وزیر آموزش و پرورش:

۳۹۰۰ مدرسه كانكسی در كشور داریم

۳۹۰۰ مدرسه كانكسی در كشور داریم

به گزارش مدیریت آموزش اصفهان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست، اعلام نمود: ۳۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیشتر از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی نیست، اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم نماییم.



محسن حاجی میرزایی امروز (پنجشنبه_۹ بهمن ماه) در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی دختران با نام چهارباغ فرقدانی در جمع خبرنگاران اصفهان، ضمن اشاره به اینکه خیران درک عمیقی از نقش تعلیم و تربیت در آینده این سرزمین دارند، اظهار نمود: در این راستا شاهد افتتاح مجتمع آموزشی فرقدانی به همت یکی از خیران بزرگ اصفهان هستیم که مجتمع آموزشی کاملی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا است و نمونه آن کمتر در کشور وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه همواره از خدمات و حمایت خیران در راه اندازی، توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی برخوردار بوده ایم، اظهار داشت: همچون این خیران آقای فرقدانی است که این بنای باشکوه را پایه گذاری و صد در صد هزینه های آنرا پرداخت کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برقراری عدالت در فضاهای آموزشی اظهار داشت: در این حوزه با رشد و جابجایی جمعیت روبرو می باشیم که سبب می شود در جایی احتیاج به فضای آموزشی داشته باشیم و در جایی با فضای خالی یا تعداد کم دانش آموز مواجه شویم، به صورتی که حالا بیشتر از ۵ هزار مدرسه کمتر از ۵ دانش آموز داریم.

وی با تاکید براینکه دولت حداکثر توان خویش را برای توسعه فضاهای آموزشی بکار بسته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیشتر از ۴ برابر شده است و حدودا به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، همینطور ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباری است که دولت برای مشارکت خیران پیشبینی کرده است.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه سردشت دزفول در خوزستان اشاره و اظهار نمود: عمیقا متاسف هستم و به خانواده عزیزی که فوت کرده تسلیت می گویم. این حادثه در مدرسه اتفاق نیفتاده بلکه محل اقامت معلم مدرسه بوده که شب گذشته میهمانانی داشته و متاسفانه حادثه تلخ آتش سوزی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست، اعلام نمود: ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیشتر از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور داریم که رقم قابل توجهی نیست، اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم نماییم. در این راستا تلاش می نماییم سال به سال با کمک خیران بخصوص در ۱۰ استان کشور که زیر خط متوسط دسترسی به فضای آموزشی قرار دارند مبادرت به توسعه فضاهای آموزشی نماییم.





منبع:

1399/11/11
22:42:30
0.0 / 5
1089
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین