معاون وزارت آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش سر منافع معلم تعارف ندارد
فارس معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارت خانه بر سر منافع آموزش و پرورش و معلمین با هیچ کسی تعارف و معامله نمی کند و حقوق معلمین و مطالبات آنان را در بستر قانونی پیگیری می کند.
دکتر صادق ستاری فرد عصر شنبه ۱۷ اردیبهشت در مسافرت به شهرستان قیر وکارزین و در جشن سپاس معلم این شهرستان، اظهار داشت: ما یک دستگاه عظیم با یک میلیون کارمند هستیم که هرکدام از ما می توانیم تریبونی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم تا نشان دهیم آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است.
به نقل از آموزش و پرورش فارس، ستاری فرد اضافه کرد: نقش و اهمیت معلم در تربیت فرزند و نسل بگونه ای است که امام خمینی (ره) همه سعادت و شقاوت جامعه را برگرفته از مدرسه می داند که کلید این مدرسه دست معلم است.
او ضمن اشاره به آثار شهید مطهری اضافه کرد: یک معلم هم خودش و هم آثارش می تواند انسان ساز باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش و مدرسه را مولد سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و انسانی دانست و اظهار داشت: معلم بر مبنای فطرت پاک و خداجویانه خود نمی خواهد و نمی تواند مخرب سرمایه اجتماعی باشد.
ستاری فرد اضافه کرد: معلم مطالبه گر، تکلیف گرا و مسئولیت پذیر است و در برابر سرنوشت جامعه مسئول است.
او اظهار داشت: امام خمینی(ره) در جمله ای نقش و اهمیت معلمی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: مهم تر از نقش، مسئولیت معلم در برابر اداره جامعه است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش مطالبات به حق فرهنگیان را به صورت جد دنبال کرده و می کند اما بدون هیاهو و بدون کار رسانه ای، چونکه این کار در شان مقام معلم نیست.
ستاری فرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۱۰ سال نظام رتبه بندی معلمین فقط در سند تحول نوشته شد و علیرغم این که مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم مبتنی بر همین سند تحول در ماده۶۳ دولت را مکلف به عرضه لایحه رتبه بندی کرد اما متاسفانه دولت و مجلس گذشته عزم جدی برای عرضه این لایحه نداشتند.
او اظهار داشت: با تشکیل مجلس جدید، مطالبه جدی در مورد نظام رتبه بندی توسط نمایندگان مجلس خصوصا نمایندگانی که از طبقه معلمین در مجلس شورای اسلامی حضور دارند انجام شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که در انتها دولت قبل لایحه ای با عنوان نظام رتبه بندی معلمین در اختیار مجلس قرار داده شد، اظهار داشت: این لایحه در اسفندماه ۹۹ یعنی در سه ماه پایانی دولت قبل عرضه شدکه در آن اولا تأمین مالی مشخص نشده بود.
ستاری فرد اضافه کرد: دوما در آن لایحه آمده که پس از رایزنی مجلس با دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ برای ۳ سال یعنی هر سال حدود ۷ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده بود و بر مبنای آن در واقع رتبه بندی معلمین در ۳سال باید دنبال شود وهمه معلمین هم نباید در رتبه های بالا قرار گیرند.
او افزود: همچنان در آن لایحه آمده که ۵۵درصد معلمین در رتبه یک، دو و صرفاً ۱۰ درصد معلمین باید به رتبه آخر برسند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد افزایش حقوق در لایحه ای که دولت قبل عرضه کرده اضافه کرد: ۲۵ درصد میانگین حقوق که شامل معلمان زیر دو سال خدمت و همینطور معلمانی که در ادارات مشغول هستند هم نمی شد.
ستاری فرد ضمن اشاره به این که بر مبنای آن لایحه هیچ سنوات ارفاقی برای معلمین مناطق محروم و استثنایی در نظر گرفته نشده بود، اظهار داشت: یک سال تمام، مجلس شورای اسلامی بر آن لایحه سراسر اشکال و ابهام کار کرد.
او اضافه کرد: همزمان با تشکیل دولت جدیدهمراهی وزارت خانه اموزش و پرورش و سازمان برنامه با کمیسیون آموزش بیشتر شد و اصلاحات قوت گرفت و با سرعت بیشتر کار انجام گرفت.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که مطابق قانون آئین نامه داخلی مجلس در اثنای بررسی بودجه هیچ طرح و لایحه ای نباید وارد صحن علنی مجلس شود، اظهار داشت: اما در شانزهم اسفندماه با هماهنگی دولت، مجلس و شورای نگهبان لایحه نظام رتبه بندی وارد صحن علنی مجلس شد که همان روز هم تصویب و تعیین و مقرر شد که ۳۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود.
ستاری فرد اضافه کرد: آن چیزی که مجلس تصویب کرده و وزارت آموزش و پرورش باید اجرا نماید این است که تمام معلمین مشمول رتبه بندی شوند و هیچ سهمیه بندی برای رتبه بندی نداریم به عبارتی هرمعلمی که شایستگی عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربه علمی و توانمندی و سنوات خدمت را دارند باید به رتبه های بالاتر نایل شوند.
او ضمن اشاره به آئین نامه اظهار داشت: در آئین نامه تعللی نشد و ۲۳ اسفندماه قانون به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردید و در همین قانون صراحتا عنوان شد که وزارت آموزش و پرورش مکلف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و دونفر از نمایندگان مجلس آئین نامه را ظرف مدت یکماه تبیین کند و در اختیار هیات وزیران قرار دهد.
ستاری فرد همینطور اظهار داشت: تغذیه دانش آموزی برای مناطق محروم پس از ۱۰ سال شروع خواهد شد بدین صورت که در یکی از مناطق به صورت آزمایشی مبحث تغذیه دانش آموزی اجرا شد و تا سال تحصیلی مهرماه برای ۳میلیون و ۵۰۰هزار دانش آموز مناطق محروم مبحث تغذیه دانش آموزی را بتوانیم پوشش دهیم که هزار و صد و پنجاه میلیارد تومان برای مبحث تغذیه دانش آموزی پیشبینی اعتبار شده است.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب