معاون سواد آموزی استان قم:
نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرائی موجب شناسایی مشکلات می شود
به گزارش مدیریت آموزش قم معاون سواد آموزی استان قم: نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرائی موجب شناسایی مشکلات، چالش ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کارها موثر می باشد.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه ای که با حضور کارشناسان سوادآموزی استان با موضوع بررسی برنامه ها و طرح های سوادآموزی در امتداد بررسی فاکتورهای ارزیابی عملکرد سوادآموزی امسال انجام شد اظهار داشت: جلب رضایت مراجعین و ادای حقوق آنان با اهمیت ترین خروجی ارزیابی ها باید باشد.
وی عنوان کرد: نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرائی موجب شناسایی مشکلات، چالش ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کارها موثر می باشد.
قاسمی نیا اشاره کرد: امسال توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد کارهای سوادآموزی تعیین و ابلاغ گردیده است.
وی ادامه داد: بهبود روش ها، کارایی و اثر بخشی و افزایش کیفیت و خدمات رسانی بموقع و سالم به مخاطبین در پرتو ارزیابی و نظارت حاصل می شود.
عضو شورای معاونین استان اظهار داشت: ارزیابی و پایش عملکرد حین اجرا و بعد از انجام هر شاخص می تواند در پویایی و تداوم حیات سیستم و موفقیت مدیریت دستگاه کمک نماید.
قاسمی نیا افزود: انتظار است تا کارشناسان و اعضای معاونت سوادآموزی در تهیه و تدوین و ارسال بموقع مستندات به سازمان نهضت سوادآموزی و تعامل مستمر با واحدهای تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند و نیز ارتباطات درون و برون دستگاهی نقش کاربردی و پیش برنده در رضایتمندی در برنامه ها و کارهای سوادآموزی و هم چنین کسب نتایج مثبت ارزیابی عملکرد دارد.
معاون سوادآموزی استان اظهار داشت: امسال توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد کارهای سوادآموزی تعیین و ابلاغ گردیده است.
قاسمی نیا در آخر عناوین فاکتورهای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، ارزیابی و پاسخگویی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، مسئولیت پذیری، توزیع اقلام، تحقق اهداف کمی، مشارکت های بین بخشی، کمیت و کیفیت مراکز یادگیری محلی، طرح ها و برنامه های مکمل سوادآموزی، سوادآموزی مدرسه محور، برنامه عملیاتی، هزینه کرد منابع، صیانت از اعتبارات، شورای پشتیبانی سوادآموزی، طرح شتاب بخشی، سامانه سوادآموزی، پالایش اسمی، کیفیت بخشی، خلاقیت و ابتکارات، نظارت و ارزشیابی، تهیه و تولید محتوای آموزشی مکتوب و غیر حضوری اعلام نمود.
منبع: olms.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب