ضرورت برنامه ریزی برای ساخت مدارس متناسب با نیاز آیندگان

ضرورت برنامه ریزی برای ساخت مدارس متناسب با نیاز آیندگان

به گزارش مدیریت آموزش، وزیر آموزش وپرورش با اشاره به رویداد ˮآینده مدارسˮ اظهار داشت: این اقدام علاوه بر شعار سال در امتداد اسناد اصلی ماست. یکی از اسناد ما سند تحول بنیادین است که در هدف عملیاتی ۱۴ این سند و راهکارهای ذیل آن ایجاد متناسب سازی فضاهای تربیتی با خاصیت ها و نیازهای دانش آموزان و اقتضائات فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی ترسیم شده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، یوسف نوری در اولین رویداد ملی مدارس آینده ضمن اشاره به این رویداد اظهار نمود: در یک حرکت جدید ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر این که کمک به آموزش و پرورش در زیرساخت های کالبدی مدارس و مشارکت خوبی که در ساخت مدارس داشتند و رقم قابل توجهی از ساخت و سازهای ما از راه این نهاد وزین صورت می گیرد در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم تعامل خوبی داشته ایم.

وی ضمن اشاره به رویداد آینده مدارس، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر شعار سال در جهت اسناد اصلی ماست. یکی از اسناد ما سند تحول بنیادین است که در هدف عملیاتی ۱۴ این سند و راهکارهای ذیل آن ایجاد متناسب سازی فضاهای تربیتی با خصوصیت ها و نیازهای دانش آموزان و اقتضائات فرهنگ ایرانی اسلامی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی ترسیم شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از اهداف مدرسه در افق چشم انداز، برخوردار از بهره فناوری آموزشی در سطح معیار است. این سند تحول بنیادین دست مایه کار نظام تعلیم و تربیت است.

نوری ضمن اشاره به این که باید برای آینده دانش آموز طراحی داشته باشیم، تصریح کرد: امروزه فناوری ها به عرصه ظهور آمدند اما این برای امروز است و آینده ما چیز دیگری است.
وی در این خصوص از فعالان این عرصه خواست تا آینده را هم پیشبینی کنند تا در رویداد بعدی بدانیم مدارسی که احیانا در آینده باید داشته باشیم چگونه باشند؟.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن اشاره به حوزه معماری اضافه کرد: در تئوریهای سازمان مدیریت بخشی به نام بخش ساختار فیزیکی داریم و معتقدیم ساختار فیزیکی به انسان ها هویت می دهد و بخشی از هویت است. بحث دانش بنیان در حوزه معماری هم اینست که تکه ای از داشته قدیمی را به روش آینده عرضه دهیم.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در جمهوری اسلامی بعد از انقلاب ۱.۵ متر بود اما حالا ۵.۲ متر است. این همه زحمت کشیده شده اما مدارسی که بگوییم این مدارس متناسب با فرهنگ ما یا داشته های معماری ما ساخته شده، کم است. این یکی از نقیصه هایی است که وجود دارد، بنابراین در سند تحول بنیادین راهکارهای ذیل هدف عملیاتی ۱۴، به این موارد پرداخته شده است.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، یوسف نوری همینطور در جمع خبرنگاران اظهار نمود: رویداد مدارس آینده نقطه عطفی در طراحی مدارسی که مورد پسند آینده سازان ما باشد، است. قدم خیلی خوبی برای مدارس امروز برداشته شده اما باید برای مدارس آینده هم قدم برداریم به این مفهوم که نسل را بشناسیم و پیشبینی نماییم که آینده مدارس ما چگونه باشند؟.

وی افزود: در سند تحول بنیادین و در آموزه های دینی ما هم همینگونه ترسیم شده است. تربیت در محیط یادگیری اتفاق می افتد.




منبع:

1401/10/20
15:44:43
0.0 / 5
334
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین