محمودزاده مطرح كرد؛
لزوم گسترش مدارس غیردولتی حقوقی
به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: هرکسی نباید به خودش اجازه دهد که می تواند در امر خطیر مدرسه داری ورود کند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در همایش یک روزه مؤسسان مدارس غیردولتی استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب بعنوان کانون خلق دنیای آینده و سنگ بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه به حساب می آید. بدون تردید رشد و توسعه نظام آموزش و پرورش، در گرو اجرایی کردن اسناد بالادستی بخصوص تحقق سند تحول بنیادین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب می باشد. وی ادامه داد: نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان مهم ترین سرمایه کشور نام برده می شود و تعلیم و تربیت رکن اصلی تمدن سازی است. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: در جهت اجرایی سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و مبحث تربیت، نیازمند تلاش همه ذی نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم دو باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به این که همه باید به آموزش و پرورش در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی کمک کنند، اضافه کرد: همه بخش های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه ای به نظام تعلیم و تربیت بعنوان مهم ترین عامل انتقال ارزش ها ی ملی و دینی و اندیشه های ناب اسلامی داشته باشند تا مدرسه و معلم هم بتوانند در اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی نمایند. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر مقرر است تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی با برجستگی های علمی، اعتقادی، اخلاقی، موحد، مؤمن، بصیر، شجاع، ولایتمدار، ظلم ستیز، جهادگر، معتقد به اخلاق اسلامی، کارآفرین و مقتصد و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی داشته باشیم، همگان باید پای کار باشند، چونکه انجام این مأموریت عظیم و سنگین با مشارکت نهادهای مختلف مردم و دستگاههای دولتی امکان پذیر است. محمودزاده ضمن اشاره به نقش سترگ آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده بعنوان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش به حساب می آید و در کشور ما هم بر مبنای اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می گردد، بنابراین نباید خیلی راحت از تربیت نیروی انسانی گذر نماییم. محمودزاده اظهار داشت: مجموعه فرهیخته آموزش و پرورش علیرغم مطالبات واقع بینانه و گلایه از تبعیض ها در مراحل مختلف و دشوار حامی و همراه نظام، امام و رهبری بوده اند و تقدیم بیشتر از ۴۰۰۰ شهید فرهنگی سند پرفروغ این مدعا است. وی ادامه داد: اجرای گام های عملی مانند اجرای رتبه بندی می تواند ضمن کاستن از تبعیض ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار نمود: ما بعنوان متولیان نظام برنامه ریزی در آموزش و پرورش باید قدردان معلمان باشیم و در برنامه هایی که طراحی می نماییم با رعایت اصل آینده نگری بر مؤلفه مهم مشارکت هم افزا و همه جانبه تاکید داشته باشیم و زمینه مشارکت مردم و بخش های غیردولتی بخصوص نهادها و مؤسسات مذهبی و انقلابی برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم. محمود زاده بیان نمود: هرکسی نباید به خودش اجازه دهد که می تواند در امر خطیر مدرسه داری ورود کند بلکه باید با نظارت دقیق مراقبت نماییم کسانی که وارد این امر مهم می شوند واجد صلاحیت های علمی، اخلاقی، اجرایی و توانایی مالی هستند. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تصریح کرد: بدون شک باید به آموزش و پرورش و گستردگی وظایف آن به صورت یک وزارت خانه مانند دیگر وزارت خانه ها نگاه نکرد بلکه به علت اثرگذاری و کثرت مخاطبان و تنوع و وظایف و نقش نهاد تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد باهویت و بصیر این نهاد را باید به صورت یک فرا وزارت خانه دید و همه بخش های دولتی و غیردولتی و مردمی باید برای تحقق مطلوب اهداف به آن کمک نمایند. محمودزاده اضافه کرد: نگاه های موافق و مخالف همیشه درباره عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است اما در مدارس و مراکز غیردولتی با رعایت قانون مداری، شفافیت، نظارت و عرضه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و تمرکز بر تربیت چند ساحتی می توانیم بر عملکرد خود در مدارس غیردولتی مهر تأیید بزنیم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیندها و بازبینی در قوانین زمینه بهره گیری از ظرفیت های نیکوکاری، خیری و به کارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم. معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مانع زدایی از مسیر حضور مردم و نهادهای مذهبی و انقلابی جهت کمک به آماده سازی و تربیت تمام ساحتی آینده سازان این مرز و بوم به منظور زندگی طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامه های آموزش و پرورش است.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب