وجود ۵۰ مدرسه ماندگار در كشور

وجود ۵۰ مدرسه ماندگار در كشور

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزش وپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تصریح کرد که باید برای نگهداری آنها چاره ای اندیشیده شود چون که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این حوزه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار همکاری داریم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، در نوزدهمین نشست گفت وگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاههای دولتی که با محوریت مبحث گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و علی اکبر مونسان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، برخی از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش وپرورش پرداختند.
مهر اله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار نمود: تعداد مدارس ماندگار آموزش وپرورش ۵۰ واحد است که باید برای نگهداری آنها چاره ای اندیشیده شود. برای تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی هستیم؛ بنابراین از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار همکاری داریم. پیشنهاد می نماییم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ردیف اعتباری برای نگهداری و تعمیر مدارس ماندگار در بودجه خود بگنجاند.
سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در این جلسه اظهار نمود: در طراحی و پوشش لباس و همینطور هویت اسلامی-ایرانی، فضاهای آموزشی دو مبحث مشترک آموزش وپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری است.
وی افزود: در هر استان میتوان قدیمی ترین مدرسه را به مرکز گردشگری تبدیل کرد و این مورد نیازمند همکاری مشترک دو وزارت خانه است.
علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پروش با عرضه آمار و ارقام مراکز رفاهی، فرهنگی و گردشگری آموزش وپرورش اظهار نمود: برای توسعه مراکز رفاهی و گردشگری از بودجه دولتی استفاده نمی کنیم؛ بلکه این مراکز با استفاده از درآمدهای خود توسعه می یابند.
وی ادامه داد: پیش از انتشار کرونا سالانه بیشتر از ۴ میلیون روز فرهنگی از مراکز رفاهی و گردشگری آموزش و پرورش استفاده می کردند بنابراین این مورد می تواند مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد و همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشد.
الهیار اظهار داشت: توجه آموزش وپرورش به ایجاد و توسعه مراکز درمانی است. حالا ۱۴ مرکز درمانی داریم که به صورت مجانی یا نیمه مجانی به بازنشسته ها عرضه خدمت می کنند.
وی افزود: آموزش وپرورش در حفظ و انتقال میراث معنوی فعال است و فعالیتهایی مانند؛ شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و... را در فعالیتهای خود قرار داده است، ازاین رو وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند برای احیای این سنت حسنه، با آموزش وپرورش همکاری کند.
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه هم در این جلسه اظهار نمود: از ۱۶۰ رشته کاردانش، تعداد ۹ رشته در رابطه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که این رشته ها ۵ درصد رشته های کاردانش را می سازند و تمایل داریم با رعایت استانداردها، رشته های در رابطه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر از ۱۷۰۰ هنرجو در رشته های در رابطه با گردشگری تحصیل می کنند و هرسال ۶۰۰ نفر از این هنرجویان این رشته ها فارغ التحصیل می شوند که این آمار نسبت به نیاز جامعه خیلی کم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون آموزش متوسطه بر لزوم توسعه رشته های؛ «مهمانداری» و «هتل داری» و رستوران تاکید و اظهار داشت: در شاخه فنی و حرفه ای ۵۰۰ هنرجو در رشته های در رابطه با گردشگری در حال تحصیل هستند.



1399/12/19
15:04:40
0.0 / 5
317
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین