با 2 هواپیما ایرلاین تاسیس کنید!

با 2 هواپیما ایرلاین تاسیس کنید!

مدیریت آموزش: سازمان هواپیمایی کشوری با اصلاح مقررات، شرط حداقل پنج هواپیما برای تأسیس ایرلاین را به دو فروند کاهش داد؛ تصمیمی که می تواند راه ورود سرمایه گذاران کوچک تر به صنعت هوایی را باز کند.


صنعت هوانوردی ایران شاهد تغییر مهمی در دستورالعمل های تأسیس شرکت های هواپیمایی است. سازمان هواپیمایی کشوری با بازبینی در مقررات، شرط حداقل پنج فروند هواپیما برای دریافت مجوز ایرلاین را به دو فروند کاهش داده است؛ اقدامی که کارشناسان آنرا قدمی در راستای جذب سرمایه گذاران کوچک تر و افزایش رقابت در بازار هوایی کشور می دانند.
به گفته معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری مجید اخلاقی، تا پیش از این، اجبار به داشتن ناوگان بزرگ، مانعی جدی برای ورود فعالان جدید به عرصه پرواز بود.
بسیاری از سرمایه گذاران خصوصی با وجود علاقه و توان نسبی، توانایی تامین پنج هواپیمای عملیاتی را نداشتند و از همین رو، صنعت هوایی کشور در انحصار تعداد محدودی شرکت باقیمانده بود.
با تغییر این قانون، مسیر برای ایجاد ایرلاین های کوچک اما تخصصی هموارتر شده و انتظار می رود طی سال های آتی شاهد تنوع بیشتر در بازار پروازهای داخلی و منطقه ای باشیم.
کارشناسان حوزه حمل و نقل هوایی اعتقاد دارند کاهش این الزام، علاوه بر افزایش تعداد بازیگران در بازار، می تواند به بهبود کیفیت خدمات نیز منجر شود.
رقابت میان ایرلاین های جدید و شرکت های باسابقه، مشتریان را در موقعیت انتخاب بهتر قرار می دهد و همین مورد می تواند به ارتقاء سطح خدمات، از قیمت گذاری گرفته تا رفاه مسافران، بینجامد.
از سوی دیگر، تحریم های خارجی و محدودیت های در رابطه با تامین هواپیما همواره یکی از موانع بزرگ برای توسعه این صنعت بوده است.
با این حال، مقامات سازمان هواپیمایی تاکید دارند که طی سالهای اخیر مسیرهای جایگزین برای ورود ناوگان جدید شناسایی شده و امکان تامین هواپیما همچنان وجود دارد.
هرچند فشارهای بیرونی ادامه دارد، اما تجربه نشان داده که بخش هوایی کشور توانسته است با بهره گیری از روش های متنوع، نیازهای خویش را تا حدی تامین کند.
سیاست جدید سازمان هواپیمایی، در واقع تلاشی است برای متعادل سازی میان چالش های موجود و فرصت های پیش رو. باآنکه ورود شرکت های کوچک تر لزوماً به مفهوم حل همه مشکلات صنعت نیست، اما می تواند فضای جدیدی برای سرمایه گذاری های نو و جذب منابع مالی جدید ایجاد نماید.
به گفته مهدی باقری، کارشناس حمل‎ ونقل و ترانزیت، این تصمیم علاوه بر رونق اقتصادی، می تواند به اشتغال زایی، توسعه شبکه پروازی در شهر های کمتر برخوردار و افزایش دسترسی مردم به حمل و نقل هوایی کمک نماید.
این کارشناس مطرح کرد که حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل، ساختار بروزی دارد و رقابت بازیگران صنعت هوانوردی، به ارتقاء جایگاه هوایی در منطقه و اوراسیا کمک خواهدنمود.
با کاهش اجبار اولیه از پنج به دو فروند هواپیما، صنعت هوایی ایران در آستانه فصل جدیدی قرار گرفته است؛ فصلی که می تواند رقابت، نوآوری و کیفیت خدمات را در بازار پروازهای داخلی و بین المللی ارتقا دهد.
بطور خلاصه، سازمان هواپیمایی کشوری با بازنگری در مقررات، شرط حداقل پنج فروند هواپیما برای دریافت مجوز ایرلاین را به دو فروند کاهش داده است؛ اقدامی که کارشناسان آن را قدمی در جهت جذب سرمایه گذاران کوچک تر و افزایش رقابت در بازار هوایی کشور می دانند.
به گفته معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری مجید اخلاقی، تا پیش از این، اجبار به داشتن ناوگان بزرگ، مانعی جدی برای ورود فعالان جدید به عرصه پرواز بود.
با تغییر این قانون، مسیر برای ایجاد ایرلاین های کوچک اما تخصصی هموارتر شده و انتظار می رود طی سالیان آینده شاهد تنوع بیشتر در بازار پروازهای داخلی و منطقه ای باشیم.
کارشناسان حوزه حمل و نقل هوایی اعتقاد دارند کاهش این الزام، علاوه بر افزایش تعداد بازیگران در بازار، می تواند به بهبود کیفیت خدمات نیز منجر شود.
5.0 / 5
117
1404/07/01
14:09:32
تگهای خبر: توسعه , خدمات , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین