محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی به کمک سپاه و ستاد اجرائی فرمان امام

محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی به کمک سپاه و ستاد اجرائی فرمان امام

به گزارش مدیریت آموزش، وزیرآموزش و پرورش اظهار داشت: محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی شامل حذف مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای 35 نفر و مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند، است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، علیرضا کاظمی، بامداد امروز در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی که با حضور رییس و اعضاء شورای اطلاع رسانی دولت در سالن جلسات آن وزارتخانه انجام شد ضمن بزرگداشت هفته مقام معلم اظهار داشت: یاد و نام تمامی معلمان پرافتخار و پرآوازه ای که برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیده اند و خصوصاً شهیدان مطهری، رجایی و باهنر را که اسوه معلمی بوده اند؛ گرامی می داریم.
وی در ادامه جلسه با تکیه بر اینکه امروز رسانه در تمامی ابعاد، قدرت های اجرائی و ساختاری دنیا نقش برجسته ی را ایفا می کند، اظهار داشت: اگر مجموعه ای در این بخش قدرتمند باشد تمامی بخش ها نیز از آن تأثیر می پذیرند در عین حال ضعف این حوزه اثرات منفی و جبران ناپذیری خواهد داشت..
کاظمی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش بزرگ ترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است، اظهار داشت: هیچ دستگاهی پیدا نمی شود که روزانه قدرت ایجاد ارتباط و انتقال پیام برای ۴۰ میلیون مخاطب را داشته باشد.
وی با تکیه بر اینکه آموزش وپرورش باید شریک راهبردی شورای اطلاع رسانی دولت باشد، اضافه کرد: آموزش وپرورش هم بصورت مستقیم و واقعی و هم بصورت مجازی می تواند در انتقال اطلاعات و اخبار مؤثر باشد. شبکه شاد بصورت مویرگی تا دل روستاها می ورد؛ بدین جهت می توان با بوجودآوردن و تدوین یک رسانه مناسب به انتشار اخبار پرداخت.
کاظمی در ادامه این جلسه با تکیه بر اینکه آموزش وپرورش را باید متفاوت از سایر دستگاهها دید، بیان کرد: از آنجائیکه جامعه مخاطبان این دستگاه، گسترده و عظیم هستند ضروریست با افزایش رضایتمندی از این ظرفیت در راستای انتشار اخبار امیدبخش بهره گرفت.

محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی قدم اول توسعه عدالت آموزشی است

کاظمی در ادامه با تکیه بر اینکه موضوع توسعه عدالت آموزشی که مورد تاکید دکتر پزشکیان است با دو رویکرد درحال پیگیری است، اضافه کرد: رویکرد توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش همچون آنها هستند. مسیر اول زیر ساخت مسیر دوم است. مسیر اول محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است که در این محور چند کار انجام شده است. نظام مسایل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در شش بخش دسته بندی شده است که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و چهارم پروژه های نیمه تمام، مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است.
وی اضافه کرد: این برش در استان و در سطح منطقه نیز دیده شده است. به عبارتی اطلس وضع موجود و ظرفیتهای منطقه، گروههای جهادی نیز مشخص شدند. بالاتر از ۵ هزار تیم برای انجام پروژه ها مشخص شده اند. همین طور یک اتاق رصد بصورت لحظه ای مسیر عملیات را رصد و کنترل می کند.
امضای تفاهم نامه ای با سپاه برای ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرائی فرمان امام
کاظمی با اشاره به اینکه استانداران پای کار این نهضت هستند، اظهار داشت: الگوی عملی برای این مهم نیز ترسیم شده است. در همین جهت تفاهم نامه ای با سردار سلامی برای ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرائی فرمان امام و سایر دستگاهها منعقد شده است.
وی با تکیه بر اینکه وزارتخانه های دیگر نیز پای این کار هستند، اظهار داشت: خیرین در این زمینه مشارکت وسیعی دارند. مستندانی نیز در این زمینه نیز درحال تدوین است تا برای مخاطبین و جامعه هدف گزارش مبسوطی ارائه دهیم.
کاظمی اشاره کرد: بنا داریم در هفته دولت دستاوردهای این ابر پروژه را برای مردم گزارش دهیم و این افق دید آموزش وپرورش است.
وزیر آموزش وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه توسعه عدالت در کیفیت بالاتر از فضا اثربخش است، اظهار داشت: ما نیز مانند دکتر پزشکیان معتقدیم که می توانیم بدون پول و امکانات با اتکا و ابتنا بر مشارکت مردم و ایجاد باور قلبی به این نهضت، کیفیت آموزشی مدارس دولتی را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: بدین جهت مسیری طراحی کردیم که دو معاونت ابتدایی و متوسطه بصورت مستمر درحال توانمندسازی معلمان و مدیران با هدف کیفیت بخشی آموزشی هستند.
به گفته کاظمی؛ زمانی تحول در مدرسه اتفاق می افتد که مدیر، قدرت ترسیم وضعیت موجود، وضع مطلوب، برنامه ریزی و ظرفیت شناسی پیرامون مدرسه و مهارت های تعاملی را داشته باشد.
کاظمی با اشاره به تاکید دکتر پزشکیان بر ایجاد تحول در کلاس و برنامه درسی، اشاره کرد: قرار شد در این عرصه، مهارت های دانش آموزی معلمان را در عرصه درس تخصصی افزایش دهیم. همین طور آشنابی با روش های یادگیری و یاددهی فعال بطوریکه دانش آموز فعال و معلم راهبر شود در دست انجام است.
وی اضافه کرد: کنشگر اصلی در کلاس درس باید دانش آموز باشد. تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس از دیگر برنامه هاست. پیشرفت نرم افزار در کلاس درس نیز از دیگر راهبردهای ما در این برنامه شمرده می شود و در شهر قدس هم بصورت کامل در حال انجام می باشد. بنا داریم با حضور دکتر پزشکیان در شهر قدس، افتتاحیه بزرگی صورت گیرد.


منبع:

5.0 / 5
12
1404/02/10
10:08:30
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین