ابراز نگرانی از كاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس
افت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
به گزارش مدیریت آموزش رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار نمود: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علی باقرزاده ضمن اشاره به این که مبحث دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی گرفتار فراز و فرودهایی شده است، اظهار نمود: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران بعد از کرونا جبران شود.
وی افزود: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در میان بیشتر از ۵میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ ۳۲تا ۳۷درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰تا ۶۳درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیشبینی شده است. همینطور با شبیه سازی داده های ۱۵۷کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم سبب افت کیفی شده است. همینطور طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند سبب کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده ضمن اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار نمود: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و باکیفیت بالا آغاز شود.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب