وجود ۵۰ مدرسه ماندگار در كشور
به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزش وپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تصریح کرد که باید برای نگهداری آنها چاره ای اندیشیده شود چون که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این حوزه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار همکاری داریم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، در نوزدهمین نشست گفت وگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاههای دولتی که با محوریت مبحث گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و علی اکبر مونسان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، برخی از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش وپرورش پرداختند.
مهر اله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار نمود: تعداد مدارس ماندگار آموزش وپرورش ۵۰ واحد است که باید برای نگهداری آنها چاره ای اندیشیده شود. برای تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی هستیم؛ بنابراین از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار همکاری داریم. پیشنهاد می نماییم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ردیف اعتباری برای نگهداری و تعمیر مدارس ماندگار در بودجه خود بگنجاند.
سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در این جلسه اظهار نمود: در طراحی و پوشش لباس و همینطور هویت اسلامی-ایرانی، فضاهای آموزشی دو مبحث مشترک آموزش وپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری است.
وی افزود: در هر استان میتوان قدیمی ترین مدرسه را به مرکز گردشگری تبدیل کرد و این مورد نیازمند همکاری مشترک دو وزارت خانه است.
علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پروش با عرضه آمار و ارقام مراکز رفاهی، فرهنگی و گردشگری آموزش وپرورش اظهار نمود: برای توسعه مراکز رفاهی و گردشگری از بودجه دولتی استفاده نمی کنیم؛ بلکه این مراکز با استفاده از درآمدهای خود توسعه می یابند.
وی ادامه داد: پیش از انتشار کرونا سالانه بیشتر از ۴ میلیون روز فرهنگی از مراکز رفاهی و گردشگری آموزش و پرورش استفاده می کردند بنابراین این مورد می تواند مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد و همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشد.
الهیار اظهار داشت: توجه آموزش وپرورش به ایجاد و توسعه مراکز درمانی است. حالا ۱۴ مرکز درمانی داریم که به صورت مجانی یا نیمه مجانی به بازنشسته ها عرضه خدمت می کنند.
وی افزود: آموزش وپرورش در حفظ و انتقال میراث معنوی فعال است و فعالیتهایی مانند؛ شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و... را در فعالیتهای خود قرار داده است، ازاین رو وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند برای احیای این سنت حسنه، با آموزش وپرورش همکاری کند.
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه هم در این جلسه اظهار نمود: از ۱۶۰ رشته کاردانش، تعداد ۹ رشته در رابطه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که این رشته ها ۵ درصد رشته های کاردانش را می سازند و تمایل داریم با رعایت استانداردها، رشته های در رابطه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر از ۱۷۰۰ هنرجو در رشته های در رابطه با گردشگری تحصیل می کنند و هرسال ۶۰۰ نفر از این هنرجویان این رشته ها فارغ التحصیل می شوند که این آمار نسبت به نیاز جامعه خیلی کم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون آموزش متوسطه بر لزوم توسعه رشته های؛ «مهمانداری» و «هتل داری» و رستوران تاکید و اظهار داشت: در شاخه فنی و حرفه ای ۵۰۰ هنرجو در رشته های در رابطه با گردشگری در حال تحصیل هستند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب