معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
تشریح اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در بستر شاد در دوران کرونا
مدیریت آموزش: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اقدامات این حوزه را در بستر شبکه شاد در دوران کرونا، تشریح نمود.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ اظهار نمود: با تعطیلی مدارس کشور به سبب شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و بوسیله شبکه های مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلی ها را سامان دهی کرد. وی ادامه داد: شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان)، سامانه ای بود که در درون وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد. نقطه قوت و مثبت این شبکه امنیت اطلاعات دانش آموزان و فرهنگیان است. کاظمی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی از شروع شکل گیری شبکه شاد، فعالیت خودرا در این شبکه شروع کرد و توانست در ۴ بخش «فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز»، «فعالیت های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی»، «فعالیت های اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی» و «سازمان دانش آموزی»، کارهای پرورشی دانش آموزان و فرهنگیان در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس را عرضه نماید. معاون پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: تا حالا موفق به راه اندازی ۸ کانال اختصاصی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب، در شبکه شاد شده ایم و حدود ۵ هزار و ۲۷۰ محتوا در بخش های مختلف تولید و در این شبکه بارگذاری شده است. وی با اشاره به اینکه در روزهای کرونا ۴ استراتژی تدوین کرده ایم؛ اظهار داشت: برای آگاهی دانش آموزان و خانواده ها از شرایط این بیماری؛ بیش از ۲۰۰ اقدام در روزهای کرونا از طرف معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شده است که می توان به بسیج کردن تشکل های دانش آموزی، کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن ها برای تولید بیش از ۳ میلیون ماسک اشاره نمود. کاظمی اظهار داشت: بیش از ۳ هزار گروه «همیار سلامت» در بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و تشکل ها شکل گرفت. همین طور بر ضدعفونی کردن مدارس تمرکز کردیم و سپس مشارکت دانش آموزان را در قالب تشکل ها و پذیرش نقش ها داشتیم که پویش های مختلفی در فضای مجازی مانند «در خانه می مانیم»، «کرونا را شکست می دهیم»، «درخانه می مانم چون خانواده خودرا دوست دارم»، شکل گرفت. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: استراتژی دوم ما این بود که تلاش نماییم مهارت های دانش آموزان را در تاب آوری شرایط خاص افزایش دهیم و بر اساس گزارش های موجود، مشاوران آموزش و پرورش در این عرصه خوب عمل کردند. وی افزود: برای افزایش تاب آوری دانش آموزان؛ ۳ اقدام؛ راه اندازی «صدای مشاور»، «استفاده از ظرفیت ۷۵۰ مرکز مشاوره با مراجعه ۶۵ هزار نفر» و «پیام مشاور»، پیام های متنی و صوتی با هدف کاهش استرس و افزایش تاب آوری صورت گرفت. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استراتژی سوم را «ایجاد فضای معنوی» بیان کرد و اظهار داشت: برای مدیریت این بحران باید این فضا مهیا می شد که اداره کل قرآن با ارسال ادعیه در ارتباط با دفع بلا و با راه اندازی پویش هایی در این راه گام برداشت. وی استراتژی چهارم را «استمرار کارهای پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی بصورت متمرکز» دانست و بیان کرد: برای استمرار کارهای پرورشی در فضای مجازی، کارهایی مانند برگزاری «مسابقه نصر»، «مسابقات کتابخوانی» و «بازی های منطقه ای» را سامان دهی کردیم.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب