محمودزاده مطرح كرد؛

ظرفیت مدارس غیر دولتی در راستای پشتیبانی از دانش آموزان بی بضاعت

ظرفیت مدارس غیر دولتی در راستای پشتیبانی از دانش آموزان بی بضاعت

به گزارش مدیریت آموزش، معاون وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی در راستای پشتیبانی از دانش آموزان بی بضاعت اظهار داشت: استانداردسازی آموزش وپرورش برای همه دانش آموزان وظیفه ما است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، نشست صمیمانه معاون وزیر آموزش وپرورش با شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید حججی این سازمان اجرا شد. احمد محمودزاده در این جلسه صمیمی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت خصوصاً مقام رییس جمهور شهید و هیئت همراه، اظهار داشت: امیدواریم همگی بتوانیم ادامه بخش راه و منش اعتقادی شهدا باشیم و درجهت تحقق آرمان های والای آنها و انقلاب حرکت نمائیم. وی با اشاره به این که از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آموزش وپرورش تولید کننده نیروی انسانی است و رسالت آن با سایر دستگاهها متفاوت می باشد، اظهار داشت: این نظریه در نگاه رییس جمهور شهید به دستگاه تعلیم و تربیت کشور بطورکامل مشهود بود و در دوره پر برکت ریاست جمهوری ایشان نگاه ویژه ای هم در عرصه سخت افزاری و هم در عرصه نرم افزاری به آموزش وپرورش شد که نتایج مثبت آن در آینده بطورکامل روشن خواهد بود. محمودزاده با تأکید بر این که آن چه در سال های آتی باید بیش از هر چیز بر آن تمرکز نماییم توجه به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس است، اظهار داشت: حرکت در راه اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی همچون این برنامه ها است که باید به شکل اساسی و پایدار دنبال شود. معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که کارهای بزرگ با دشواری های بزرگ نیز هم راه است، اشاره کرد: توجه به رویکرد های تربیتی و فرهنگی باید نقشه راه مدارس قرار گیرد و دراین زمینه بدون فراهم نمودن بسترها و زیرساخت های لازم نمی توان به نتیجه مطلوب رسید چونکه امور فرهنگی و تربیت مستلزم اقدامات طولانی مدت و تأثیرگذار است و باید از برنامه های نمایشی و سطحی نگرانه پرهیز کرد. رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر این که حکمرانی و سیاستگذاری در مدارس غیردولتی بطورکامل دولتی است، اظهار داشت: تمامی تلاش متولیان تعلیم و تربیت بر این است که با بهره گیری از ظرفیتهای مدارس غیردولتی، مدارس دولتی را تقویت نمائیم و در امتداد اجرائی سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم. وی برخورد قاطع و قانونی با مدارس و مراکز متخلف به شکل گسترده در سطح کشور را ناشی از نظارت جدی سازمان بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی خواند و اضافه کرد: در برخورد با متخلفین هیچ مماشاتی صورت نمی پذیرد و آن چه که در دستور کار ماست نظارت جدی و مستمر بر کارهای آنهاست. محمودزاده با تأکید بر این که کار در میدان عمل بسیار متفاوت تر و پر چالش تر از طرح ها و برنامه های روی کاغذ است، اظهار داشت: در میدان عمل است که با چالش های اساسی برنامه ها مواجه می شویم و باید با تلاش جهادی، همفکری، هم افزایی و هوشمندی بتوانیم کمبودها و معایب را مرتفع نماییم و گرنه در مقام سخن گفتن کارها به سادگی به انجام می رسد. معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی افزود: باید راهکارهایی طراحی نماییم تا بتوانیم از ظرفیت مدارس غیر دولتی به نحو مطلوب و در راستای پشتیبانی از دانش آموزان بی بضاعت در مناطق محروم استفاده نمائیم و وظیفه ماست تا بستر آموزش وپرورش استاندارد را برای همه دانش آموزان در سراسر کشور فراهم نماییم.


منبع:

5.0 / 5
274
1403/03/26
10:25:49
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین