نوری در جمع خبرنگاران:

رتبه بندی معلمان به هیات دولت رسید

رتبه بندی معلمان به هیات دولت رسید

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بعضی از کلاس ها با مشکل سیستم تهویه هوا یا خنک کننده مواجه بودند که گفتیم به هر طریقی این مشکل برطرف شود.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، آیین نامه امضای تفاهم نامه همکاریهای مشترک وزارت آموزش و پرورش و شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی بامداد امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه برنامه اصلی ما برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، توانمندسازی دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت: این مورد در چارچوب همین تفاهمنامه ها و پس از طرح مساله در هیأت امنا انجام خواهد شد؛ به نحوی که جریان رشد دانش آموزی را تا افق ۲۰ ساله پیش رو تأمین نماییم.
وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای رشد دانشگاه فرهنگیان، حضور آنان در مناطق آزاد است؛ اظهار نمود: خیلی از مناطق آزاد ما برخلاف انتظار عموم مردم در مناطقی محروم هستند که با تراکم جمعیت موجود در آن احتیاج به اضافه شدن معلم و مربی دیده می شود. ۳۴ هزار نفر در جریان آزمون استخدامی اردیبهشت ما به استخدام آموزش و پرورش در می آیند در عین حال هم ۲۵ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدارس فرسوده هم در سفرهای استانی مورد توجه جدی رئیس جمهور است و نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و کمک خیرین در بهبود شرایط مدارس فرسوده بسیار اثرگذار بوده اند.
نظرات فرهنگیان در مورد لایه رتبه بندی معلمان بررسی می شود
وی در مورد آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: تا امروز رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان فرصت داشت تا با جلسات بسیار زیاد، کارشناسی، کارهای اولیه آن انجام و نسخه اولیه آن به دولت ارسال شد اما این نسخه اولیه باید در دولت با عنایت به شرایط کمی و کیفی بررسی شود.
نوری با اشاره به اینکه هیچ گاه نمی توان با یک آیین نامه همه را راضی نگه داشت، اضافه کرد: البته کارشناسان ما در وزارت خانه حضور دارند. این موارد نارضایتی همکاران و انتقادات آنان به لایحه رتبه بندی برای ما ارسال می شود؛ همکاران من با جمع کردن و گردآوری نظرات فرهنگیان در جلسات خبرگانی خود حتما آنها را بررسی و به دولت ارسال می کنند؛ چون رتبه بندی معلمان امروز به هیأت دولت رسید و در دولت هم در دو مرتبه این قانون بررسی خواهد شد.
وی با تکیه بر این که مدارس با قدرت حضوری اداره خواهند شد افزود: در این دوره ما خیلی عقب ماندگی در آموزش و پرورش داشتیم. از هر بعدی این عقب ماندگی را ببینیم یک خسارتی دیده ایم چه در بعد آموزشی چه فرهنگی حتی از بعد روانشناختی یا ابعاد اقتصادی. در همه این ابعاد آموزش غیرحضوری خسارت داشته است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: محدودیتی برای تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس نداشتیم. ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تعداد محدود یا معینی از دانش آموزان برای حضور در کلاس را اعلام نکرده است. از طرفی فضای مجازی را هم فقط برای آموزش تکمیلی و مکمل آموزش حضوری در نظر گرفته ایم اما این که آموزش به صورت ترکیبی باشد به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست. آنچه که در بخشنامه ها و مقررات از جانب آموزش و پرورش صادر شده برگرفته از قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وی ضمن اشاره به این که مشکلی برای حضوری برگزار شدن کلاس ها نداریم اظهار داشت: بعضی از کلاس ها با مشکل سیستم تهویه هوا یا خنک کننده مواجه بودند که گفتیم به هر طریقی این مشکل برطرف گردد. مدارس ما در خیلی از مناطق امکانات کمی دارند. تا حدی این کمبود جبران شده و سرانه ای هم داده خواهد شد.
نوری تصریح کرد: یک بخشی هم از دانش آموزان خصوصاً دانش آموزان ابتدایی هم اکنون از حضوری شدن مدارس خوشحال اند. به آقای محمودزاده هم تاکید کردیم که حکمرانی تربیتی این است که وقتی دستوری داده می شود مدارس غیردولتی هم تابع قانون هستند و این مقررات را باید حتما رعایت نمایند و اگر رعایت نشود حتما با آنها برخورد لازم صورت می گیرد.
در مناطق آزاد با محلات کم برخوردار مواجه هستیم
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم در حاشیه این نشست اظهار داشت: به شدت در مناطق آزاد ما با محلات کم برخوردار مواجه هستیم و در تلاشیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش توسعه مدارس را به همراه داشته باشیم.
محمد با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی مدارس باید به صورت هدفمند باشد اظهار داشت: کمبود معلم یا کمبود فضای آموزش یک مشکل برای کل کشور است. تا سال ۱۴۰۳، ۴۰ درصد از معلمین بازنشسته می شوند بنابراین احتیاج به آموزش معلمان به شدت احساس می شود که یک تفاهمنامه دیگری در همین رابطه با دانشگاه فرهنگیان به امضا رسید تا این دانشگاه در مناطق آزاد مستقر شود و ما هم به لحاظ تأمین فضای مناطق از آنان حمایت نماییم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: با بکارگیری دانشجویان بومی ان شاءالله معلمان و مربیان مورد نیاز را برای افق آینده در مناطق آزاد تربیت نماییم.



منبع:

1401/01/25
13:20:12
0.0 / 5
422
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , استخدام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین