حدود ۳ میلیون دانش آموز در شاد نیستند

حدود ۳ میلیون دانش آموز در شاد نیستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند اظهار داشت: این امر می تواند علل گوناگونی داشته باشد. امکان دارد بعضی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره اسقرار عدالت آموزشی در روزهای کرونا اظهار داشت: عدالت آموزشی دو وجه وجود دارد، نخست آنکه دسترسی دانش آموزان به تدریس های باکیفیت و فاخر فراهم گشته است. هماهنگی و یکسانی محتوای آموزشی از مزایای این اتفاق است.

وی ادامه داد: از این حیث یک گام بزرگ در جهت عدالت آموزشی برداشته شده است. اینکه چه تعداد به اینترنت دسترسی ندارند می توان اظهار داشت که ۲.۵ تا سه میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند که می تواند علل گوناگونی داشته باشد. امکان دارد بعضی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.


آخرین وضعیت آموزش دانش آموزان در روزهای کرونایی

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اعزام تیمی به مدارس سراسر کشور و بازرسی از وضعیت آموزش اظهار داشت: بیشتر از ۲۸۷۰ مدرسه بازدید شده اند و نتایج نشان داده است که ۲۰ درصد از این دانش آموزان از راه بسته های آموزشی خودآموز، کار آموزش را دنبال می کنند. سه دهم درصد در جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دانش آموزان که مورد پرسش در این طرح قرار گرفتند، امر آموزش را دنبال نمی کنند که مأموریت دادیم با خودشان و خانواده هایشان تماس بگیرند و آنها را به آموزش برگردانند.


خدمات خاموش معلمان در روزگار کرونایی

حاجی میرزایی افزود: باید از معلمان به واسطه اقداماتی که در این ایام انجام دادند قدردانی کرد. خدمت کادر درمان محسوس است اما خدمات معلمان خاموش است. این کار برای معلمان نسبت به آموزش حضوری، پیچیدگی و سختی بیشتری دارد. هرکسی که یک مجموعه کوچک را اداره کرده پیچیدگی کار آموزش و پرورش در سطوح مختلف را در روزهای کرونا درک می کند.
وی درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات معلمان اظهار داشت: معلمان بعنوان قشری که پایدارترین تصویر را برای ساختن آینده دارند باید امنیت شغلی داشته باشند که به طرق مختلفی باید دنبال شود که ارتقای معیشت، آرامش، عرضه خدمات رفاهی، به روز رسانی دانش و توانمندی آنها از این جمله است. برای ارتقای معیشت سعی کردیم و فاصله میان حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت را کم نماییم.


تعیین تکلیف وضعیت شغلی ۱۰۰ هزار نفر

تدوین محتوای آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش افزود: همینطور امسال وضعیت شغلی بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر را از راه ورورد به دانشگاه فرهنگیان یا تبدیل وضعیت تعیین تکلیف کردیم. بیشتر از ۳۰۰ مرکز رفاهی راه اندازی شد و وضعیت خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان را بهبود دادیم. برای آموزش معلمان در شرایط کرونا هم دوره های ضمن خدمت برگزار شد.

حاجی میرزایی ضمن اشاره به اینکه مهارت معلمی را برای تدوین محتوای آموزش مجازی افزایش دادیم، درباره روند اجرای بسته های تحولی معاونت ها اظهار داشت: در جهت اجرای سندتحول بنیادین، بسته های تحولی طراحی شد و به اجرا در آمد. یکی از این بسته های تحولی آموزش مهارت به دانش آموزان بوده است که اقداماتی در این راستا انجام شده همچون اینکه ۶۰ مهارت مرتبط قابل آموزش در فضای مجازی را شناسایی کردیم.

وی افزود: در هراستان یک منطقه را معین و مدارسی را برای آموزش عملی، تجهیز کردیم. هرچند کرونا محدودیت هایی ایجاد کرد اما کار را با جدیت دنبال می نماییم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه همینطور حالا تشکل های دانش آموزی به دنبال آن هستند که هرکدام یک دانش آموز را به یکی از نقش های اجتماعی هدایت کنند اظهار داشت: بعنوان مثال ۲۸ هزار نفر در سطح کشور در مجلس دانش آموزی عضو شده اند. بناست دانش آموزان به قابلیت های پرورشی مانند تفکر خلاق، قدرت حل مساله و... تجهیز شوند.
حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه شاد یک مولود چندماهه است و در این زمان رشد سریعی داشته است اظهار داشت: با توسعه قابلیت ها شاد به یک امکان و بستر قدرتمند برای آموزش غیرحضوری تبدیل گشته است. حالا این امکان وجود دارد که با مدیران مدارس به صورت مستقیم گفتگو نماییم. بنده هرهفته با مدیران مدارس یکی از استان ها در شبکه شاد گفتگو می کنم.


درجه بندی تدریس مجازی معلمان

وی ادامه داد: به تازگی در ورژن جدید شبکه شاد، دسترسی به شاد از راه نسخه وب فراهم گردید. ظرفیت دیگری که فعال شده این است که به معلمان فضایی می دهد که بتوانند تدریسشان را در هرپایه ای خواستند انجام دهند و به اشتراک گذارند. این تدریس ها درجه بندی می شود.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت سوادآموزی در کشور هم اشاره نمود و اظهار داشت: در جمعیت بالای شش سال از نرخ ۴۷.۵ درصد میزان باسوادی به ۹۰ درصد رسیده ایم. البته جمعیت هدف سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است که میزان باسوادی در این سنین ۹۶ درصد است.
وی ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی هم دسترسی به فضای تربیتی، رفاهی و فرهنگی را توسعه دادیم. در دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته، هر روز ۲۸ کلاس درس راه اندازی شده و میزان فضاهای ورزشی ۲ برابر شده است.
حاجی میرزایی افزود: بیشتر از ۳۰۰۰ مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم برای جمعیت لازم التعلیم داریم و در پیش دبستانی از سال ۹۲ از نرخ ۳۸ درصد پوشش پیش دبستانی ها به بالای ۷۶ درصد رسیدیم. پارسال بیشتر از یک میلیون نفر نوآموز داشتیم که در این دوره بودند.
وی درباره زمان اعلام نتایج مرحله دوم استخدام حق التدریسی ها و نهضتی ها اظهار داشت: ما از سه طریق نیرو می گیریم؛ از راه دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از راه سازمان امور اداری استخدامی، ۳۰ هزار نفر ردیف جدید استخدامی که این افراد برپایه سوابق خود تبدیل وضعیت خواهند شد.
وی ادامه داد: در قانون مشخص شده افرادی که آموزش دهنده سوادآموزی بودند باید آزمون می دادند که آزمونشان برگزار شد اما تمام افرادی که از این طریق جذب می شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند و امتحان دهند.



1399/11/20
21:54:15
0.0 / 5
1036
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , استخدام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین