رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

تفاوتی در راه رشد دانش آموزان عادی و استثنایی وجود ندارد

تفاوتی در راه رشد دانش آموزان عادی و استثنایی وجود ندارد

به گزارش مدیریت آموزش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: ما در نظام تعلیم وتربیت مکلفیم تا متناسب با شرایط و نیازهای خاص دانش آموزان بسترهای رشد و کمال دانش آموزان را فراهم نماییم.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی، در آیین افتتاح هفدهمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان استثنایی کشور با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم دولت خصوصاً شهیدان رجایی و باهنر، اخلاص در عمل، مردمی بودن و روحیه کار جهادی را از خاصیت ها و مختصات مهم سبک مدیریتی این شهیدان برشمرد و بر لزوم توجه به این ارزش ها در دوره ی جدید مدیریتی آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی با یادآوری نام گذاری امروز به عنوان روز "اخلاق و معنویت" در روزشمار هفته دولت از "هنر و زیبایی شناسی" به عنوان مؤثرترین و کارآمدترین ابزار انتقال پیام و ترویج و تعمیق ارزش های اخلاقی و معنوی در جامعه یادکرد.
طریفی حسینی با بیان قسمتی از مبانی نظر هنر و زیبایی شناسی در نگرش اسلامی و لزوم توجه به آن در راستای دستیابی به هنر متعالی، از خداوند به عنوان جمال مطلق، خالق، آفریننده و سرمنشأ تمامی زیبایی های در عالم هستی یادکرد و با تکیه بر قدرت خلاقیت، صورتگری و آفرینش گری انسان به عنوان جلوه ای از قدرت آفرینش گری و خالقیت خداوند، ضرورت توجه به ساحت قدسی، معنوی و الهی هنر و زیبایی شناسی را متذکر شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توانایی ادراک و خلق زیبایی شناسانه انسان ها را متناسب با مرتبه و ظرف وجودی انسان ها و پاکی و بزرگی روح آنها دانست و از دید عمیق هنری و زیبایی شناسانه دانش آموزان استثنایی که متأثر از خاصیت های روحی این دانش آموزان است، تجلیل نمود.
طریفی حسینی در ادامه اظهار داشت: اهداف نظام تعلیم وتربیت یکپارچه می باشند و تفاوتی در مقصد و مسیر رشد و تعالی و کمال دانش آموزان عادی و استثنایی وجود ندارد و ما در نظام تعلیم وتربیت مکلفیم تا متناسب با شرایط و نیازهای خاص دانش آموزان زمینه های رشد و کمال دانش آموزان و شرایط پدیدایی و رشد و توسعه و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم نماییم.
معاون وزیر آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان کانون پدیدایی و توسعه استعدادهای هنری و از مسابقات هنری به عنوان موقعیت کشف و شناسایی استعدادهای هنری یادکرد و بر لزوم بازآفرینی روش های تدریس و آموزش مبتنی بر آموزه های هنری و زیبایی شناسانه تاکید کرد.
وی در ادامه وجود معلمان چند مهارتی و "معلمان زیبایی شناس" که خود واجد قدرت تخیل، خلاقیت و آفرینندگی باشند را لازمه تعلیم وتربیت چند ساحتی و زمینه ساز پدیدایی و توسعه استعدادهای هنری دانش آموزان در مدرسه دانست و بر لزوم مدلول دار کردن و لذت بخش کردن یادگیری و خارج کردن تدریس و آموزش از روش های خشک و غیرمنعطف مبتنی بر آموزه های هنری و زیبایی شناختی و خلق موقعیت ها و فرصت های تربیتی خارج از مدرسه ای تاکید کرد.
طریفی حسینی، با بر شمردن کارکردهای مختلف جشنواره های هنری از ظرفیت این جشنواره ها در راستای ارتقای هنرآموزی و فعالیت هنری دانش آموزی به هنر حرفه ای و ارزش آفرینی از تولیدات هنری دانش آموزان یادکرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با یادآوری تحولات فناورانه در عصر جدید، لزوم توجه به عرصه های جدید هنر و زیبایی شناسی خصوصاً در عرصه هنرهای دیجیتال، برنامه ریزی برای خلق فرصت ها و موقعیت های هنری در بستر فضای مجازی را خواهان شد.
وی در آخر به لزوم طراحی رشته های تحصیلی خصوصاً در عرصه های در رابطه با هنرهای دستی و تجسمی متناسب با اقتضائات و شرایط روز تاکید و در این جهت از برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش در خصوص ایجاد رشته های تحصیلی جدید برای دانش آموزان استثنایی آگاهی داد.

1401/06/10
10:12:39
0.0 / 5
455
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین