رد شایعه فوت یا فلج شدن دانش آموزان در مسمومیتهای سریالی قم
به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش وپرورش درباره ی مسمومیتهای اخیر دانش آموزان در استان قم اظهار داشت: شایعات موج های رسانه ای خارج از کشور در این مساله موجب نگرانی برخی خانواده ها شد؛ در حالی که در این خصوص تلفات جانی نداشتیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در رابطه با مسمومیت های اخیر دانش آموزان در استان قم توضیحاتی عرضه کرد و اظهار داشت: در استان قم نهادهای مختلفی مشغول بررسی این مورد هستند. شایعات موج های رسانه ای خارج از کشور در این مورد سبب نگرانی برخی خانواده ها را به همراه داشت. در این خصوص تلفات جانی نداشتیم، اما برخی شایعه کرده اند که دانش آموزان فوت کرده اند یا گرفتار عوارضی همچون فلجی شده اند که این شایعات تکذیب می شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در این ماجرا فوت نکرده است، افزود: خیلی از دانش آموزان سرپایی درمان و برخی دیگر یک شب را در بیمارستان گذراندند. برخی خانواده ها هم به دلیل انتشار شایعات نگران عواقب و اثرات بعدی مسمومیت و استشمام بو بودند که این مورد هم رد شده است.
نوری همینطور در رابطه با خروجی نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: یکی از زیرمجوعه های شورایعالی قرآن، همین کمیسیون است که هدفش ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هدف آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان وهمچنین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.
وی ادامه داد: طرح های زیادی عرضه و اقداماتی در این حوزه در دست انجام است که همچون آنها میتوان به طرح ملی اتقان اشاره نمود که یک هدف آن توانمندسازی همکاران در پایه اول ابتدایی است که در پنج استان شروع شده و به تدریج تعمیم می یابد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که طرح پیشنهادی دیگر ما این بود که در چارچوب یک طرح مشترک با موسسات قرآنی، دارالقرآن ها فعال شوند که به تصویب رسید اظهار نمود: طرح دیگر این بود که از ظرفیت فضاهای در اختیار همچون دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی تربیتی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده نماییم تا به هدف پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور و سه میلیون حافظ قرآن در آموزش و پرورش برسیم.
نوری افزود: در رابطه با راه اندازی مدارس تخصصی قرآن هم مباحثی مطرح و قرار شد پیشنهادی در اینباره آماده و در کمیسیون برنامه درسی شورایعالی آموزش و پرورش مطرح و تصویب شود. دانشگاه فرهنگیان هم باید در مهارت آموزی قرآن و معارف اسلامی به دانشجومعلمان و جذب سرآمدان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اقداماتی را انجام دهد.
وی در رابطه با جذب معلمان قرآن از حوزه های علمیه، دارالقرآن ها و... اظهار داشت: جذب تابع مقررات خودش است و سازمان اداری استخدامی آنرا تعیین می کند.
وزیر آموزش و پرورش همینطور در سخنرانی که در این جلسه داشت ضمن اشاره به اجرای طرح «اتقان» اظهار داشت: این طرح، اولین هدفگذاری ما در حوزه قرآن است که به خوبی پیش می رود و دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی قرآن را می آموزند.
وی افزود: بسته های آموزشی و قرآنی برای دانش آموزان در شهر زلزله زده خوی فراهم می شود. همینطور جهت کمک به کشورهای زلزله زده ترکیه و سوریه اعلام آمادگی می نماییم.
نوری در این جلسه به تعطیلی مدارس در دوران کرونا اشاره و اظهار نمود: دانش آموزان سه سال به علت کرونا در خانه ماندند و این در حالی بود که مدارس سایر کشورها باز بودند. به تازگی هم تعطیلی هایی در بعضی شهرها به دلیل آلودگی هوا داشتیم. شواهد نشان داده است که مدارس سایر کشورها هم برای آلودگی هوا در زیر شاخص ۲۰۰ تعطیل نمی شوند.
وی افزود: البته باید سلامت دانش آموزان در اولویت اول باشد ولی مقوله تربیت و سلامت روان آنها هم باید مد نظر قرار گیرد.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب