خسرو ساكی:

سوابق تحصیلی قابل اعتبار است

سوابق تحصیلی قابل اعتبار است

به گزارش مدیریت آموزش رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اعلان اینکه سوابق تحصیلی کاملاً قابل اعتبار است، اظهار داشت: به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش هستیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: در اعمال سوابق تحصیلی ۶۰ درصد بحث تفاوت بین مناطق محروم و مناطق برخوردار مطرح گردیده است اما باید بگوییم که این اشکال وجود دارد اما خیلی پر رنگ نیست که به خاطر آن بخواهیم این طرح را کنار بگذاریم. وی توضیح داد: برای حل مسأله نابرابری می توان ضریب دهی را برمبنای درجه محرومیت اعمال کرد. اکنون در آموزش و پرورش برمبنای طرح پایش کیفیت، استانها رتبه بندی می شوند؛ کمیت و کیفیت معلم، کمیت و کیفیت فضا، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و … را رتبه بندی می نماییم و یک ضریب محرومیت تعریف می شود تا بعداً با اعمال آن، نقیصه عدم عدالت تعدیل شود. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تعدادی پشت کنکوری داریم که با طرح تأثیر ۶۰ درصدی معدل، فارغ التحصیل نشده اند و باید برای آنها فکری شود؛ در وضعیت فعلی داوطلب به سوابق تحصیلی بهایی نمی دهد. این در حالیست که همیشه در آموزش و پرورش اهتمام می شود ضریب دشواری امتحانات نهایی یکسان باشد و از سال ۹۵، بحث سوابق تحصیلی جدی شده و بصورت سیستمی موجود است. ساکی با اعلان اینکه به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش و رسیدن به اهداف ۱۲ ساله آموزش و پرورش هستیم، اضافه کرد: سوابق تحصیلی کاملاً قابل اعتبار است؛ قواعد نمره گذاری، شیوه تصحیح و … همه مشخص شده است. ایشان سپس اظهار داشت: نظرسنجی برمبنای نظر رئیس جمهور از مدیران، مسؤولان، دانش آموزان، داوطلبان، معلمین و کارکنان در سامانه شاد صورت گرفته است که برخی نتایج آنرا بیان می کنم؛ در پاسخ به این پرسش که «کنکور فعلی معیار مطلوب برای سنجش داوطلبان است؟»، ۱۳ درصد خیلی موافق و ۱۷ درصد موافق، ۹ درصد نظری نداشته اند، ۲۹ درصد مخالف، ۳۲ درصد خیلی مخالف بودند؛ در پاسخ به سؤال «امتحانات نهایی در مقایسه با کنکور اضطراب کمتری دارد؟»، ۲۱ درصد خیلی موافق، ۴۲ درصد موافق، ۸ درصد بدون نظر، ۱۵ درصد مخالف، ۱۴ درصد خیلی موافق بودند. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در پاسخ به سؤال مهم دیگر که «بهتر است هر فردی معدل پایینی دارد از ورود به کنکور منع شود؟»، ۱۲ درصد خیلی موافق، ۱۳ درصد موافق، ۶ درصد نظری نداشتند، ۳۴ درصد مخالف و ۳۴ درصد خیلی مخالف بودند. برای سؤال «آیا ترکیب کنکور و امتحان نهایی، سنجش بهتری به دست می دهد؟» نیز ۲۸ درصد خیلی موافق و ۴۱ درصد موافق بودند. در این نظر سنجی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کرده اند.


منبع:

1400/02/06
13:44:49
0.0 / 5
288
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین