تعیین تكلیف ۱۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش وپرورش

تعیین تكلیف ۱۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش وپرورش

به گزارش مدیریت آموزش معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از ماموریت های اصلی شوراهای آموزش وپرورش را اجرائی سازی سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: اکنون 10سال از تصویب سند تحول بنیادین می گذرد، گزارش های تأیید نشده حاکی از این است که تا حالا فقط 30درصد سند تحول بنیادین اجرائی شده و اهداف آن محقق شده است و این سند هنوز بطور کامل به دل مدارس وارد راه نیافته است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی، رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در شورای آموزش وپرورش شهرستان جوین استان خراسان رضوی که با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولین این شهرستان برگزار شد، بابیان این که نهاد، سازمان، واحد و کارگزار توسعه را باید در نظام تعلیم و تربیت جستجو کرد، اظهار نمود: بوسیله طرح هدایت تا حالا ۳۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان اهداشده است.
وی با تشریح کارهای وزارت آموزش وپرورش در عصر کرونا، اظهار نمود: مفهومی که بیشترین فراوانی را در گفتار اندیشمندان و نوشتار نویسندگان دارد توسعه است، برای اینکه آرمان انسان ها توسعه است.
وی ادامه داد: توسعه فضیلت های انسانی، حرمت بشری، اعتقادات، عدالت، کیفیت و امکانات زندگی بشری را در بر می گیرد و نهاد اصلی رقم زننده تحولات مبتنی بر توسعه آموزش وپرورش است. سازمان تحول مبتنی بر توسعه مدرسه است، واحد توسعه کلاس درس و نیروی انسانی کارگزار توسعه معلمان هستند.
حسینی یکی از ماموریت های اصلی شوراهای آموزش وپرورش را اجرائی سازی سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: حالا ۱۰سال از تصویب سند تحول بنیادین می گذرد، گزارش های تأیید نشده حاکی از این است که تا حالا فقط ۳۰درصد سند تحول بنیادین اجرائی شده و اهداف آن محقق شده است و این سند هنوز بطور کامل به دل مدارس وارد راه نیافته است.
معاون وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه آموزه های سند تحول بنیادین مبتنی بر آموزه های نوآورانه، تعطیلی، تعدیلی و استمراری است اظهار نمود: در اجرائی سازی سند تحول بنیادین به آموزه های نوآورانه، تأسیسی و تعطیلی کم توجه شده است و بیشتر کارهای اجرائی سازی سند تا حالا در زمینه کارهای استمراری سند است.
وی ادامه داد: باهدف اجرائی سازی سند تحول بنیادین خصوصاً آموزه های نوآورانه و رویکرد مدرسه محورانه، سال قبل ۲۵بسته تحولی در وزارت آموزش وپرورش تدوین و اجرائی شد که ۳بسته آن در زمینه آموزش وپرورش استثنایی بود.
حسینی با اشاره به نتایج مطالعه بین المللی پیزا درباب عملکرد و کیفیت نظام های آموزش عمومی، اظهار نمود: برمبنای نتایج این مطالعه کشورهایی که توانسته اند حداقل دو مهارت از مهارت های شش گانه در رابطه با دانش آموزان ابتدایی را پیگیری کنند، مزایا و منافع اقتصادی آن تا سال ۲۰۳۰برای آن دسته از کشورهایی که درآمد پایین تر از حد متوسط دارند، موجب خواهد شد که تولید ناخالص داخلی آنها ۱۳برابر افزایش یابد و برای کشورهای که درآمد بالاتر از حد متوسط دارند، موجب خواهد شد تولید ناخالص داخلی آنها ۱۶درصد بالاتر رود. یکی از بسته های تحولی تدوینی حوزه آموزش ابتدایی مدرسه خوانا است که اهتمام در ارتقای ۶مهارت اصلی دانش آموزان ابتدایی دارد.
‏معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به یکی دیگر از پژوهش های بین المللی در زمینه آموزش وپرورش اظهار داشت: جان هتی؛ مدیر موسسه پژوهش در دانشگاه ملبورن و یکی از مؤثرترین افراد دنیا در تعلیم و تربیت با بررسی ۱۵ساله و مطالعه بیش از ۵۰۰۰پژوهش که حدود ۲۴۰میلیون دانش آموز و انواع نظام های آموزش وپرورش را بررسی نموده بودند، به سه عامل اصلی که در کیفیت نظام تعلیم و تربیت که نقش مؤثری دارند، رسید.
وی ادامه داد: اتخاذ نگاهی از آموزش با محوریت علم، ذهن و مغز و تربیت، توجه به فلسفه علوم و دانش و کیفیت معلمان، سه عامل اصلی کیفیت در نظام تعلیم و تربیت برمبنای پژوهش جان هتی هستند که در این میان کیفیت معلمان نقش بیشتری دارد. معلم با کیفیت جانشین تمامی ندا شته ها است و رکن اصلی تعلیم و تربیت معلم با کیفیت است، پس برای جذب معلم باکیفیت سال قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد، تنها بستر جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان باشد.
حسینی افزود: تعیین تکلیف صد هزار نیروی غیررسمی در آموزش وپرورش، تدوین لایحه رتبه بندی و ارائه به مجلس، افزایش ۶۵درصدی حقوق فرهنگیان، تخصیص ۱۴۰درصدی اعتبارات به آموزش وپرورش، پرداخت ۲هزار و ۴۰۰میلیارد از مطالبات معلمان، شروع ساخت مسکن ملی برای ۵۰هزار فرهنگی و تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ همچون اقدامات بهادار آموزش وپرورش در سال قبل است.
جانشین وزیر در طرح هدایت بابیان اینکه کرونا نظام جهانی را گرفتار به هم ریختگی کرد و جامعه طوفانی را رقم زد اظهار نمود: این پدیده بر همه ابعاد جامعه جهانی در قلمروهای اقتصاد، فرهنگ و روابط تأثیر گذاشت و بر نظام آموزش وپرورش نیز تأثیر همه جانبه داشت. آموزش وپرورش نخستین نهادی بود که براثر کرونا مناسبات و ترتیبات معمول خودرا به کلی گرفتار دگرگونی دید و مدارس نخستین مکانی بودند که به تعطیلی کشیده شدند.
معاون وزیر اظهار داشت: باید به سرعت تلاش می شد که تعطیلی مدارس به تعطیلی آموزش منجر نشود، به همین دلیل مدرسه تلویزیونی پای کار آمد و خلاقیت های معلمان و تولید محتوا شکل گرفت و به سرعت شبکه شاد بعنوان پلتفرم داخلی، امن، فراگیر، رایگان و انحصاری متولد شد.
حسینی افزود: از حیث ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان باید بپذیریم که هیچ روشی جایگزین آموزش های حضوری نمی گردد، اما روش آموزش مجازی از تعطیلی پروسه یاددهی یادگیری جلوگیری کرد و بهترین روش برای جلوگیری از توقف جریان یادگیری در عصر کرونا بود. مشارکت معلمان، مدیران و خصوصاً اولیا و به طورکلی جامعه در زیست بوم کرونا در امر تعلیم و تربیت بسط و گسترش بیشتری یافت.
وی بابیان این که نزدیک به ۳۰درصد دانش آموزان به شبکه ملی ارتباطات متصل نبودند و یا به وسایل ارتباطی هوشمند مثل موبایل و تبلت دسترسی نداشتند اظهار نمود: برای جلوگیری از بسط بی عدالتی آموزش دیجیتالی نظام تعلیم و تربیت به میدان آمد و طرح هدایت را تدوین و تصویب کرد.
جانشین وزیر در طرح هدایت اظهار داشت: در قالب این طرح قرار بر این شد این وسایل برای دانش آموزان نیازمند فراهم گردد و خوشبختانه تا حالا نزدیک به ۳۰۰هزار تبلت تهیه و به دانش آموزان اهداشده است. همین طور برای دو میلیون و پانصد هزار دانش آموز دیگر هم با بهره گیری از ظرفیت های دولتی، عمومی، مردمی و خیرین تعهد ایجادشده است تا حالا ۱۲هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار استان خراسان رضوی در قالب طرح هدایت اهداشده است.
حسینی در ادامه نشست بابیان این که ۱۰۰تبلت به دانش آموزان شهرستان جوین خصوصاً دانش آموزان تلفیقی فراگیر در این سفر اهدا خواهد شد اظهار داشت: اگر از منابع درون شهرستانی تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شود به همان میزان بوسیله طرح هدایت نیز تبلت به دانش آموزان اهدا خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون وزیر اظهار داشت: ساخت یک سالن درون مدرسه ای برای دانش آموزان استثنایی جوین، راه اندازی یک مرکز اختلالات یادگیری به شرط تامین زمین، اختصاص ۱۰۰میلیون تومان اعتبار برای مدرسه دانش آموزان استثنایی جوین، اختصاص ۱۰۰میلیون تومان برای خرید تجهیزات موردنیاز دانش آموزان استثنایی جوین، تامین تجهیزات پایگاه سنجش شهرستان و پرداخت ۷۰درصد هزینه ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی همچون تعهدات سازمان آموزش وپرورش استثنایی است که برای شهرستان جوین صورت خواهد گرفت.




منبع:

1400/04/26
21:25:51
0.0 / 5
161
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین