دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش:

مدارس ماندگار، شناسنامه و میراث فرهنگی نظام تعلیم و تربیت هستند

مدارس ماندگار، شناسنامه و میراث فرهنگی نظام تعلیم و تربیت هستند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت؛ مدارس ماندگار، شناسنامه میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت هستند که خدمات باارزش و قابل تقدیری را به جامعه ارائه کرده اند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محمود امانی طهرانی در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد، گفت: «مدارس ماندگار»، علاوه بر نقش معنوی و هویت فرهنگی که در منطقه دارند، نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در آن منطقه اند که ارزش و جایگاه علم آموزی و توجه به کسب علم و دانش را در بین مردم آن منطقه آشکار می کنند. وی با اشاره به اینکه «مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت ایرانند»، اضافه کرد: مدارس ماندگار نشان دهنده روند و سیر تاریخی تطور و تحول نظام آموزشی ایران از نظام آموزشی سنتی به مدرن هستند. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه این مدارس «گنجینه ماندگار نظام تعلیم و تربیت» کشورند، اشاره کرد: مدارس ماندگار در گذشته منشأ خدمات زیادی در نظام آموزشی کشور بوده اند، و نباید به حال خود رها شوند؛ این ها معدن استخراج استعدادهای ناب و موثر نسل های مختلف بوده اند؛ بدین سبب باید با یک برنامه ریزی اصولی، مدون و طراحی الگوی مناسب باردیگر به روزهای اوج خود باز گردند. وی با اشاره به نقش آفرینی این مدارس در تربیت انسان های برجسته و صاحب سبک در ایران و جهان، اشاره کرد: افراد برجسته زیادی در این مدارس تحصیل کرده که بعداً منشا خدمات بهادار و ارزشمندی برای کشور و حتی جهان شده اند، تعدادی از آنها به شخصیت های تأثیرگذار، ماندگار و صاحب سبک در زمینه های مختلف همچون آموزش و پرورش، مدیریت، پزشکی، مهندسی، معماری، هوا و فضا، برنامه های هسته ای و… تبدیل گشته اند. امانی طهرانی، با اشاره به ضرورت آشنایی مدیران این مدارس با روش ها و فنون حفظ و نگهداری این آثار باارزش آموزشی و تربیتی؛ گفت: هدف از تهیه و تدوین «آیین نامه مدارس ماندگار»، زنده نگه داشتن جریان تعلیم و تربیت در این محیط های آموزشی است. وی با اشاره به لزوم آشنایی جامعه با این مدارس، اشاره کرد: دانش آموزان باید با کارکرد، اهمیت و نقش این مدارس در پرورش و تربیت نسل تأثیرگذار و مؤثر کشور، آگاه شوند. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آخر تاکید کرد: باید یک الگوی ارتباطی مؤثر و کاربردی برای ایجاد ارتباط با کسانی که از این نوع مدارس فارغ التحصیل شده اند، طراحی و تدوین شود تا این مدارس بتوانند از مشارکت و همراهی آنان بهره مند شوند. در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون بعد از بررسی مدارک و پرونده مدارس استان فارس با تبدیل دبیرستان های عشایری شبانه روزی شهید دکتر بهشتی و نمازی و هنرستان های صنعتی نمازی، شهید جوانمردی و فنی نمونه دولتی آیت الله طالقانی شیراز بعنوان مدارس ماندگار، موافقت کردند. همین طور موضوع دیگری که در این نشست مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد، بحث ترکیب اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان بود. قرار شد تا زمان تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، ترکیب اعضای شورای مرکزی؛ همانند شورای عالی انجمن، مندرج در اساسنامه مذکور باشد.

1400/03/27
23:29:59
0.0 / 5
294
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین