رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح كرد؛

اهمیت ساحت تربیت زیستی و بدنی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

اهمیت ساحت تربیت زیستی و بدنی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح اهمیت ساحت تربیت زیستی و بدنی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی در سیزدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار نمود: ساحت تربیت زیستی و بدنی علاوه بر اینکه بعنوان یک ساحت مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی مطرح است؛ در تحقق اهداف و برنامه های همه ساحت های پنج گانه دیگر نیز نقش دارد.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طراحی سیستم «آموزشی، پرورشی و توان بخشی» است که دانش آموزان بتوانند بعد از گذراندن مراحل تحصیلی خود موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خویش را به دست آورند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد: تربیت بدنی و ورزش یکی از مؤثرترین و کارآمدترین موقعیت های بی بدیل یاددهی-یادگیری هستند که از آنها می توان در جهت آماده کردن دانش آموزان با نیازهای ویژه برای یادگیری مهارت های زندگی استفاده نمود.
طریفی حسینی در ادامه با اشاره به اینکه «رویکرد شناختی» در آموزش و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه مطرح است، اظهار داشت: کارهای حرکتی پایه ای، برای کسب مهارت های شناختی است و بازپروری و رشد مهارت های حرکتی با رویکرد توان بخشی در توسعه مهارت های شناختی و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه نقش مؤثری دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تدوین محتوای درس تربیت بدنی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره نمود و اظهار داشت: محتوای آموزشی استاندارد درس تربیت بدنی و راهنمای معلم، برای گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و ورزش، درحال تدوین است.
وی یکی از برنامه های سازمان را توسعه ورزش قهرمانی دانست و اظهار داشت: باتوجه به دستاوردهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات مختلف ورزشی به دنبال فراهم کردن شرایط برای توسعه ورزش قهرمانی هستیم که دراین زمینه به مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی نیاز است.
طریفی حسینی با اعلان اینکه رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی «مشارکت محور» است، اظهار داشت: بر طبق این رویکرد، سازمان اهتمام دارد با مشارکت درون و بیرون بخشی و مراکز علمی و دانشگاهی برنامه های خودرا پیش ببرد.
وی در آخر به برنامه های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای درس تربیت بدنی با رویکرد مشارکت محور اشاره نمود و اظهار داشت: تنوع بخشی برنامه های درون و برون مدرسه ای درس تربیت بدنی، تقویت مهارت های درس تربیت بدنی، شناسایی استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه ورزش های قهرمانی و تأسیس رشته تربیت بدنی همچون این برنامه ها است.


منبع:

0.0 / 5
672
1400/12/20
21:22:00
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین