وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی

اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی با هدف تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از نخستین گام های این قرارگاه است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، بامداد امروز یوسف نوری در اولین نشست شورای راهبردی و سیاست گذاری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در ساختمان شهید رجایی و با حضور مدعوینی از وزارت کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت، بنیاد علوی، مجمع خیرین مدرسه ساز، بسیج دانش آموزی، دفتر توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، تعدادی از اعضای شورای معاونان وزیر و.... برگزار شد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار نمود: سوم خرداد روز خیلی خوب و مهمی است۴۰ سال قبل در سال ۱۳۶۱ جوانان جهادی عملیات "الی بیت المقدس" را آغار کردند و در یک عملیات دشوار رزمندگان توانستند با استمداد از امدادهای غیبی، خرمشهر را آزاد کنند در این عملیات حدود ۱۹ هزار نیروی عراقی به اسارت در آمدند.
وی ضمن اشاره به مبحث جلسه، خاطرنشان کرد: از ارکان اصلی و نماد بیرونی حکومت اسلامی مبحث عدالت است و اگر محقق نشود ارتباط مردم هم با حکومت مستحکم نمی گردد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: منظور از عدالت، عدالت توزیعی است یعنی ما در توزیع امکانات مشکل داشته ایم بنابراین توزیع رویه ای نباید ادامه یابد.
وی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در حوزه ستادی، خیرین و گروههای جهادی وارد شدند و کارهای خوبی را در مناطق مرزی و عشایری آغاز کردند.
نوری تصریح کرد: در بخش هایی در توزیع امکانات، ضعف هایی وجود دارد که باید ترمیم شود، بررسی ها نشان داده است در استانهای مرزی حدود۵۰ درصد از بازماندگان از تحصیل دانش آموزان روستایی و عشایری هستند.
وی ادامه داد: امکان دارد در منطقه ای مدرسه وجود داشته باشد اما موانع تحصیلی مانند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و...، هم باشد بنابراین در چارچوب عدالت ترمیمی این مشکلات باید حل و موانع تحصیل دانش آموزان رفع گردد.
عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: اعتبارات ما پاسخگوی سرعت رشد دانش آموزان نیست از طرفی فرسودگی و ازسوی دیگر مهاجرت و ورود اتباع خارجی مشکلات آموزشی را همچنان بالا می برد.
وی افزود: باوجود تلاشهای صورت گرفته، همچنان در بعضی مناطق مدارس فرسوده وجود دارد به صورتی که حدود ۲۰ درصد مدارس کشور فرسوده، نیازمند بازسازی است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنان فاصله اعتبارات موجود با نیازها بیشتر می شود بنابراین در این شرایط جز با مساعدت مردم مشکلات قابل حل نخواهد بود ازاین رو همه باید کمک کنند.
وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز اظهار نمود: امروزه حضور خیرین بیشتر از پیش احساس می شود و توجه به محرومیت ها خیلی از شاخص ها را زیاد می کند.
نوری افزود: اختصاص نیروی انسانی ثابت و متخصص به مناطق عشایری و مرزی با هدف تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر از نخستین گام های این قرارگاه است.
وی با تکیه بر لزوم انسجام درون و تحکیم ارتباط بیرون در آموزش و پرورش، اظهار داشت: در جهت بهره مندی بیشتر از ظرفیت های درونی، باید با یک نگاه نظام مند و منسجم به مبحث محرومیت زدایی توجه کرد.
عضو کابینه دولت مردمی افزود: یکی از کلیدهای حل مشکل در مناطق محروم، توانمندسازی نیروی انسانی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: علاوه بر هنرستان ها، در سایر مدارس هم هر دانش آموز حداقل باید یک مهارت را در دوران تحصیل فراگیرد.
وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح خواهرخواندگی بین مدارس کشور تاکید و خاطرنشان کرد: داشتن برنامه نظام مند در حوزه محرومیت زدایی یک لزوم است و برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل می توانیم یک پشتیبان داشته باشیم و این پشتیبان از اساتید دانشگاه ها باشد.
شایان ذکر است: در این نشست هریک از اعضا به عرضه نظرات و پیشنهادهای خود در ارتباط با روش های توسعه عدالت آموزشی پرداختند.




منبع:

1401/03/03
15:12:19
0.0 / 5
446
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین