تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش توسط اعضای شورای معاونان

تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش توسط اعضای شورای معاونان

مدیریت آموزش: اعضای شورای معاونان در پانزدهمین برنامه گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری، که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، به تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش پرداختند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، در پانزدهمین نشست از سلسه نشست های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و مهرداد بذرپاش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، دو تن از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش پرداختند. برنامه ها و موارد مطرح شده توسط اعضای شورای معاونان به شرح زیر است: لزوم تشکیل کارگروه مشترک آموزش و پرورش و دیوان محاسبات معاون برنامه ریزی توسعه منابع در این جلسه اظهار نمود: آموزش وپرورش یک دستگاه فرهنگی است که وضعیت خاصی دارد، ازیک طرف حدود ۴۰ میلیون دانش آموز و والدین مخاطبش هستند و از جانب دیگر حدود یک میلیون معلم دارد. علی الهیار ترکمن اضافه کرد: مانع اصلی در راه اجرای اغلب برنامه ها، کسری بودجه است هرچند ماهیت بودجه همیشه افزایشی است اما این مساله برای کاهش مشکلات کارگشا نیست بدین سبب اغلب اوقات مطالبات معوق داریم. وی افزود: در این شرایط برنامه ریزی مالی دشوار است چونکه مدیران آموزش وپرورش باید هم حقوق کارکنان را تامین کنند و هم برنامه ها را به پیش ببرند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اشاره کرد: در وضعیت این چنینی قانون گریزی در این دستگاه وجود ندارد پس پیشنهاد می شود کمیته مشترکی بین آموزش وپرورش و دیوان محاسبات ایجاد تا قوانین مربوط به بودجه به نحوه مطلوب تری تفسیر و محقق شود. وی درباب احکام حقوقی فرهنگیان اضافه کرد: برخی مصوبات دولت نهم و دهم نقض شده و آموزش و پرورش هم پرداخت آنرا متوقف کرد اما اخیر برگشت این وجوه از ما خواسته شده است اعمال این قانون مشکل و سبب نارضایتی ذی نفعان خواهد شد بدین سبب خواهان همکاری دیوان دراین زمینه هستیم. الهیار اشاره کرد: مجوزهای استخدامی آموزش وپرورش کاملاً آموزشی است اما ناچاریم از همان نیروهای آموزشی در پست های اداری استفاده نمائیم و در نتیجه برخی مندرجات حقوقی مربوط به نیروهای آموزشی نیز شامل آنها می شود اما دراین زمینه محدودیت قانونی داریم که خواهان پیگیری موضوع هستیم. در تحقق درآمدهای آموزش وپرورش از سایر دستگاهها دیوان محاسبات همکاری کند قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس که از اردبیل و بوسیله ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشت، اظهار نمود: اغلب مسائل وزارت آموزش وپرورش مالی نیست بلکه مسائل آموزشی، تربیتی و پژوهشی است. احمدی لاشکی اضافه کرد: ۹۹ درصد منابع ما بابت حقوق کارمندان این دستگاه هزینه می شود. وی با اعلان اینکه ۴۳ هیأت بدوی تخلفات و ۳ هیأت تجدید نظر داریم، اظهار داشت: ۳۶ صدم درصد میزان تخلفات است و به نیم درصد هم نمی رسد. معاون حقوقی و امور مجلس اظهار داشت: در بحث احقاق حق آموزش وپرورش و درباب وصول درصدهای درآمدی آموزش وپرورش تعیین شده از دستگاه های مختلف، از دیوان محاسبات انتظار همکاری می رود بدین سبب خواهان تشکیل کارگروه مشترکی دراین زمینه هستیم.


منبع:

1399/10/14
19:12:43
0.0 / 5
1032
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , استخدام , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین