شكوهی مطرح كرد؛

اجرای طرح نماد با هدف مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی

اجرای طرح نماد با هدف مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم در آموزش و پرورش برمبنای راهکارهای سند تحول، همین برنامه ملی نماد با هدف مراقبت از لطمه های اجتماعی است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، جلسه بررسی و روش اجرای برنامه ملی نماد و انطباق آن با سند تحول بنیادین با حضور مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی و مسئول بازبینی سند تحول بنیادین اجرا شد. در ابتدای جلسه مسعود شکوهی ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: بهانه تشکیل جلسه برنامه نماد است در سالهای اخیر برمبنای پیچیدگی هایی که در جامعه در زمینه اجتماعی و فرهنگی و خصوصاً خانواده ها به وجود آمده است بهانه ای شده است تا برای جوانان و نوجوانان لطمه پذیری بیشتری پیش بیاید. وی افزود: طبق گزارش ها و شواهد موجود دلیلهای این مخاطرات به عدم آگاهی لازم برای مواجه با این لطمه ها بر می گردد که هر چقدر این لطمه ها آموزش داده شود می تواند در کاهش آن مؤثر باشد. شکوهی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و محوری در آموزش و پرورش برمبنای راهکارهای سند تحول بنیادین و زیر نظام ها و همین طور بیانیه گام دوم انقلاب می تواند همین برنامه ملی نماد است. مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی با اشاره به اهداف این برنامه اظهار داشت: بیش از ۵ سال این برنامه اجرا شده است که در آن به دنبال مدیریت و کاهش لطمه های روانی - اجتماعی و ارتقا توانمندی های های روانی اجتماعی و با اهمیت تر از همه سلامت روان هستیم. وی اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دسترسی سریعی را به خدمات ارتقایی و تخصصی مشاوره ای که از سمت مدارس ارائه می شود، داشته باشند. شکوهی افزود: نظام جامع راهنمایی و مشاوره نیز امسال به تصویب رسید و با ابلاغ وزیر محترم برای اجرا به استانها ابلاغ گردیده است که می تواند مکمل و پشتیبان خوبی برای برنامه ملی نماد باشد و بالعکس. وی اظهار داشت: اگر دانش آموزان را به درستی هدایت نماییم خیلی از لطمه ها را می تواند کنترل کند. برای اینکه ما برای آینده دانش آموزان هم باید برنامه داشته باشیم. حجت الاسلام صادق زاده ضمن تبریک اعیاد و ایام اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در بحث لطمه های اجتماعی قدم های بسیار خوبی برداشته شده است و بر خلاف گذشته که لطمه ها دیده نمی شد حالا به مقابله با آنها می رویم. و بطور ریشه ای با موضوع مواجه می شویم. وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه آنست که این طرح با هدف تحول در سیستم مدرسه طراحی شده است و در ۲۰ هزار مدارس انجام شده است و این برنامه یک پروسه تحولی در آموزش و پرورش است. حجت الاسلام صادق زاده اضافه کرد: اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین در حال انجام می باشد پس در طرح نماد سوال اصلی آنست که چه تغییر و تحولی باید در سند تحول اتفاق بیافتد و دقیق تر آنکه این طرح ناظر به کدام بخش های سند است، یا مربوط به کدام مسائل در مدارس است و طرح نماد چه نقشی دارد. وی اظهار داشت: در سوال بعدی باید بگوییم این طرح با چه موانعی روبرو بوده و چقدر موفق بوده است و علل ناموفق بودن آن چیست و سیستم های بیرونی و درونی آموزش و پرورش به چه میزان می توانستند کمک کنند و سند تحول چه کمک های می توانسته انجام بدهد که احیاناً انجام نداده و پیشنهاد دراین زمینه چیست. وی افزود: این طرح از منظر مدیران مدارس نیز بررسی خواهد شد و این جلسه بسیار اهمیت دارد برای اینکه کارشناسان حوزه ستاد که خود مبدع طرح بوده اند حضور دارند.

0.0 / 5
694
1400/11/30
11:19:41
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , خدمات , دانش آموز
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین