معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

افت یادگیری دانش آموزان در طرح تابستانه جبران می شود

افت یادگیری دانش آموزان در طرح تابستانه جبران می شود

به گزارش مدیریت آموزش معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:   طرح جبران و تثبیت دانش آموزانی که فرایند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نشده در تابستان سال جاری برگزار می گردد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده بعداز ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و آموزگاران ابتدایی شهرستان سمیرم عنوان کرد: مردم این شهرستان به فرهنگ دوستی، فرهنگ پروری و علم دوستی شهره هستند و طبیعت بسیار زیبای این شهرستان و خونگرمی مردمان آن مزید بر علت است تا سمیرم را متمایز کند.
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس راهبران اصلی فرایند یاددهی و یادگیری هستند و حقیقتاً آنها در دروان کرونا زحمات بسیار زیادی کشیدند و توانستند آموزش را در سخت ترین شرایط تداوم ببخشند، افزود: اگر بنا بود که بخواهیم در سطح وزارت خانه برای مدیریت مدارس در دوران کرونا دوره برگزار نماییم، حدود ۱۰ سال زمان نیاز داشت که با خلاقیت مدیران مدارس، توانستیم از این شرایط خیلی سخت با موفقیت عبور نماییم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این شرایط بود که جامعه، شکوه و عظمت کار فرهنگیان را به درستی درک کرد؛ هرچند این قشر در این دوسال برخی موارد مظلوم هم واقع شدند و در مواقعی تلاش بی شائبه فرهنگیان دیده نشد.
وی افزود: برخی از جلوه های ویژه معلمی در این دوران به نمایش درآمد، اما هزاران صحنه از این ایثار و فداکاری های معلمان دیده و یا به تصویر کشیده نشد.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: خاصیت دنیای آموزش الکترونیک، این است که یادگیری کامل در سن کودکی رخ نمی دهد و خاستگاه آموزش الکترونیکی مختص بزرگسالان بوده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از کرونا عده ای بر این باور بودند در آینده ای نزدیک آموزش مجازی، جای مدرسه را خواهد گرفت، افزود: پس از شیوع این ویروس و استفاده الزامی از فضای مجازی برای آموزش، خیلی از کشورهای پیشرو دنیا که امکانات خوبی هم در زمینه آموزش مجازی داشتند، متوجه شدند که مدرسه رکن اساسی در فرایند تعلیم و تربیت دارد و هیچکس و هیچ فناوری نمی تواند جای معلم را بگیرد و بنابراین کشورهای پیشرفته با سرعت مبادرت به بازگشایی مدارس کردند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در کشور به علت کارشکنی های وزارت بهداشت در آن دوره و همینطور عدم همراهی رسانه ها، نتوانستیم مدارس را بازگشایی نماییم و مدت زمان تعطیلی آنها خیلی زیاد شد.
وی خاطرنشان کرد: این زحمات کشیده شد، اما به علت این که کودکان دوره ابتدایی نمی توانند تمرکز طولانی مدتی داشته باشد و وقتی این مورد با گوشی تلفن همراه ادغام شد، آنها فرایند آموزش را به خوبی طی نکرده اند.
حکیم زاده اظهار داشت: زمانی که تصویر بزرگ ارتباط پرهیجان یک معلم درکلاس به یک تصویر کوچک تبدیل می شود، طبیعتاً به علت آنکه کودک در این شرایط نهایتا ۱۰ دقیقه تمرکز دارد، فرایند یادگیری به خوبی طی نمی گردد.
وی افزود: در این میان دانش آموزانی که خانواده های کم سواد داشتند، خیلی بیشتر صدمه دیدند و این مورد در همه جای دنیا رخ داده و مختص کشور ما نیست و این افراد هم اکنون محتاج کمک ما معلمان دوره ابتدایی هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار معلم ابتدایی پایه ریزی برای یک دانش آموز است، اظهار داشت: اگر کودک خواندن و نوشتن را به صورت مطلوب یاد نگیرد، فرصت های آینده اش را از دست خواهد داد و برای جبران این خلأ یادگیری، تابستان پیش رو برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان نمود: طرح جبران و تثبیت دانش آموزانی که فرایند آموزش را در دوران کرونا به درستی دنبال نکرده اند، مصوب و منابع مالی آن تأمین و بزودی برای اجرا به استان ها هم ابلاغ خواهد گردید.



منبع:

0.0 / 5
560
1401/03/22
10:22:02
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین