اتصال ۸۴ درصد كلاس های مدارس استثنایی به شبكه شاد

اتصال ۸۴ درصد كلاس های مدارس استثنایی به شبكه شاد

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اعلان اینکه دانش آموزان استثنایی به سبب شرایط خاص خود به فضا و تجهیزات پنج تا 10 برابر دانش آموزان عادی نیاز دارند اظهار داشت: هم اکنون میانگین تراکم کلاسی 6.4 نفر است و به ازای هر شش دانش آموز استثنایی یک معلم وجود دارد.


سید جواد حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه آموزش وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است اظهار نمود: نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی از زمان تأسیس تا حالا ۱۸ برابر شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی در ۱۷۴۳ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند. در دولت یازدهم و دوازدهم نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی هفت درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به طرح تلفیقی و آموزش فراگیر اظهار داشت: شماری از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی یا پذیرا در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند. رویکرد طرح تلفیقی فراگیر، حرکت از تفکیک به سمت تلفیق و فراگیر سازی است که سابقه زیادی دارد و از ۲۰ سال قبل شروع شده است.
حسینی افزود: الان ۲۰ هزار مدرسه پذیرا داریم و ۸۰۵ مدرسه استثنایی نیز بعنوان پشتیبان مدارس پذیرا فعالیت می نمایند. تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی تحت عنوان طرح تلفیقی فراگیر همچون جهت گیری های اصلی آموزش وپرورش استثنایی است. تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس تلفیقی فراگیر از شروع اجرای طرح تا حالا ۸۲ برابر رشد داشته است.
وی با اعلان اینکه دانش آموزان استثنایی به سبب شرایط خاص خود به فضا و تجهیزات پنج تا ۱۰ برابر دانش آموزان عادی نیاز دارند اظهار داشت: هم اکنون میانگین تراکم در مدارس استثنایی ۵۳ نفر، نرم کلاسی ۶.۴ نفر است و به ازای هر شش دانش آموز استثنایی یک معلم وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به روند آموزش در سال کرونا نیز اشاره نمود و اظهار داشت: شبکه شاد بزرگ ترین دستاورد آموزش وپرورش در عصر کرونا است. هم اکنون ۱۰۰ درصد مدارس استثنایی و ۸۴ درصد کلاس ها به شبکه شاد متصل هستند و تا حالا ۳۷۰۰ محتوای آموزشی در بیش از ۸۵۰ کانال درسی در رابطه با آموزش وپرورش استثنایی در شاد بارگذاری شده است.
وی ادامه داد: آموزش وپرورش استثنایی ارائه خدمات به دانش آموزان عادی دارای مشکلات ویژه یادگیری را بوسیله ۷۵۶ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز برعهده دارد. ۴۷ مرکز مشاوره و راهنمایی نیز خدمات مشاوره ای و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنان ارائه می دهند.
حسینی همین طور با اعلان اینکه تعداد مراکز مشکلات ویژه یادگیری از ۴۷۵ مرکز در سال ۱۳۹۷ به ۷۵۶ مرکز در سال ۱۳۹۹ رسیده است اظهار نمود: ۸۲ مرکز نیز در روزهای کرونا به راه افتاده است. همین طور از ۴۸ مرکز مشاوره و راهنمایی ۱۰ مرکز در سال ۹۸ و ۲۷ مرکز در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده یعنی ۷۷ درصد این مراکز در دو سال اخیر به راه افتاده است.
بگفته وی تا حالا ۱۰۰۰ عنوان کتاب برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی و یا تألیف شده است اظهار داشت: دو کتاب نیز در حوزه احکام دانش آموزان استثنایی تألیف شده است. ۳۱۱ دانش آموز استثنایی در کنکور سال ۹۹ قبول شده اند و این میزان قبولی به مفهوم رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل است.




منبع:

1400/01/17
12:17:30
0.0 / 5
305
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین