مشاركت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در چالش آجر به آجر

مشاركت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در چالش آجر به آجر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام نمود: تا حالا بیش از 700 هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استانها، با اعلان اینکه سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ متر مربع در پیش از انقلاب به ۵.۲ متر مربع رسیده است، اظهار نمود: امروز به مرحله ای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و بر طبق تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.
وی با اعلان اینکه هم اکنون سامانه ای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را می دهد، اضافه کرد: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضاهای موجود و در حال بهره برداری همین طور املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.
رخشانی مهر افزود: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامه ای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در چالش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند اما وضعیت استانها باهم متفاوت می باشد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار نمود: ساماندهی فضاهای آموزشی، استانداردسازی پروسه مکان یابی و باز تخصیص فضاهای آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در امتداد ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و طولانی مدت برای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی برمبنای آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز همچون اهداف این بسته اجرائی تحولی است.
وی ادامه داد: تدوین شاخص ها و ضوابط مکان یابی، طراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و انجام پروژه پایلوت از برنامه، از برنامه های هدف طراحی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد: پیش بینی جمعیت و تقاضای فضاهای آموزشی، بروزرسانی شناسنامه فنی فضاها، جمع آوری و آماده سازی داده های مکانی و توصیفی و تدوین برنامه آتی توسعه فضاهای آموزشی در امتداد هدف پیاده سازی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی انجام می شود.
وی افزود: ۲۸معیار در قالب ۹ کلاس اصلی از معیارهای موثر در استقرار فضاهای آموزشی و در امتداد تحقق اهدف نظام مکان یابی تدوین شده است.
رخشانی مهر با تشریح جزئیات سامانه مکان یابی مدارس و نحوه وارد کردن اطلاعات به این سامانه اشاره کرد: در چهار استان زنجان، سمنان، خراسان شمالی و مرکزی پروسه مکان یابی شروع شده است.
بر طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی همین طور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰ استان را انتخاب می نماییم و از شروع سال پروسه مکان یابی این استانها را شروع خواهیم کرد




1399/12/09
22:31:17
0.0 / 5
269
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین