سرپرست پژوهشكده مطالعات آموزش و پرورش خبر داد

اجرای 180 پروژه پژوهشی برای آموزش و پرورش یا پشتیبانی پژوهشی از سند تحول بنیادین

اجرای 180 پروژه پژوهشی برای آموزش و پرورش یا پشتیبانی پژوهشی از سند تحول بنیادین

مدیریت آموزش: سرپرست پژوهشكده مطالعات وزارت آموزش و پرورش از تجلیل از 21 دانش آموز پژوهنده در روز ملی پژوهش اطلاع داد و اظهار داشت: برای سال جاری 180 طرح پژوهشی برای آموزش و پرورش تعریف شده كه در دست انجام هستند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا عصاره در نشستی خبری با اشاره به اینكه 20تا 26 آذر ماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است، اظهار نمود: شعار روز ملی پژوهش، "پژوهش فناوری، تحول بنیادین" است.
وی اضافه كرد: 21 آذرماه مراسمی برای تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی با همكاری وزارت علوم در مدرسه نصلی نژاد تهران برگزار می گردد كه شعار این مراسم "پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه" است. 21 دانش آموز در این روز تجلیل می شوند كه در هر مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هفت نفر هستند.
سرپرست پژوهشكده مطالعات وزارت آموزش و پرورش به اهمیت جایگاه پژوهشگران اشاره و بر ضرورت به وجود آمدن همدلی و تعامل میان صاحبنظران و كارشناسان این عرصه از سراسر كشور تصریح كرد و اظهار داشت: 9 معلم پژوهنده انتخاب شده اند كه در روز ملی پژوهش تقدیر خواهند شد. همینطور 3 پژوهشگر برگزیده خواهیم داشت. 3 طرح و پژوهشنامه برگزیده و 2 آخر نامه و یك رساله دكتری برتر هم تقدیر خواهند شد.
عصاره اضافه كرد: همینطور 3 دانشجو معلم پژوهنده از دانشگاه فرهنگیان و3 دانشجومعلم از دانشگاه شهید رجایی برگزیده شده اند. 3 ایده و نوآوری برتر هم انتخاب شده اند كه از آنها هم در مراسم روز ملی پژوهش كه 20 آذرماه در مدرسه دارالفنون تقدیر خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه برای سال 96، اولویت های پژوهشی را با كمك معاونت های وزارتخانه در قالب تشكیل كمیته های تخصصی مشخص شد اظهار داشت: 180 پژوهش تعریف شد كه 60 مورد توسط پژوهشگران داخلی ما، 60 مورد توسط پژوهشگران خارج از وزارتخانه و 60 پژوهش با استفاده از آخر نامه ها دنبال می گردد. برای سفارشات بیرونی و آخر نامه ها با كمبود بودجه روبرو بودیم و اعتبارات لازم تا كنون به طور كامل تخصیص نیافته است.
سرپرست پژوهشكده مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در حال كار بر روی صدمه های اجتماعی هستیم، اظهار نمود: تولید پژوهش كار ماست، اما كاربست آن به وزارتخانه و مربوط می گردد و حتی بعضی از این پژوهش ها برای عملیاتی شدن نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار هستند و باید زیر ساخت های آن مهیا شوند.
عصاره درباره اقدامات انجام شده پیرامون تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین عنوان كرد: سند تحول چند زیرنظام دارد كه راهكارهای اجرای آن آماده شده و بعضی از آنها در حال اجراست.
سرپرست پژوهشكده مطالعات وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح كرد: رویكردهای پژوهشی خویش را به سمت سند تحول برده ایم و از اجرای راهكارهای سند تحول پشتیبانی پژوهشی انجام می دهیم.



1396/09/14
12:50:54
0.0 / 5
4683
تگهای خبر: آموزش و پرورش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین