سه بازی تعاملی به محتوای آموزشی کتاب های درسی دبستان افزوده شد

سه بازی تعاملی به محتوای آموزشی کتاب های درسی دبستان افزوده شد

به گزارش مدیریت آموزش برای نخستین بار بازی های جدّی نورولند، هاپی و الفبا و بخوانیم بعنوان محتواهای تعاملی در کتاب های بخوانیم فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان گنجانده شدند.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، سیدصادق پژمان ضمن اشاره به این که این سه بازی جدی به منظور بهبود عملکرد فراگیری آموزش در دانش آموزان از سال جاری در کتاب های درسی گنجانده شده است، اضافه کرد: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بعنوان تنها متولی سیاست گذاری، ریل گذاری، نظارت و حمایت در حوزه بازی های دیجیتال همواره کوشیده که به همه بخش های این زیست بوم و حوزه های متفاوت این اکوسیستم در چارچوب برنامه های کلان کوتاه مدت و بلندمدت توجه داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهمی که طی چند سال گذشته توسط بنیاد دنبال شده، حوزه بازی های جدّی بوده است؛ بازی هایی که صرف نظر از رویکرد سرگرمی دارای اهداف آموزشی هستند و علاوه بر وجهه سرگرمی میتوان از رویکرد آموزشی آن در نظام آموزشی کشورمان استفاده نمود.
سید صادق پژمان اظهار نمود: بنیاد طی ۵ سال قبل با برگزاری رویداد جایزه بازی های جدی گام های مهمی در این حوزه برداشته و به صورت خاص از شکل گیری هسته های پژوهشی و تولید این بازی ها حمایت کرده است. گنجانده شدن سه بازی جدّی بعنوان محتواهای تعاملی در کتاب های فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان هم در جهت این اهداف و معرفی بازی های جدی به خانواده ها صورت گرفته است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری ضمن اشاره به این که این اقدام طی تعامل میان معاونت پژوهش بنیاد با دفتر تولید محتوای وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، اظهار داشت: طی این تعامل پیشنهاد گنجاندن محتوای تعاملی در چارچوب بازی های جدی در کتاب های درسی دانش آموزان به صورت رمزینه (QR Code) مطرح و مورد پیگیری قرار|گرفت. درنهایت این که از میان بازی های جدی پیشنهاد شده برای گنجانده شدن در کتاب های درسی سه بازی انتخاب شدند و از سال جاری این بازی های به شکل محتوای تعاملی، به صورت کاملاً مجانی در کتاب های درسی دانش آموزان برای بهبود مسیر آموزش آنها قرار گرفته اند.
سید صادق پژمان در انتها اضافه کرد: خانواده ها و دانش آموزان می توانند با اسکن رمزینه های (QR Code) گنجانده شده در ابتدای هر فصل کتاب «بخوانیم» اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان به محتواهای تعاملی که به شکل بازی است و به بهبود فرایند آموزش در دانش آموزان در چارچوب انجام تمرین هایی کمک می نماید، دسترسی داشته باشند.


منبع:

1400/07/18
12:24:40
0.0 / 5
112
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین