عدم همخوانی برخی داده های صدمه های اجتماعی

عدم همخوانی برخی داده های صدمه های اجتماعی

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه منشأ بخشی از صدمه ها بیرون از مدرسه است و نباید عنوان دانش آموز را برای برخی صدمه ها به کار ببریم اظهار داشت: وقتی در منطقه ای زیرساخت مناسب همانند اشتغال وجود ندارد، یک صدمه است. برخی مشکلات برون سازمانی هستند و در برنامه ریزی ها باید برای آنها اقدام نمود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مجتبی همتی فر در اولین جلسه شورای سیاست گذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی جلوگیری از صدمه های اجتماعی دانش آموزان اضافه کرد: وقتی می خواهیم مساله ای را حل نماییم ریشه اول، شناخت است. یکی از اشکالات ما تولید داده و گزارش های کمی و کیفی است و برخی گزارش ها با هم همخوانی ندارد.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، نماینده جهاد کشاورزی در این مراسم، اظهار داشت: تا چه میزان هماهنگی درون سازمانی و بیرون سازمانی درباره نظام مشاوره و صدمه های اجتماعی وجود دارد؟ آیا نیروی متخصص داریم؟ در دانشگاه ها، تربیت متخصص مشاوره رونق نگرفته است. آموزش و پرورش گرفتار حداقل هاست و برای فراهم کردن امکانات، شرایط سختی دارد. برنامه نماد نسخه خوبی برای شرایط عادی است، اما نه شرایط فعلی.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، احدی، نماینده وزارت ورزش و جوانان هم با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم سیاه نمایی نکنیم، اظهار داشت: باید به تعریف واحدی برسیم. تعریف صدمه اجتماعی، کاهش عوامل خطر آفرین و تقویت عوامل محافظت کننده است.
وی ادامه داد: در طرح نماد، مددکار دیده نشده بود و با ۱۰ مددکار می خواستند مشکل استان را حل کنند، در حالیکه میتوان از نیروهای برون سازمانی هم کمک گرفت.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سالم، نماینده وزارت ارتباطات هم با اشاره به اینکه صدمه های اجتماعی منبعث از مسائل فرهنگی است اظهار داشت: تا پیش از شروع کرونا شاهد می باشیم که میزان صدمه های اجتماعی، نسبت به زمان کرونا و استفاده از فضای سایبری، سرعت بیشتری گرفته است و باید در زمینه مقابله با اشاعه ضدفرهنگ ها در فضای مجازی برنامه داشته باشیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مصطفوی، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم ضمن اشاره به این که در بخش درون سازمانی سامانه ها و تعاملات معاونت های وزارت آموزش و پرورش به همدیگر متصل شده و نگاه جزیره ای به معاونت ها از میان برداشته شده است اظهار نمود: در گذشته نگاه تک بعدی به دانش آموزان وجود داشت اما حالا در سند تحول دیده شده که باید معلمان و خانواده ها را هم مدنظر داشت. دستگاههای متولی در حوزه خانواده و نیروی انسانی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی افزود: آموزش و پرورش به سمت استعدادیابی و طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی دانش آموزان رفته است. در سند گفته شده است که تمرکز ما بر سبک زندگی است و رویکردها باید بومی و دینی بشوند. در حال پیاده سازی این رویکرد هستیم.
ادامه دارد



منبع:

1401/03/03
22:42:40
0.0 / 5
188
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین