وزیر آموزش و پرورش مطرح كرد؛

پرورش انسان ها هدف اصلی سند تحول آموزش و پرورش

پرورش انسان ها هدف اصلی سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در سند تحولی که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم یک رویکرد مشخص شده که هدف آن پرورش انسان ها و آمادگی دانش آموز برای قبول مسئولیت اجتماعی است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه در گفت و گوی مستقیم با مدیران مدارس البرز که بوسیله شبکه شاد پخش گردید، اظهار نمود: در سند تحول و تحولی که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم یک رویکرد مشخص شده است که هدف آن پرورش انسان ها و آمادگی دانش آموز برای قبول مسئولیت اجتماعی است. وی بیان کرد: ما نیامده ایم دانش آموز را تربیت نماییم تا در کنکور موفق شود بلکه برای تربیت انسان آمده ایم که در هر شغلی بتواند روی پای خود بایستد و مستقل باشد و شخصیت، معنا و توانایی داشته باشد. وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در سند تحول آموزش و پرورش به بسته های یادگیری اشاره شده است و محتوا با هم کلاف می شوند و تمام دروس با هم ارتباط دارند و محصول این کلاف درهم تبدیل به انسان با هویت غیرمنفعل می شود.مدیریت مدرسه یکی از جذاب ترین مشاغل محسوب می شودوی اشاره کرد: مدیریت مدرسه یکی از جذاب ترین مشاغل شمرده می شود، چونکه فرد در آن با انسان ها و تعلیم و تربیت سر و کار دارد. حاجی میرزایی با اعلان اینکه البرز به سبب اینکه دارای تنوع قومیتی، فرهنگی، تراکم جمعیت و مهاجرپذیری است استانی ویژه محسوب می شود، اشاره کرد: این استان با توجه موارد مورد اشاره با معضلات و مشکلات بسیار زیاد و گسترده ای روبه رو است. وی اظهار داشت: مدیران مدارس به واقع مسئولیت سنگین و خطیر آموزش و پرورش را بر دوش می کشند و از این زمینه دارای شغلی بسیار مهم و پراهمیت هستند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کارهای آموزش و پرورش اظهار نمود: اگر بدانیم که پرورش و تربیت انسانی دیگر امری پیچیده، مهم و خطیر شمرده می شود، به عمق اهمیت این شغل پی خواهیم برد، وی بیان کرد: اگر بخواهیم تغییری در اشیا یا اجسام دهیم با دانشی معین و محدود قادر به این امر خواهیم بود اما تغیر و متحول کردن یک انسان نیازمند دانش های متنوع و گسترده ای مانند جامعه شناسی، روانشناسی و امور تربیتی است. حاجی میرزایی با اعلان اینکه در عصر جدید مدرسه پژوهی به برنامه ای اصلی و سفارش شده در نظام های آموزشی موفق تبدیل گشته است، اشاره کرد: مدرسه در حقیقت کانونی برای پژوهش شمرده می شود که همه رفتارها و اقدامات انجام شده در آن به موضوع و سوژه یک پژوهش تبدیل می شود. وی اشاره کرد: مدیران مدارس در محل فعالیت خود میدانی خوب و مناسب برای روند مشاهده در اختیار دارند که می توانند مطالعاتشان را بر روی آن استوار کنند.


منبع:

1399/12/01
14:00:42
0.0 / 5
316
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین