كاظمی مطرح كرد؛

توسعه هنرستان ها در اولویت سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد

توسعه هنرستان ها در اولویت سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد

به گزارش مدیریت آموزش سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش مهارت های فردی، فنی و حرفه ای و همینطور توسعه هنرستان ها و رشته های فرهنگی هنری در دستور کار این سازمان قرار گیرد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بامداد امروز علیرضا کاظمی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور مجازی اعضای اعضای استانی این شورا برگزار شد، اظهار نمود: معلمان استثنایی با همه کمبودها، انسانیت و اخلاق را به دانش آموزان می آموزند و با عشق و علاقه کار می کند. وی ضمن تشکر از مجموعه همکاران سازمان، اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی باوجود شرایط سخت کرونایی برنامه ها را به بهترین شکل استمرار بخشید، عرضه بسته های تحولی، نشانه توسعه فعالیت ها در این مجموعه است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این سبب افتخار است که چنین افرادی الگوی تربیتی نظام تعلیم و تربیت هستند. کاظمی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت کشور با پیچیدگی ها، طول، عرض و عمق بیشتری است بنابراین کار کردن در این سازمان خیلی سخت و دشوار است. وی افزود: توجه به دانش آموزان استثنایی بالاترین و عینی ترین مصداق عدالت آموزشی است. باید قدر کار کردن در این مجموعه را بدانید، تحقق سند بنیادین، تفسیر و تبیین نیست بلکه فعل است بنابراین در این حوزه می شود تحقق را با فعل نشان داد. کاظمی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دارای دو مأموریت اصلی دانست و اظهار داشت: عرضه خدمات خاص به افراد نیازمند، یکی از این مأموریت هاست و توسعه هنرستان ها و عرضه خدمات توانبخشی هم از موارد مهمی است که باید به آن توجه گردد. وی بر تهیه طرحی برای پوشش دانش آموزان استثنایی مناطق روستایی ومحروم تاکید و اظهار داشت: نگاههای این سازمان هم باید فراگیری و تربیتی باشد و آموزش مهارت های فردی، فنی و حرفه ای و توسعه هنرستان ها و رشته های فرهنگی هنری در دستور کار این سازمان باشد. رویکرد مهارتی اگر در سایر حوزه ها مهم می باشد در این عرصه واجب است بنابراین مهارت های لازم را باید به دانش آموز استثایی جهت اداره خودش بیاموزیم. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان استثنایی و رویکرد تلفیقی در آموزش ها اشاره و اظهار داشت: آموزش خانواده ها، توسعه مشارکت های خیرین، عرضه خدمات مشاوره ای، متناسب سازی فضاهای آموزشی، ارتقای سازمان و پرهیز از کوچک انگاری این سازمان، از موارد مهم می باشد که باید مورد توجه واقع شود و در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: در مورد تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی اساسا این سازمان را در اولویت قرار خواهم داد چونکه معتقدم در این عرصه، استفاده از نیروی انسانی متخصص، امری اجتناب ناپذیر است و در بحث فضا و تجهیزات باید رعایت استانداردها، تخصیص سرانه هر منطقه، توسعه پوشش ها و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب باید مورد توجه قرار گیرد. کاظمی در مورد برنامه ریزی های آموزشی، فرهنگی و تربیتی اظهار نمود: در کارها باید کیفیت بخشی و جذاب سازی صورت گیرد و توسعه ضریب نفوذ پوشش که کار ارزشمندی است در دستور کار باشد. وی به مبحث بازگشایی مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: بازگشایی باید با رویکرد آرام و تدریجی و با اطمینان از سلامت دانش آموزان و با رویکرد تلفیقی از حضوری و مجازی، همراه می باشد. ازاین رو سلامت دانش آموزان در اولویت اول قرار دارد و پس از این مورد باید به سراغ آموزش حضوری و ترکیبی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و البته کیفیت بخشی برویم و محتواهای سال قبل را بازنگری نماییم.


منبع:

1400/06/11
00:01:41
0.0 / 5
907
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین