فیاضی مطرح كرد؛

تحقق رتبه بندی معلم ها با نظام پرداخت عادلانه

تحقق رتبه بندی معلم ها با نظام پرداخت عادلانه

به گزارش مدیریت آموزش گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش شرط لازم تحقق رتبه بندی را اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان دانست و اظهار داشت: معلمانی که تلاش بیشتری در تربیت دانش آموزان دارند، شایسته بهره مندی از مزایایی بهتر هستند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با اعلان اینکه رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تاثیر گذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است، اظهار داشت: از طرفی رتبه بندی یک هسته مرکزی و یک هدف اساسی دارد و آن عبارت است از ارتقاء صلاحیت ها و مهارت های حرفه ای معلم که یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت های حرفه ای معلم ها توانمندی های علمی و تخصصی آنهاست و باوجود این که در سند تحول بنیادین ۱۰ سال پیش، سیاست های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز در برنامه ششم توسعه پنج سال پیش، تصریح شده بود که رتبه بندی معلمان باید مستقر شود اما تا امروز این رخ نداده است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات اهتمام جدی دارند که در این دوره، این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند. وی افزود: فلسفه رتبه بندی معلمان ارتقاء صلاحیت ها و شایستگی های تخصصی و حرفه ای و عمومی معلم هاست که نتیجه اش این است که آموزش باکیفیت تر می شود. پس دانش آموز با آموزش بهتری مواجه می باشد و خروجی ها و پروسه های تربیتی و آموزشی و یاددهی یادگیری بطور قطع بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش آموزان داشته باشند، شایسته بهره مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند. فیاضی با اعلان اینکه شرط لازم تحقق رتبه بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه شود، اظهار داشت: یعنی ما عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی ها و توانمندی های و کارهای علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا کند و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند. گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش مان تعالی پیدا خواهدنمود. الحمدلله الآن در دستور کار هست و خوب دارد پیش می رود. ما نیز همچنان در مرکز تحقیقات سعی کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان و مورد تاکید در اسناد بالادستی تحقق پیدا کند، خودمان را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن و در اسرع زمان می دانیم که در حقیقت عقیده مان این است که یک نگاه سرمایه ای جدی به نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و یک ضلع مهمی از همان نظام تحولی است که دغدغه همگان است و باید با همراهی و کمک نهادهای مختلف تصمیم گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد. همچنانکه بارها رهبری معظم انقلاب تاکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی، و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود. وی بیان کرد: ما چاره ای نداریم جز این که سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی را ارتقا دهیم که دانش آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل ها می رسد یا امکان قبولی آنها در کنکور کمتر می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری خانواده ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی پناه می فرستند. یکی از مداخلات و متغیرهای اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.


منبع:

1400/08/20
13:34:22
0.0 / 5
732
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین