وزیر آموزش و پرورش عنوان كرد

یك بیستم دانش آموزان ابتدایی، تحت پوشش طرح خوانا

یك بیستم دانش آموزان ابتدایی، تحت پوشش طرح خوانا

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت فراگیری چهار مهارت مهم خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن، اظهار داشت: دانش آموزی که این چهار مهارت را به نحو درستی فراگرفته باشد مسیر آینده اش درخشان تر خواهد شد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه «بسته تحولی خوانا» با اعلان اینکه این طرح برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، خطاب به مدیران کل استانها اظهار داشت: به دنبال خلق نتایج واقعی باشید، نتایجی که بتواند ما را قانع کند که اتفاق خوبی در حال وقوع است.
وی اضافه کرد: هم مطالعات نظری این سخن بنده را تایید می کند و هم تجربیات و دریافت های تجربی و شهودی حاکی از آنست که این چهار مهارت، مهارت راهبردی در تکوین شخصیت، پرورش فرد بوده و در تعیین مسیر آینده زندگی و کارهای فرد فوق العاده اثرگذار می باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن اظهار داشت: دانش آموزی که این چهار مهارت را به نحو درستی فراگرفته باشد مسیر آینده اش درخشان تر خواهد شد. تجربه شخصی ام این است که آنها که بهتر گوش می کنند، عمیق تر، فهیم تر و عالمتر هستند و این محصول شنیدن خوب است.
حاجی میرزایی افزود: همین طور افرادی که می توانند خوب سخن بگویند و سخن خوب بگویند اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و امکان بروز و ظهور بیشتری پیدا می کنند و در برقراری ارتباط و تعامل با جامعه موفق تر خواهند بود. افرادی را داریم که عالم وآگاه اند اما قدرت بیان اندیشه و افکارشان را ندارند و اعتماد به نفس کافی برای بیان دیدگاه هایشان پیدا نمی کنند.
وی با اعلان اینکه این مهارت ها باید در دوران ابتدایی شکل بگیرد و اگر خوب شکل بگیرد کمک می نماید مسیر آینده دانش آموزان بهتر شکل بگیرد اظهار نمود: شما وارد کاری شده اید که میوه آن میوه یک ساله و دوساله نیست و میوه تمام عمر است و اگر این نهال درست کاشته شود برداشت همیشگی خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بسیاری از کارهای ما برخورداری های محدود و نتایج اندکی دارد، اما این کار برخورداری هایش نامحدود و فراوان است. ما دنبال نمایش نیستیم. دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم، به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم. اگر از پنج درصد دانش آموزان تحت پوشش این طرح مراقبت نماییم به نتایج خوبی می رسیم. اصراری نداریم عدد را بالا ببریم، مهم کیفیت کار است. عدد را به یک بیستم دانش آموزان تقلیل دادیم و باید روش های مناسبی هم برای ارزشیابی این دستاورد پیدا نماییم و مطمئن شویم که این اتفاق افتاده است.
حاجی میرزایی اضافه کرد: به همه کسانی که در این کار با ارزش، با عظمت، مهم و ضروری سهیم و دخیل هستند صمیمانه قددانی میکنم و خداقوت می گویم. هفته ای نیست که نتایج این طرح را پیگیری نکنم. روزهای جمعه بامداد تا ظهر اختصاص به کنترل پیشرفت طرح های مهم وزارتخانه دراد. مدیران کل استانها حتما نتایج طرح ها را هفتگی کنترل کنند.



1399/10/01
14:32:10
5.0 / 5
221
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین