریم كه این حركت ادامه پیدا كند.
پروانه مافی، نماینده مجلس شورای اسلامی هم بعنوان آخرین سخنران اظهار نمود: از آقای علی عسكری برای تولید این شبكه تلویزیونی تشكر می كنم. ما در مجلس برای رفع موانع و مشكلات پیش روی استارتاپ ها در فراكسیون تولید و اشتغال تلاش می نماییم تا بتوانیم بخشی از مشكلات را حل نماییم البته تا اندازه ای هم این هدف به دست آمده است. با استفاده از شبكه ایران كالا می توانیم این فعالیت را توسعه دهیم. ما باید جوانان را باور نماییم تا تحول در تمامی عرصه ها اتفاق بیفتد و من به تمامی وزرا و مسئولین هم سفارش می كنم تجربه استفاده از ظرفیت جوانان را داشته باشند.
در آخر مراسم هم از داریوش ارجمند، حمید استیلی، پوران درخشنده، محمد گلریز و عزت الله مهرآوران بعنوان حامیان تولید داخلی تقدیر به عمل آمد.
این مراسم به صورت زنده از شبكه ایران كالا پخش گردید و بخش هایی از آن هم از شبكه خبر به روی آنتن رفت. در حاشیه این مراسم هم نمایشگاهی با حضور نمایندگان معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد بركت، سازمان فناوری و اطلاعات، كمیته امداد، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و كمیته امداد برگزار گردید و دستاوردهای گروه های مختلف علمی، صنعتی و خدماتی در معرض بازدید قرار گرفت.






1396/12/13
22:05:53
5.0 / 5
4694
تگهای خبر: تحصیل , توسعه , جشنواره , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین