رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس:
اغلب مدارس فاقد تجهیزات تهویه هوا هستند
به گزارش مدیریت آموزش رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اغلب مدارس کشور فاقد تهویه مناسب هوا هستند و شرایط سختی را در ادامه فعالیت آنها با گسترش سویه جدید کرونا شاهد می باشیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، ولی اسماعیلی عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گرمی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گرمی برگزار شد، اظهار نمود: در ایام گذشته جلسه ستاد کرونا برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش مخالف تعطیلی واحدهای آموزشی در صورت گسترش امیکرون بود در حالیکه ما به صراحت اعلام کردیم واحدهای آموزشی ما فاقد امکانات مناسب تهویه هوا و سایر فضاهای مناسب در مقابله با این ویروس خطرناک هستند.
وی خاطرنشان کرد: با این شرایط نمی توان به حضور دانش آموزان در مدارس رضایت داد که باید تدبیری بیندیشیم تا آخرین حلقه تعطیلی در مقابله با ویروس امیکرون مدارس باشند که چنین تجربه ای را در کشورهای غربی هم شاهد می باشیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: در خود شهرستان گرمی ۴۰ باب واحد آموزشی فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند در حالیکه باید ابتدایی ترین نیاز دانش آموزان و معلمان در چارچوب سرویس بهداشتی فراهم و مهیا شود.
اسماعیلی لزوم ارتقا کمی و کیفی خدمات عرضه شده در مدارس را برای تحصیل شایسته دانش آموزان و حضور عزتمند معلمان خاطرنشان کرد و اضافه کرد: مجلس نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش و فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دارد و اساسا حمایت ها از لایحه رتبه بندی معلمان هم در همین راستا بوده است.
وی به محرومیت شهرستان گرمی با قدمت ۷ هزار ساله اشاره نمود و افزود: هر چند شهرستان مرزی گرمی پیشانی نظام و آبروی کشور است اما با محرومیتی مزمن رنج می برد که به سادگی میتوان شهرستان گرمی را در ردیف ۳۱ شهر محروم کشور قلمداد کرد.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید در توسعه فضاهای آموزشی نگاهی خاص و ویژه به این شهرستان معطوف شود تا ما بیشتر از این شرمنده دانش آموزان، معلمان و اولیای آنها در باب تأمین فضاهای آموزشی مطلوب نباشیم.
وی افزود: حتی در داخل شهر بعضی از مدارس ما از ابتدایی ترین امکانات و سرویسهای بهداشتی بی بهره هستند و به هیچ وجه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان بخصوص هنرجویان هنرستان ها نیست.
اسماعیلی از معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خواست تا از محل اعتبارات محرومیت زدایی بیشترین منابع را صرف توسعه فضاهای آموزشی در نقطه صفر مرزی گرمی کنند تا بخش عظیمی از محرومیت ها رفع گردد.
نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی همینطور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان انگوت که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به مهاجرت معکوس در بعضی از شهرهای گرمی و انگوت اشاره نمود و افزود: ما قدردان تلاش مسؤلان و نمایندگان سابق گرمی در راه اندازی مجتمع آموزشی، رفاهی در گرمی هستیم که بهترین شرایط را برای حضور فرهنگیان و خانواده های آنها فراهم نموده است.
وی این اقدامات را باقیات و صالحات توصیف کرد و اظهار داشت: در انگوت بعضی از واحدهای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی بوده و دانش آموزان در رفت و آمد خود گرفتار مشکلات جدی هستند.
اسماعیلی لزوم راه اندازی ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه را در انگوت خاطرنشان کرد و اظهار نمود: در این شهرستان هم ما ۵۰ دستگاه تبلت را در میان دانش آموزان اهدا خواهیم کرد که قرار شد به همان میزان هم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تبلت دانش آموزی تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای شهرستان گرمی هم قرار شد ۵۰ دستگاه تبلت از سوی ما و ۱۰۰ دستگاه تبلت هم از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا همینطور به مطالبه اصلی مردم بخش زهرا در راه اندازی مجتمع آموزشی شبانه روزی با هدف پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان اشاره نمود و اضافه کرد: قرار شد علاوه بر تأمین نیاز هنرستان ها به تجهیزات جدید راه اندازی این مجتمع شبانه روزی با اولویت در برنامه های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار گیرد.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب