وزیر آموزش و پرورش:

هر كاری در توانم بود، كوتاهی نكردم

هر كاری در توانم بود، كوتاهی نكردم

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به دوران پساکرونا اظهار داشت: بطور قطع از تجارب حاصله و بسترهای فراهم شده استفاده خواهد شد. این بستر می تواند به خوبی امکان ارتباط بین آموزش و بازی، زندگی، خانواده، مدرسه و محله را ایجاد نماید و قابلیت های نظام تعلیم و تربیت را توسعه دهد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی ضمن اشاره به سالی که گذشت اظهار نمود: نظام آموزشی با بزرگترین چالش قرن مواجه گردید از آن جهت که مأموریت هایش حفظ شد، اما روش های تحقق این مأموریت ها با چالش های بسیار جدی رو به رو شد. این شبکه عظیم و گسترده که قبلا حول محور مدرسه و آموزش حضوری می چرخید، باید کار خودش را در بستر دیگری و با روش های دیگری ادامه می داد که تجربه مدونی پیرامون آن وجود نداشت.
وی ادامه داد: ما باید هم این راه را می ساختیم و هم آنرا می پیمودیم. بنده و بسیاری از دانش آموزان دلتنگ یک ارتباط گرم و حضوری در مدرسه هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به اتکای تجارب بین المللی علاقه مند بودم بچه ها حتی یک روز در هفته و حتی یک ساعت در روز به مدرسه بیایند که می توانست به پیشبرد اهداف ما کمک نماید، اظهار داشت: اما هربار این مورد را در ستاد ملی کرونا مطرح کردم بنا به صلاحدید مسؤلان بهداشتی کشور و نگرانی هایی که داشتند ترجیح دادند حضور در مدرسه را اختیاری اعلام کنند که ما هم همان را انجام دادیم.
حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی حضوری مدارس در ۱۵ شهریور سال قبل در افزایش مبتلا شدن به کرونا موثر بود؟ اظهار داشت: خیر، ما بازگشایی مدارس را در سه وضعیت مشخص کرده بودیم، اما وزارت بهداشت گفت اعلام هر روزه وضعیت شهرها و مناطق مشکل است و پیچیدگی هایی دارد که قرار شد همه جا را قرمز فرض نماییم و آموزش را غیرحضوری ادامه دهیم.
وی درباره شبکه شاد اظهار داشت: حتی یک لحظه درباره راهبرد شبکه شاد که بسیار راهگشا بود، تردید نکردم. ما با پای خود وارد این زیست بوم نشدیم بلکه به این فضا پرت شدیم. با این وجود به سرعت بسترهای جدید را فراهم کردیم و قابلیت های آموزش مجازی روزبه روز بهبود می یابد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به دوران پساکرونا اظهار داشت: بطور قطع از تجارب حاصله و بسترهای فراهم شده استفاده خواهد شد. این بستر می تواند به خوبی امکان ارتباط بین آموزش و بازی، زندگی، خانواده، مدرسه و محله را ایجاد نماید و قابلیت های نظام تعلیم و تربیت را توسعه دهد.
حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه آیا کلیپ های طنز ساخته شده درباره آموزش های مجازی را دیدید؟ نظرتان دراین باره چه بود؟ اظهار نمود: کلیپ های طنز به نظرم کار خوبی است. این خصوصیت فرهنگی مردم ماست و جامعه ما با رویدادهای سخت هم برخورد طنازانه دارد که می تواند در کاهش آلام موثر باشد. صرفنظر از اینکه به نظر می رسید بعضی از این کلیپ ها ساختگی باشند اما در هرصورت، شوخی با این پدیده هم جذاب بود.
وی ضمن اشاره به شیرین ترین و تلخ ترین لحظات سال ۹۹ اظهار داشت: همانند خانواده ای که نوزادی دارند که بتدریج مقابل چشمشان رشد می کند و باعث اشتیاق آنها می شود، ما هم یک مولود ۱۱ ماهه به نام شبکه شاد داریم که رشد آن برای ما شوق انگیز است. از طرفی کرونا حقیقت تلخی است و از دست دادن تعدادی از همکاران از وقایع تلخ بود. البته معلمانی نداشتیم که تحت تأثیر حضور در مدرسه مبتلا به کرونا شده باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر زمان به بازدید از مدارس می روم و پشت نیمکت ها می نشینم یاد دوران تحصیل خودم می افتم اظهار داشت: در مدرسه ملی درس می خواندم که همچنان در قم فعال است. برنامه ای برای وزیر شدن در ذهن نداشتم. قرار شد فرد جدیدی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود، بنده علاقه ای نداشتم و به دلیل عظمت این کار و خطیر بودنش نگران بودم و آمادگی نداشتم و داوطلب نبودم. اما به من گفته شد و اندیشیدم و فکر کردم شاید بتوانیم کمک کنم و پذیرفتم.
حاجی میرزایی اضافه کرد: یکی از کسانی که بیشترین ارتباط را در مجموعه دولت با رئیس جمهور داشته و دارد بنده بودم، چون شش سال دبیر هیئت دولت بودم و حتی در مقاطعی هفته ای دو نوبت ایشان را حضوری می دیدم.
وی ضمن اشاره به اینکه نه تنها در آموزش و پرورش بلکه هر جایی بودم هیچ کس از بستگان را با خود نبردم، هم اکنون هم همینگونه است اظهار نمود: البته خواهرانم دبیر هستند که یکی از آنها بازنشسته شده است.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چند ماهی به پایان کار دولت باقی مانده، ارزیابی شما از عملکردتان چیست؟ اظهار داشت: جامعه فهیم فرهنگی باید داوری کنند. هر کاری در توانم بود کوتاهی نکردم. هنوز کارهای نکرده فراوانی وجود دارد. آموزش و پرورش نهاد پویایی است که کار در آن پایانی ندارد و برای نوآوری و تحول و افزایش کیفیت راه های نرفته بسیاری وجود دارد.
حاجی میرزایی درباره اینکه می خواهد پس از آخر مسئولیتش چه کند؟ اظهار داشت: شاید کمی استراحت کنم. دغدغه هایی در طول دوره کار داشته ام و موضوعات گوناگونی را شناسایی کردم تا درباره آن مطالعه و اندیشه کنم که مجال کمی برایم فراهم گردید. مایلم اگر فرصتی دست بدهد علایق مطالعاتی و تحقیقاتی خودم را دنبال کنم.
وی افزود: تبدیل وضعیت همکاران حق التدریس، نهضتی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدماتی و رتبه بندی معلمان جزو پرتکرارترین دغدغه های معلمان بوده است.
وزیر آموزش و پرورش که در برنامه ای در شبکه خبر حضور یافته بود، اظهار داشت: ابراز امیدواری کنم که با رفتن کرونا و طبیعی شدن جریان زندگی و رفع تحریم ها جامعه ما به قابلیت هایی که شایسته آن است برسد و بنده قول می دهم در خلق موقعیت هایی که به آرامش بیشتر جامعه بخصوص در حوزه آموزش و پرورش کمک می نماید از هیچ کوششی دریغ نکنم.




منبع:

1400/01/12
14:08:45
0.0 / 5
1003
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین